Skocz do zawartości

[E60] 535i szybkie przegrzewanie się silnika


BShKF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

To mój pierwszy post na tym forum i trochę mi przykro, że jego treść jest taka a nie inna.

 

Mam problem ze swoją E60 535i (n54), o przebiegu ~154 000 km - kupiona rok temu i do wczoraj totalnie bezawaryjna (oleje i płyny pozmieniane pół roku temu). Otóż, wczoraj (było wyjątkowo gorąco) przejechałem kilkanaście kilometrów i nawet nie zauważyłem, że wiatrak koło intercoolera zaczął wyjątkowo głośno chodzić. Po chwili zapaliła się kontrolka wysokiej temperatury silnika ( http://www.drivingtesttips.biz/images/engine-overheating-light.jpg ) - najpierw żółta, a kilkanaście sekund później czerwona, więc od razu zatrzymałem auto na poboczu i odczekałem aż ostygnie. Dolałem płynu do chłodnicy, ale wcale nie było go tak mało. Odpaliłem auto i przejechałem dosłownie chwilę, po czym sytuacja się powtórzyła, więc pozostała mi tylko laweta do domu, gdyż była niedziela. Dziś odpaliłem zimny samochód, żeby pojechać do najbliższego mechanika i już po kilku sekundach wiatrak wszedł na maksymalną moc, co wcześniej nigdy się nie zdarzało. Kontrolka znowu się zapaliła, ale pozwoliła na dojechanie do warsztatu. Niestety panowie nie specjalizują się w BMW, nie mają komputera itd. więc jedyne co mogli zrobić, to sprawdzili temperaturę w chłodnicy (wyszło jedynie około 40 stopni), stwierdzili, że sam silnik jest bardzo gorący i mają jeszcze sprawdzić skład chemiczny spalin, żeby ewentualnie stwierdzić problem z uszczelką głowicy. Jutro jadę już do gościa, który specjalizuje się w BMW na profesjonalniejsze oględziny.

 

Czy ktoś z Was spotkał się może z podobną sytuacją, lub po objawach wstępnie kojarzy z czym to może być związane? Totalnie nie wiem czego się spodziewać :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie trzeba specjalizować się w BMW by stwierdzić, że prawdopodobnie padł termostat jeśli w chłodnicy temp jest o tak niskiej temperaturze.

 

Prawdopodobnie otwiera się on, ale tylko lekko. Cała ciecz przez nią nie przepływa tylko jej mała część. Mogła też paść pompa wody. Wtedy temp cieczy po bardzo niewielkim czasie osiągnęła by grubo powyżej 100st bo nie miała by obiegu. Kiedy jest uszkodzony termostat w pozycji max zamkniętej możliwe jest jazda w takich temp jakie mamy 5-8 min i silnik zaczyna się przegrzewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspominali, że to może być:

 

- termostat

- "elektronika"

- "przekręcona" pompa wody

- głowica

 

Przerazili mnie na koniec tekstem, że jeśli to uszczelka głowicy, to będę miał spooory problem, dlatego siedzę jak na szpilkach :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździj autem to nic z głowicą i uszczelką się nei stanie.

Napisz dokładnie ile przejechałeś i jaka była temp.

Nie potrafię podać jaka była temperatura, ale wiem jaką przejechałem odległość - od włączenia (zimnego) silnika do momentu dotarcia do warsztatu przejechałem dokładnie 5 km i trwało to maksymalnie 15 minut. Niestety, końcowy kawałek (500m?) przejechałem już na czerwonej kontrolce, żeby tylko dojechać. Auto na sam koniec traciło już moc i nie pozwalało na przekroczenie 1000 obrotów, ale po lekkim ostudzeniu wjechało na kanał bez problemu. Mam nadzieję, że niczego nie przypiekłem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kolego stanęła elektryczna pompa wody jak coś to mogę Ci jutro wysłać :wink: http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-bmw-e90-e92-f10-e70-e71-i4395712336.html, jak będziesz bawił się w dojazdy na czerwonej kontrolce to zrobisz jeszcze remont silnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego stanęła elektryczna pompa wody jak coś to mogę Ci jutro wysłać :wink: http://allegro.pl/elektryczna-pompa-wody-bmw-e90-e92-f10-e70-e71-i4395712336.html, jak będziesz bawił się w dojazdy na czerwonej kontrolce to zrobisz jeszcze remont silnika

Pan z drugiego serwisu potwierdził, że to pompa wody + termostat. Pompę zamawiam od Ciebie, kolego (numer VIN potwierdzony i pasuje). Dzięki za namiar!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Hey, podłączę się pod temat, żaliła mi się dzisiaj żółta kontrolka temperatury płynu chłodniczego. Jechałem w korku dłuższy czas z włączoną klimą, po jakimś czasie zgasła. Co to może być termostat w korku od płynu chłodniczego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.