Skocz do zawartości

320ci - przekazanie obciążenia - szarpie


Bugs10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Nie wiem czy temat ktoś zrozumie :) więc opiszę co obserwuję.

 

Przyspieszam i zmieniam biego tak więc jedynka i gaz następnie sprzęgło a obroty spadają, zmieniam bieg na dwa i puszczam sprzęgło - obroty rosną i czuć moment załaczenia obciążenia. Nie jest to łagodne przejście.

 

W drugim moim aucie jak zmienię bieg i puszczę sprzęgło to jakoś łagodnie mi załacza napęd.

 

Ja rozumiem że może być różnica obrotów ale nie powinno chyba szarpać przy załaczeniu.

 

Sprzęgło wymieniłem - komplet sachs. Czy to może być wysprzęglik?

 

Podobnie jest przy ruszaniu. Nie jest ono łagodne tylko gwałtownie przekazany moment chyba że przytrzymam na półsprzęgle to wtedy jest jakby łagodniej nie szarpnie. Jak puszczę mocniej sprzęgło to czuć ten moment przekazania momentu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wymienił mi mechanik cały komplet sprzęgła.

 

Wymieniłem też skrzynię ale mechanik powiedział, że wysprzęglika nie wymienił bo mój był w lepszym stanie i go zostawił.

Zaobserwowałem coś takiego, że jak przyspieszam i np. przerwę to przyspieszanie przez wciśnięcie sprzęgła to słychać uderzenie z tyłu tak jakby się coś kołotało. Tak samo jest jak zalaczam sprzęgło i puszczam i tak kilka razy czyli tzw. strzelanie ze sprzęgła. Odgłos jest taki jakby z tyłu coś bujało się luźno.

 

Zastanawiam się nad mostem i półosiami ale to już ostatni element napędu którego nie wymieniałem. Może Pan Adam z Raszyna coś mi pomoże w sierpniu na tą dolegliwość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Nie ma wysprzęglika przecież w zestawie sprzęgła. Poprostu skróciłem myślenie i napisalem a to może nie zrozumiale zabrzmiało.

 

Kupiłem skrzynię i przy wymianie skrzyni mechanik stwierdził że ten co miałem przy swojej skrzyni jest lepszy niż ten z kupioną skrzynią.

 

Gumy dyfra robiłem ale te co mocują sanki do podwozia bo mialem wyrwane mocowania (tak już kupiłem) i spawał mi to wszystko blacharz który już takie naprawy wykonywał. Więc przy okazji tej naprawy wymieniłem tuleje gumowe Lemforder w sankach.

 

Tulei dyfra (tych mocujacych dyfer do sanek) nie ruszaliśmy. Może i rzeczywiście jeszcze je trzeba by wymienić. Mechanik powiedział że one nie mają luzów. Ale czytałem post na forum w którym ktoś pisał, że może nie być widać w nich zużycia i dopiero po wyjęciu okazuje się jakie są naprawdę.

 

A jak gumy dyfu robiłeś? Są tam 3. Jeśli nie to na bank to, może masz też inny objaw jak lekkie pukniecie przy wbuciu wstecznego albo 1ki.

 

Tak dokładnie tak mam. Jak wrzucam 1-ke lub wsteczny to słychać też takie lekkie puknięcie.

 

Twój stary wysprzęglik był w lepszym stanie niż nowy z zestawu sprzęgła? :duh: Jeszcze czegoś takiego nie słyszałem.

 

 

Musisz wejść do kanału i szukać luzów.

 

Szukałem i to nie sam ale wszystko wygląda sztywno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzu nie będzie tylko na tylnej będzie widać pęknięcie, zmień odrazu dwie małe bo jeśli olejesz je to po wymianie tylko tylnej po paru tygodniach pukanie wróci i znowu będzie będzie trzeba ściągać dyf i płacić mechanikowi.pozdro
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mocowanie wozka wyglada dobrze, nie trzeba spawac? znany problem!

 

Wiem i już to przeszedłem. Pospawane od dołu i od góry (mucha nie siada). Wymienione też wszystkie tuleje sanek. 2x nr2 i 2x nr 4

 

Nie ruszałem tylko tych trzech mocujących dyfer - chyba nimi się zainteresuje. Może by ktoś miał numery tych trzech tulei do dyfra (słynna nr 9 i dwie pozostałe chyba nr 7 jak się nie mylę)

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BM11&mospid=47614&btnr=33_0839&hg=33&fg=30

 

Jak nikt nie będzie miał to zadzwonię jutro do dealera BMW to mi poda.

 

Chyba znalazłem ale może ktoś mi potwierdzi że to włąsnie te tuleje i czy ta śruba od tulei jest w komplecie jakby się urwała?:

 

nr 9 - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2234143020190-LMI25927-O-silentblock-belki-zawieszenia-tyl.html

 

nr 7 - http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1713161321210-LMI21382-O-silentblock-belki-zawieszenia-tyl.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak w ramach relaxu:

 

Chcę wymienić te poduchy (tuleje) pod dyfrem.

 

Zakupiłem je po numerach które uzyskałem od serwisu BMW. W IC zapłaciłem za lemfordera 116zł (koszt w serwisie - 348zł)

 

Dzwoniłem do mechaników w okolicy i jeden powiedział że wymieni za 300 zł, drugi za 250 i trzeci za 200 - no to ceny ok

 

I teraz najlepsze: zadzwoniłem niejako z ciekawości do serwisu BMW w Warszawie z pytaniem ile za wymianę tych tulei. Nie dostałem od Pani która odebrała telefon odpowiedzi od razu. Plus że zapisała VIN i nr telefonu aby się ze mną skontaktować. Po godzinie zadzwonił Pan i oznajmił mnie że wymiana trzech poduch pod dyferencjałem będzie kosztowała ....... 1 600 zł. Normalnie jak to usłyszałem to zaniemówiłem. Rozumiem, że jest trochę roboty przy tym ale oni mają narzędzia i powinni zrobić dużo szybciej niż wszyscy inni. KOSMOS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no pewnie ze jest roznica,ale mechanicy pewnie na tych cenach tez nie skoncza,zaraz jakas srube urwa,to beda musieli rozwiercac it'd. wiec musisz sie liczyc ze z 200 zrobi sie 300 :mrgreen: .

Ja w tamtym roku w polsce u siebie na wiosce wymienialem 2 przednie amortyzatory,gumy do stabilizatora,i 2 tylne lozyska,wymiana kosztowala 600zl,ciekawe ile bmw by se policzylo. :norty:

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś. Nie ma wysprzęglika przecież w zestawie sprzęgła. Poprostu skróciłem myślenie i napisalem a to może nie zrozumiale zabrzmiało.

 

 

Napisałeś, że wymieniłeś kpl sprzęgło a w kpl sprzęgle wysprzęglik też jest.

 

Jak będziesz wymieniał tuleje wózka to wymień wszystkie nie tyle te spękane, zerwane. Taka sama procedura jak przy wymianie poduch silnika/ skrzyni. Jeśli się wymienia to cały kpl bo potem stara jest poddana większym obciążeniom i pada szybko. A wymiana tulei na sankach nie jest szybką robotą. Bez podnośnika raczej nie ma szans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu będę ciągnął wątek w tym.

 

Muszę wymienić dyfer. Obecnie mam przełożenie dyfra 3.45. Niestety takiego nie ma na allegro (nie do dostania). Są natomiast dostępne z przełożeniem 3.38 i 3.07.

 

Chyba z tych dwóch najlepszym będzie 3.38 bo nie będzie dużej różnicy - tak mi się wydaje ale specem nie jestem.

 

Pytanie czy do mojej menzyny m52tu podejdzie dyfer od diesla.

 

Podpowiedzcie co byście zrobili i nie zależy mi na sportowej jeździe tylko do codziennej jazdy, bo tak używam swoje BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam i czytam i zgłupiałem. Już sam nie wiem jaki mam założyć dyfer do swojego auta. Podpowiedzcie co by było najlepsze do silnika M52TU (wiadomo najlepszy byłby taki jak seryjnie czyli 3.45 ale nie ma w sprzedaży)

 

Są dyfry 3.38 od automata i chyba bez zmiany flansz nie podejdzie. Poradzcie mi co mam zalozyc zeby było dobrze.

 

Rozmawiałem dzisiaj z człowiekiem, który ma dyfer do sprzedania z modelu e46 2004r automat (3.38) ale nie byliśmy w stanie ustalić czy będzie pasował do mojego auta. Czy ktoś się orientuje bo chciałbym kupić ale nie chciałbym wydać kasy bez sensu. Pytał się czy mam półośki tej sameh długości a ja nie mam pojęcia.

 

Pomóżcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.