Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chidzilo mi o to ze czasy kiedy dwulitrowa benzyna brzmiala fajnie odeszly a diesle brzmia z koleii coraz fajniej,moze na razie 8 io i 6 cio cylindrowe ale cierpliwosci....Dorzuciwszy do tego szereg innych zjawisk stwierdzam ze male beznyny nie maja racjonalnego bytu a diesle jak najbardziej.
  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dziś dostałem informacje, że moje auto ma być gotowe w 48 tygodniu. Zamówiony w 33 tygodniu.

Ciekawe czy przybędzie do mnie na zimówkach ? Ma ktoś jakieś doświadczenie w temacie ogumienia aut dostarczanych w okresie zimowym ?

Opublikowano
Dziś dostałem informacje, że moje auto ma być gotowe w 48 tygodniu. Zamówiony w 33 tygodniu.

Ciekawe czy przybędzie do mnie na zimówkach ? Ma ktoś jakieś doświadczenie w temacie ogumienia aut dostarczanych w okresie zimowym ?

Mi zawsze na letnich przychodziło, jak niedawno zamawiałem, nawet prosiłem zimówki, to powiedzieli, że nie ma takiej opcji dla Polski.

Opublikowano
Zasada chyba jest to ze auto zawsze jest na letnich oponach. Odbierałem niedawno i chcilem na zimowkach i nie było takiej mozliwosci. Szczerze to jak teraz mysle nad tym to nawet większej dyskusji nie było. Pare dni temu byłem w ASO i nawet teraz wydawali auta na letnich oponach. W styczniu jak bedzie snieg to tez wypuszcza kogos na letnich?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja odbierałem Volvo w lutym i przyszło na letnich. Możesz co najwyżej dostarczyć/zamówić u nich opony zimowe i zamontują Ci na miejscu przed odbiorem.

Niektóre marki mają w opcjach dostawę na zimowych lub całorocznych.

pozdrawiam

Paweł

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Na 100% jest. Edit: na 100% jeśli zamawiałeś u polskiego dealera.

Swoją drogą ja dalej czekam na moje auto :mad2:

Jeszcze 9 dni i miną równe 4 miesiące, chociaż mam nadzieje, że do tego nie dojdzie, bo w minioną środę miał być dostarczony na skład celny w Kleszczowie.

Czekając zarezerwowałem sobie już termin na Pakiet New Shine Detailing oraz ceramiczną powłokę ochronną w Shine Factory. Mam nadzieje, że będzie błyszczał jak psu jajka ;)

Opublikowano
właśnie napiszcie jaki rabat wam zaproponowali bo podobno u gazdy są dużo większe niż u sikory zastanawia mnie bardzo ile można zaoszczędzić wybierając innego dilera
Opublikowano
właśnie napiszcie jaki rabat wam zaproponowali bo podobno u gazdy są dużo większe niż u sikory zastanawia mnie bardzo ile można zaoszczędzić wybierając innego dilera

Gazda to chyba dopiero pracuje na opinie. Z tego co wiem, zebrali tam pracowników z różnych innych dilerów Gazdy i mało kto tam się zna na BMW jak powinien.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie Gazda ma bardzo zla opinie. Lepiej Sikora lub Bawaria
Opublikowano
Panowie Gazda ma bardzo zla opinie. Lepiej Sikora lub Bawaria

 

Jakieś konkrety?czy tylko takie plotki?

Bo osobiscie odwiedziłem wszystkie 3 przed zakupem samochodu i najlepsze wrazenie pozostawił Gazda i tam tez nabyłem auto, było na czas,było rzeczowo i biznesowo, lacznie z tym ze kolega z forum po moim poleceniu uzyskał najlepsza oferte cenowa.

Opublikowano (edytowane)
Jakieś konkrety?czy tylko takie plotki?

Bo osobiscie odwiedziłem wszystkie 3 przed zakupem samochodu i najlepsze wrazenie pozostawił Gazda i tam tez nabyłem auto, było na czas,było rzeczowo i biznesowo, lacznie z tym ze kolega z forum po moim poleceniu uzyskał najlepsza oferte cenowa.

Sprzedaż auta może ogarnąć każdy pan Mirek, zwłaszcza jeśli już pracował w salonie Skody czy innego Fiata. Natomiast jak przyjdzie do zrobienia czegoś bardziej skomplikowanego wtedy pewnie będzie różnica. Ja np. u Sikory serwisuje kolejne beemki od 6 lat i NIGDY nie musiałem wracać na poprawkę. Teraz, nawet jak kupuje kolejne BMW w Bawarii bo dostałem lepszą ofertę, to i tak będę je serwisować u Sikory. No i swoją drogą, chyba tylko Sikora w Mikołowie ma jako ASO serwis blacharski z prawdziwego zdarzenia, gdzie naprawiają wszystkie auta (dla 1 marki się nie opłaca).

 

Trzeba pamiętać, że pracownik w takim salonie im dłużej pracuje, tym więcej ma za sobą szkoleń. Osobiście zwróciłem uwagę Sikorze, iż jeden z jego pracowników ma marny standard obsługi klienta, a ten mi mówi, że jego bardzo dobry pracownik został podkupiony przez niemiecki salon, a ten nowy dopiero się uczy. To widać :) Niby wszystko okej na pierwszy rzut oka, ale przy załatwianiu czegoś więcej to wychodzi. A że Gazda nie ma u siebie pracowników BMW z długim stażem...

Edytowane przez Gość
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... ja 600km jedze na serwis do Sikory bo na pomorzu tragedia - co do sprzedazy to zawsze lepsza oferte otrzymuje od Bawarii, ale jesli o walke tzw. 200zl to pozostaje u Sikory - pamietaj kupiony w tym samym salonie co robisz serwis auta to masz wieksze znizki na naprawy np. malowanie czy wymiana opon, zakup gadzetow do autka itp. i tu ci te 200zl przy zakupie znika .... GAZDA jest nowy dopiero sie uczy, wiec kupno ok - ale serwis :duh: na forum opisuja fajne zdarzenia, lepiej omijac ich
Opublikowano
i na prawde warto nowy samochód zawozić do tego całego Shine Factory na ten detailingu tak dużo to daje? ile takie coś kosztuje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wow super wyglada. Zapowiada się ciekawie. Gratuluje :cool2:
Opublikowano

Gratulacje należą się projektantom BMW, bo ja się dosłownie zakochałem w serii 4 jak ją zobaczyłem pierwszy raz :)

 

Co do detailingu to biorę ten pakiet: http://shinefactory.pl/uslugi/pakiet-new-shine-detailing/ (750zł) + powłoka ceramiczna (600zł)

Jeśli będzie potrzebna delikatna korekta lakieru (lakier musi być idealny, bo powłoka "uwypukla" wszelkie niedoskonałości) to dodatkowo 350zł.

W ten sposób mam kompleksowo zabezpieczone całe auto czyli lakier+felgi powłoką ceramiczną, szyby powłoką hydrofobową, wszystkie inne zewnętrzne detale auta (elementy nielakierowane itd), cała tapicerka zaimpregnowana.

Uważam, że jeśli będę mógł się dłużej cieszyć wyglądem nowego auta to będą to dobrze wydane pieniądze :)

Spotkałem się z opinią, że w Polsce detailing stoi na wysokim poziomie, a ceny są bardzo konkurencyjne.

Opublikowano
no nie wiem ja kiedyś miałem robione jakąs tam korektę itp ale co prawda w e90 i już miało swoje latka zapłaciłem 1300 zł a nie dał bym za to ani grosza (jeszcze znaczek mi zniszczyli)
Opublikowano
no nie wiem ja kiedyś miałem robione jakąs tam korektę itp ale co prawda w e90 i już miało swoje latka zapłaciłem 1300 zł a nie dał bym za to ani grosza (jeszcze znaczek mi zniszczyli)

Zależy gdzie robisz :) Mi przy car detalingu w X6 uszkodzili znaczek z tylnej klapy, wrzucili mi tego "X" z X3 chyba, od razu widzę, że coś nie tak, jakiś mniejszy. Właściciel mnie przeprosił, nie wiedział że aż tak się różnią te znaczki i kupili mi nowy i założyli.

Opublikowano

Fajne auto :cool2:

Też myślałem o 4-er (lubię coupe), ale kwestie praktyczne zwyciężyły i jest "3".

Co do detailingu - myślałem nad powłoką u siebie, ale koniec końców, po rozmowach z detailerami zdecydowałem się na dobry wosk. Powłoka jest fajna przede wszystkim jeśli nie mamy czasu na zabawę z myciem, pucowaniem, woskowaniem itd. Zabezpiecza gruntowanie auto na długi czas. Z minusów: kosztuje dużo więcej niż wosk, operacja nałożenia powłoki trwa dużo dłużej (przeważnie jest to 3-4 dni), praktycznie zawsze trzeba zrobić, przynajmniej jednoetapową korektę bo inaczej wszelkie defekty lakieru widać spod powłoki. Jeśli pojawią się rysy na lakierze trzeba zerwać powłokę i kłaść nową. Jak ktoś dba a auto nie "pracuje" w trudnych warunkach to, imho wystarczy dobrej klasy wosk co 3-4 miesiące i do tego dobry quick detailer po każdym myciu.

Opublikowano

Rollomay z powłoką jest dokładnie tak jak mówisz. Lakier musi być perfekcyjny i w 70% przypadków nawet przy nowych autach potrzebna jest delikatna korekta. Podobno sporo szkody potrafi wyrządzić dealer przygotowując nowe auto do wydania. Dziś auto oddałem do Shine Factory, odbieram w piątek. Mam otrzymać dokumentacje fotograficzną z prac to się podzielę.

 

Co do dalszych wrażeń z jazdy to jestem bardzo zadowolony. Założyłem zimówki Pirelli SottoZero 3 i zrobiłem przez tydzień 500km. Jechałem już na każdym możliwym miejscu, w sobotę wieczorem dzieliłem tylną kanapę z koleżanką w 8. miesiącu ciąży. Ani ja (187cm, blisko 100kg), ani ona zbytnio nie narzekaliśmy na brak miejsca. Oczywiście wsiadanie nie jest tak łatwe jak do czterodrzwiowej limuzyny, ale tragedii nie ma. Drzwi są długie i otwierają się szeroko co ułatwia wsiadanie, ale zmusza do szukania szerokiego miejsca :)

Standardowe audio gra słabo, ale myślę powoli nad Hi-Fi Alpine (zdaje się, że kolega maja22 montował w którymś ze swoich aut). Brakuje mi uchwytów na torby z zakupami do których przyzwyczaiłem się w Passacie.

Wątpię czy wrócę jeszcze kiedykolwiek do FWD, bo zakręty to bajka :) Na temat samych osiągów się nie wypowiem, bo zgodnie z instrukcją nie przekraczam 4500obr/min przez pierwsze 2000km (chociaż słyszałem różne opinie na temat docierania współczesnych aut).

Opublikowano

Dealer potrafi zrobić niezły sajgon na lakierze przed wydaniem auta :shock: U mnie było natomiast bardzo kulturalnie (odbierałem w Inchcape), lakier był w bardzo dobrej kondycji i korekta przed woskiem sprowadziła się jedynie do drobnych detali (słupki hi-gloss, jakaś delikatna ryska na klapie bagażnika).

 

Co do docierania - ja użytkuję każde nowe auto zgodnie z zaleceniami producenta, tj. przez pierwsze 2kkm spokojnie, nie kręcę wysoko itp. Nie chodzi tylko o silnik, ale o cały układ przeniesienia napędu, hamulce itd. To jest jasne i wynika z ułożenia się wszystkich nowych elementów do siebie. 2kkm to nie przebieg więc co komu szkodzi się zastosować do tego co jest napisane w instrukcji. :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.