Skocz do zawartości

E46 316i silnik N46 115km. 2005r brak mocy brak bledow


rafmar37

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zakupilem autko E 46 316i, silnik 1.8 N46. produkcja grudzien 2004r. Mam nastepujacy problem z autkiem ( mechanik sie poddal, przynajmniej jest w miare uczciwy i nie chce mnie niepotrzebnie naciagac). otoz autku brakuje mocy. czasem jedzie ok, ze cie wciska w fotel a za chwile muli sie jakby mu powietrza zabraklo. Wymieniona odma, filtr powietrza, paliwa, swiece, sprawdzony katalizator czy nie zapchany, zabiegi poprawily nieznacznie osiagi lecz problem pozostal. olej 5w 30 castrol edge. dodam ze autko troche dymi ( nie wiem czy bierze olej bo mam go od niedawna ) planuje wymiane uszczelnizaczy zaworowych aby wyeliminowac kopcenie. silnik byl brudny w srodku. pewnie poprzednik jezdzil na jakim syfiastym oleju. dodam ze poprzedni wlasciciel wymienial lancuszek rozrzadu. samochod podlaczamy byl do 2 roznych kompow, z zerowym wynikiem- tj brak bledow. wpisywalem w wyszukiwarke lecz problem braku mocy znalazlem tylko odnosnie diesla. czy ktos mial poddobny problem????

 

dodam tylko ze podmienialem przeplywke. zadnej roznicy nie zauwazylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli byl wymieniany łańcuch to sprawdz ustawienie rozrzadu. Kolejna sprawa to serwomotor valvetronica, ktory cZesto szwankuje — typowa przypadłość tego silnika. Piszesz, ze silnik byl brudny. Warto zrobic plukanka i do tego zmienic olej na np. Motul 5w-30. Castrol nie jest zbyt dobrym olejem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam ponownie. Troche czasu minelo ale problem pozostal. Olej wymieniony na liqi molly 5w30. Podczs wymiany uszczelniaczy zaworowych mechanik przypadkiem odkryl peknieta okladzine slizgu lancucha. Slizgi wymienione. Wymieniona uszczelka miski olejowej oraz uszczelki vacuum pompy bo cieklo spod dekielka. Silnik juz nie kopci. Nie bierze oleju. Teraz juz brakuje mu mocy tylko do 2 tys obrotow. Po przekroczeniu 2 tys dostaje kopa i jezdzi juz normalnie. Nadal brak bledow. Ma ktos jakis pomysl co to moze byc? Ktoras cewka niedomaga? Czujnik polozenia przepustnicy? Czy jednak przeplywka? Bo moze tamta co ja podmienialem tez byla padnieta??? Dodam ze po odpieciu przeplywki silnik gasnie. Pozdrawim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
u mnie w pierwszej kolejnosci mech kazal wymienic filtr paliwa i swiece. troche pomoglo. potem odme bo kopcil. tez pomoglo a na koncu uszczelniacze zaworow i slizgi lancucha bo okazalo sie ze okladzina na dolnym odpadla. tez pomoglo, (bo pewnie rozrzad sie nieznacznie przestawil). potem wyczyscilem przepustnice czujniki zasysanego powietrza oraz map sensor i przeplywke. troszke pomoglo. a na koncu preparaty do czyszczenia ukl paliwowego tez pomoglo. wiec jak widac u mnie byl zlorzony problem. wszystkiego po trochu...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.