Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jadac samochodem zgasł silnik i zapaliła się kontrolka świec żarowych. Nie chciała zapalić, a po dojechaniu na miejsce poprzez holowanie, i po dolaniu 10 l paliwa po dłuższym kręceniu (5-7 sek) i wciśniętym gazie w podłogę zapaliła. oczywiście wskaźnik paliwa był na 15l.

Niby problem znaleziony...ale.

Samochód wcale nie ma buta. Zbiera się od 2500 obr zamiast 1500. Nie wiem jak charakteryzuje się jazda w trybie awaryjnym, i czym jest sygnalizowana.

Kiedyś siadła pompka podprogowa i nie świeciło się dde. ale po przekręceniu kluczyka w stacyjce wydaje dziwny dźwięk na poczatku, jakby była zapowietrzona.

Pytanie nr 1. Czy wskaźnik świec żarowych pokazuje bład pompki w baku?

Pytanie nr 2. Czy da się ręcznie wyłaczyć tryb awaryjny?

to nie wszystkie problemy. reszta pod screenami, jeśli możecie, rozszyfrujcie błędy (poza egr ;)

http://www.iv.pl/images/39762222657923791344.jpg

http://www.iv.pl/images/46940870176720639959.jpg

http://www.iv.pl/images/12180926960749982018.jpg

http://www.iv.pl/images/01896855605652047786.jpg

http://www.iv.pl/images/29696779490154061310.jpg

http://www.iv.pl/images/79218495917424141030.jpg

 

Kolejna dawka to problem przycisku bc

Gdzieś kiedyś wyczytałem, iż problem nie działajacego przycisku bc wiaże się z kontrolka airbag. Dziś majac dostęp do komputera z inpa skasowałem bład poduszek, już nie wyskoczył, ale bc nadal nie działa.

Pytanie nr 3. Co teraz robić aby go ożywić?

Opublikowano

1) EGR - czyli albo zaworek albo wtyczka nie kontaktuje w zaworku itp.

2) Pompa progowa - może być padnięta już albo w ogóle jej nie wzbudza przekaźnik (jak zajrzysz do bagażnika, w prawym schowku masz bezpieczniki - są tam wśród nich 3 przekaźniki koloru seledynowego, wszystkie są identyczne - ten od strony przodu auta steruje progówką. Zamień przekaźniki miejscami i zobacz czy problem będzie nadal)

3) Listwa wysokiego ciśnienia - pewnie zbyt małe ciśnienie na niej (albo coś z czujnikiem na samej listwie - od strony podszybia pod kolektorem - często wina niezbyt dobrze kontaktującej wtyczki lub zasyfionego samego czujnika, który trzeba wykręcić, przepłukać, przedmuchać. Ewentualnie zawór/czujnik ciśnienia na pompie głównej CR - wariuje przez co kijowate ciśnienie idzie na listwę)

4) Kolejny błąd z listwą CR - czujniki jak w pkt 3

5) Przepalona świeca żarówa (lub kilka świec)

 

Generalnie zacząłbym od sprawdzenia parametrów LIVE DATA - ciśnienia PRE-SUPPLY. Jeśli jest słabe to niekoniecznie może to być sama progówka. Za filtrem paliwa masz zaworek zwrotny - jak sprężynka w nim jest już wyrobiona to puszcza dużo niższe ciśnienie niż 4 bary więc progówka słabiej pompuje do głównej pompy. Zaciśnij wężyk gumowy za tym zaworkiem i zobacz czy ciśnienie na progówce podskoczyło - jeśli tak to najpewniej właśnie ten zaworek zwrotny jest już lichy.

Ciśnienie na listwie też musiałbyś zobaczyć na LIVE DATA - jak bardzo skacze itp. Najczęściej pomaga to co napisałem w punkcie nr 3.

Pzdr.

Opublikowano

Dzięki za bardzo dobrą odpowiedź.

Czy błąd n a listwie wysokiego ciśnienia, może być spowodowany niskim ciśnieniem na pompce podprogowej?

Które parametry mówią o ciśnieniu pompki podprogowej w Inpa?

 

Jakiś pomysł odnośnie BC?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy błąd n a listwie wysokiego ciśnienia, może być spowodowany niskim ciśnieniem na pompce podprogowej?

Tak, jak nie podaje paliwa, to nie ma szans żeby pompa CR wytworzyła ciśnienie, stąd błąd.

Załatw problem z progówką, wtedy zobaczysz czy reszta ożyje.

Opublikowano

Progówka zamówiona bo pokazuje w inpa max 3,5 mbar , ale mam trzy pytania

Czy poziom paliwa 15 l w baku może mieć także wpływ na pompkę w baku? Po zalaniu zapaliła, ale nadal idzie dopiero od 2500 obr zamiast 1600?

Czy po wymianie sama wyłączy się z trybu awaryjnego o ile w nim jest, i jak to poznać?

Czy na "buta" ma wpływ progówka?

Opublikowano

Progówka w NAJWIĘKSZYM stopniu odpowiada za moment odpalenia auta - z padniętą silnik nie załapie. ALE! Progówka również wspomaga podczas pracy silnika pracę pompy głównej CR. Jak silnik chodzi to pompa główna CR wytworzy na tyle duże podciśnienie, że nawet z uszkodzoną progówką silnik będzie pracował. Jednak przy mocniejszym obciążeniu będzie się robił muł bo bez progówki ciśnienie paliwa będzie trochę za słabe więc spada także i ciśnienie na listwie i tak dalej. Generalnie długie jeżdżenie z uszkodzoną progówką nie jest wskazane bo wtedy pompa główna dostaje po tyłku ponieważ jest bardziej obciążona niż w sytuacji kiedy wspomaga ją progowa.

Pzdr.

Opublikowano
Jak silnik chodzi to pompa główna CR wytworzy na tyle duże podciśnienie, że nawet z uszkodzoną progówką silnik będzie pracował.

 

Czyli wniosek sam się nasuwa, że skoro zgasła w trasie to ewidentnie nie było paliwa, dlatego zaświeciło się DDE, oraz zagadała po dolaniu dodatkowego paliwa. Czyli mimo, iż progówka pokazuje 3,5bar ( auto dużo słabiej się zbiera) to uszkodzona lub kończy się także pompka w baku. Czyli do wymiany są obie.

 

Ktoś ma teraz pomysł jak naprawić przycisk bc? Wyświetla się jedynie temperatura, nie działa przełączanie na śr prędkość, spalanie i dystans do przejechania. Dodam, że bezpiecznik od poduszek nr 40 i chyba 42 są sprawne, błąd skasowany w inpa już się nie pokazuje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.