Skocz do zawartości

e39 525d zgasła w trasie i problem przycisku bc


cesares

Rekomendowane odpowiedzi

Jadac samochodem zgasł silnik i zapaliła się kontrolka świec żarowych. Nie chciała zapalić, a po dojechaniu na miejsce poprzez holowanie, i po dolaniu 10 l paliwa po dłuższym kręceniu (5-7 sek) i wciśniętym gazie w podłogę zapaliła. oczywiście wskaźnik paliwa był na 15l.

Niby problem znaleziony...ale.

Samochód wcale nie ma buta. Zbiera się od 2500 obr zamiast 1500. Nie wiem jak charakteryzuje się jazda w trybie awaryjnym, i czym jest sygnalizowana.

Kiedyś siadła pompka podprogowa i nie świeciło się dde. ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce wydaje dziwny dźwięk na poczatku, jakby była zapowietrzona.

Pytanie nr 1. Czy wskaźnik świec żarowych pokazuje bład pompki w baku?

Pytanie nr 2. Czy da się ręcznie wyłaczyć tryb awaryjny?

to nie wszystkie problemy. reszta pod screenami, jeśli możecie, rozszyfrujcie błędy (poza egr ;)

http://www.iv.pl/images/39762222657923791344.jpg

http://www.iv.pl/images/46940870176720639959.jpg

http://www.iv.pl/images/12180926960749982018.jpg

http://www.iv.pl/images/01896855605652047786.jpg

http://www.iv.pl/images/29696779490154061310.jpg

http://www.iv.pl/images/79218495917424141030.jpg

 

Kolejna dawka to problem przycisku bc

Gdzieś kiedyś wyczytałem, iż problem nie działajacego przycisku bc wiaże się z kontrolka airbag. Dziś majac dostęp do komputera z inpa skasowałem bład poduszek, już nie wyskoczył, ale bc nadal nie działa.

Pytanie nr 3. Co teraz robić aby go ożywić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) EGR - czyli albo zaworek albo wtyczka nie kontaktuje w zaworku itp.

2) Pompa progowa - może być padnięta już albo w ogóle jej nie wzbudza przekaźnik (jak zajrzysz do bagażnika, w prawym schowku masz bezpieczniki - są tam wśród nich 3 przekaźniki koloru seledynowego, wszystkie są identyczne - ten od strony przodu auta steruje progówką. Zamień przekaźniki miejscami i zobacz czy problem będzie nadal)

3) Listwa wysokiego ciśnienia - pewnie zbyt małe ciśnienie na niej (albo coś z czujnikiem na samej listwie - od strony podszybia pod kolektorem - często wina niezbyt dobrze kontaktującej wtyczki lub zasyfionego samego czujnika, który trzeba wykręcić, przepłukać, przedmuchać. Ewentualnie zawór/czujnik ciśnienia na pompie głównej CR - wariuje przez co kijowate ciśnienie idzie na listwę)

4) Kolejny błąd z listwą CR - czujniki jak w pkt 3

5) Przepalona świeca żarówa (lub kilka świec)

 

Generalnie zacząłbym od sprawdzenia parametrów LIVE DATA - ciśnienia PRE-SUPPLY. Jeśli jest słabe to niekoniecznie może to być sama progówka. Za filtrem paliwa masz zaworek zwrotny - jak sprężynka w nim jest już wyrobiona to puszcza dużo niższe ciśnienie niż 4 bary więc progówka słabiej pompuje do głównej pompy. Zaciśnij wężyk gumowy za tym zaworkiem i zobacz czy ciśnienie na progówce podskoczyło - jeśli tak to najpewniej właśnie ten zaworek zwrotny jest już lichy.

Ciśnienie na listwie też musiałbyś zobaczyć na LIVE DATA - jak bardzo skacze itp. Najczęściej pomaga to co napisałem w punkcie nr 3.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za bardzo dobrą odpowiedź.

Czy błąd n a listwie wysokiego ciśnienia, może być spowodowany niskim ciśnieniem na pompce podprogowej?

Które parametry mówią o ciśnieniu pompki podprogowej w Inpa?

 

Jakiś pomysł odnośnie BC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy błąd n a listwie wysokiego ciśnienia, może być spowodowany niskim ciśnieniem na pompce podprogowej?

Tak, jak nie podaje paliwa, to nie ma szans żeby pompa CR wytworzyła ciśnienie, stąd błąd.

Załatw problem z progówką, wtedy zobaczysz czy reszta ożyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progówka zamówiona bo pokazuje w inpa max 3,5 mbar , ale mam trzy pytania

Czy poziom paliwa 15 l w baku może mieć także wpływ na pompkę w baku? Po zalaniu zapaliła, ale nadal idzie dopiero od 2500 obr zamiast 1600?

Czy po wymianie sama wyłączy się z trybu awaryjnego o ile w nim jest, i jak to poznać?

Czy na "buta" ma wpływ progówka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Progówka w NAJWIĘKSZYM stopniu odpowiada za moment odpalenia auta - z padniętą silnik nie załapie. ALE! Progówka również wspomaga podczas pracy silnika pracę pompy głównej CR. Jak silnik chodzi to pompa główna CR wytworzy na tyle duże podciśnienie, że nawet z uszkodzoną progówką silnik będzie pracował. Jednak przy mocniejszym obciążeniu będzie się robił muł bo bez progówki ciśnienie paliwa będzie trochę za słabe więc spada także i ciśnienie na listwie i tak dalej. Generalnie długie jeżdżenie z uszkodzoną progówką nie jest wskazane bo wtedy pompa główna dostaje po tyłku ponieważ jest bardziej obciążona niż w sytuacji kiedy wspomaga ją progowa.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik chodzi to pompa główna CR wytworzy na tyle duże podciśnienie, że nawet z uszkodzoną progówką silnik będzie pracował.

 

Czyli wniosek sam się nasuwa, że skoro zgasła w trasie to ewidentnie nie było paliwa, dlatego zaświeciło się DDE, oraz zagadała po dolaniu dodatkowego paliwa. Czyli mimo, iż progówka pokazuje 3,5bar ( auto dużo słabiej się zbiera) to uszkodzona lub kończy się także pompka w baku. Czyli do wymiany są obie.

 

Ktoś ma teraz pomysł jak naprawić przycisk bc? Wyświetla się jedynie temperatura, nie działa przełączanie na śr prędkość, spalanie i dystans do przejechania. Dodam, że bezpiecznik od poduszek nr 40 i chyba 42 są sprawne, błąd skasowany w inpa już się nie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.