Skocz do zawartości

Demontaż środkowej konsoli F10 520d


Greg2014

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem opisać jak zdemontować srodkowa konsole w bmw f10 520d 2011 dla osób które tego szukaja, bo sam szukalem i nie moglem znalesc konkretnych informacji.

Jest to bardzo proste do zrobienia i zabiera tylko parę minut tak naprawdę,chociaż na początku myślałem ze jest to trudne i zajedzie parę godzin.

Będzie nam potrzebny trox do odkręcenia jednie srubyi cos do podważania plastiku coś plastikowego płaskiego twardego lub drewnianego zeby nie uszkodzić plastikow nie uzywajcie śrubokręta albo czegoś podobnego bo można zniszczyć brzeg plastików przy podważaniu a reszta to już na zaczepy.Pierwsze co to wyjmujemy osłonę od lewarka biegów żeby nam nie przeszkadzała która ma zaczepy plastikowe po rogach najlepiej jest ja ścisnąć(chodzi mi włożyć coś pomiędzy skore a plastik żeby zrobić delikatna szparę gorą i bok lub bok i dol) a potem do góry przy rogu i delikatnie pocjagnac do góry. Odkręcamy śrubkę która jest tylko jedna znajduje się pod plastikiem obok przycisku do otwierania podłokietnika plastik wystarczy leciutko podważyć i wypina się tam jest śrubka która trzeba odkręcić. Następnie przez otwór kolo gałki do biegów podważamy palcami obudowę od hamulca ręcznego i wyjmuiemu ja. Teraz tylko zostały nam zatrzaski podważamy je od strony podłokietnika tak jak pisałem czymś co nie uszkodzi plastików powoli do góry trochę z lewej strony trochę z prawej strony, odpinamy kable i konsola zostaje w reku. Myślę ze to wam pomorze jak coś, postaram się jakieś zdjęcia zamieścić jak to zrobić jak tylko będę miał więcej czasu.Ja rozbierałem to ponieważ moneta wpadła mi za popielniczkę i zablokowała ze się nie otwierała do końca ani nie zamykała.

Myślę ze to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg, doceniamy opis. Nie wiem tylko czy opisujesz manulal czy automat. W automacie nie ruszamy ramki od skrzyni ani nic innego, odkręcamy jedną śrubkę (nie pamiętam czy pod popielniczką nie ma jeszcze jednej śrubki) przy przycisku otwierania podłokietnika i delikatnie ciągniemy do góry całą konsolę. Wszystkie elementy takie jak wybierak, popielniczka, kubki są przykręcone od spodu do konsoli.

Zwracam na to uwagę bo 98% f10 to automaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Greg, doceniamy opis. Nie wiem tylko czy opisujesz manulal czy automat. W automacie nie ruszamy ramki od skrzyni ani nic innego, odkręcamy jedną śrubkę (nie pamiętam czy pod popielniczką nie ma jeszcze jednej śrubki) przy przycisku otwierania podłokietnika i delikatnie ciągniemy do góry całą konsolę. Wszystkie elementy takie jak wybierak, popielniczka, kubki są przykręcone od spodu do konsoli.

Zwracam na to uwagę bo 98% f10 to automaty.

Niesamowite, myślałem że tylko ja mam taki problem i właśnie chciałem pisać nowy temat. Możesz kolego trochę dokładniej opisać gdzie znajduje się ta śrubka i jak niczego nie połamać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przycisk do otwierania schowka w podłokietniku jest w takiej małej czarnej ramce, podważasz ją palcami od strony schowka, schodzi bez wysiłku. Pod nią po lewej stronie jest wkręt torx, odkręcasz.

2. Całą konsolę podważasz palcami zaczynając od strony pasażera i schowka. Do konsoli od spodu są zamontowane: lewarek, popielniczka, kubki. Jeśli chcesz ją wyjąć całkowicie to musisz poodpinać przewody.

 

Wszystko robi się szybko i łatwo, tylko z wyczuciem a nic nie połamiesz, spinki są metalowe i mocne, nie ma jednorazówek jak to się zdarza przy tapicerce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
1. Przycisk do otwierania schowka w podłokietniku jest w takiej małej czarnej ramce, podważasz ją palcami od strony schowka, schodzi bez wysiłku. Pod nią po lewej stronie jest wkręt torx, odkręcasz.

2. Całą konsolę podważasz palcami zaczynając od strony pasażera i schowka. Do konsoli od spodu są zamontowane: lewarek, popielniczka, kubki. Jeśli chcesz ją wyjąć całkowicie to musisz poodpinać przewody.

 

Wszystko robi się szybko i łatwo, tylko z wyczuciem a nic nie połamiesz, spinki są metalowe i mocne, nie ma jednorazówek jak to się zdarza przy tapicerce.

 

Odkopuję, bo też mi moneta wpadła. Punkt 1 bez problemu. Natomiast z punktem 2 mam problem, bo próbuję rękami wyczuć zaczepy itd. i nic, zero, null :( Jakiś obrazek poglądowy gdzie zacząć i czy "nacisnąć i odciągnąć" czy podważać do góry tylko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 lata później...
Witam, od niedawna przesiadłem się z e34 na f11. Jestem w fazie dopieszczania auta. Wytarł mi się ten aksamit w jednym miejscu w schowku w podłokietniku. Mam już nowy i nie wiem jak się zabrać za wymianę. Czy muszę najpierw zdemontować konsolę?
Nic nie stuka nic nie puka...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.