Skocz do zawartości

320i E46 Ringi, klosze, kierunkowskazy


marcin5001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolegów! Mam do Was kilka pytań, może się orientujecie. Dużo szukałem jednak nie mogę znaleźć konkretnych odpowiedzi.

Zacznijmy może od kloszów, posiadam BMW E46 sedna przed lift 1998r, czarny. Moje klosze są już mocno zmęczone, przymierzam się do wymiany i tu pytanie:

1.Klosze Bosch do moich reflektorów są dostępne jedynie w ASO ?

Koszt reflektorów ASO PL - 330 zł ASO LITWA - 230 zł, być może są dostępne taniej, macie takie informacje ? Dużo szukałem na ten temat.

2.Kolejna sprawa to kierunki jakie wstawić aby nie było kiczu, myślałem nad tymi:

Przód bok:

http://allegro.pl/bmw-e46-98-01-kierunkowskazy-komplet-sedan-kombi-i4389774284.html

lub

http://allegro.pl/kierunkowskazy-przod-clear-bmw-e46-e-46-98-02-i4348943730.html

ewentualnie:

http://allegro.pl/bmw-3-e46-e-46-98-01-kierunkowskazy-biale-boczne-i4344911553.html

Możecie coś polecić do mojego autka ?

Zdjęcie podglądowe autka przód ( nie moje)

http://img04-otomoto.sogastatic.pl/C33691980_2.jpg

3. Ringi z tej aukcji, są sprawdzone, dobre i ktoś z Was może polecić ?

http://allegro.pl/4x-ringi-ccfl-bmw-e30-e39-e36-e46-gwarancja-i4350623331.html

 

4. Czy tylne lampy z polifta pasują do przedlifta ? Chciałbym wymienić z żółtych na biał

5. Co powiecie o tych nerkach, dobrze są wykonane i nie szpecą auta ?

 

http://allegro.pl/grill-nerki-bmw-e46-98-01-4d-m3-mpakiet-gril-fk-i4370754224.html

 

Kiedyś miałem w planach założyć xenony jednak przeliczyłem się, zbyt duży koszt. Więc, chciałbym trochę odmłodzić autko w ten sposób. Do tego pójdzie polerka + woskowanie. Do tego zmiana kompleksowa wymiana zawiechy przód i tulejek w tylnym moście. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. klosze to spróbowałbym wypolerować. a ewentualnie z używki kupić. 350zł za sztuke ori to sporo.za 700zł to kupisz już xenon ori całe lampy.

2. wg mnie najładniesze są ori pomarańczki.sam mam takie i sa piękne. :D

3. te wszystkie ringi ccfl to wszystko to ta sama chińszczyzna bez znaczenia czy za 80 zł czy za 120zł. w poprzednim miałem świeciły rok bezawaryjnie.

4. nie wiem czy podejdą pewnie tak. ja zostaje przy ori pomarańczach.

5. najtaniej bedzie zmatowić te co masz i pomalować dobrą farbą do plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. klosze to spróbowałbym wypolerować. a ewentualnie z używki kupić. 350zł za sztuke ori to sporo.za 700zł to kupisz już xenon ori całe lampy.

2. wg mnie najładniesze są ori pomarańczki.sam mam takie i sa piękne. :D

3. te wszystkie ringi ccfl to wszystko to ta sama chińszczyzna bez znaczenia czy za 80 zł czy za 120zł. w poprzednim miałem świeciły rok bezawaryjnie.

4. nie wiem czy podejdą pewnie tak. ja zostaje przy ori pomarańczach.

5. najtaniej bedzie zmatowić te co masz i pomalować dobrą farbą do plastiku.

 

1. Moje właśnie polerowałem i już swoje wysłużyły. A jak własnie pisałem w pierwszym poście, na litwie są za 230 zł sztuka i to jest z ASO więc jeżeli ktoś miałby dostęp do tych części poza serwisem to byłoby pewnie około 150 zł za klosz. I o to się rozchodzi czy ktoś ma dostęp do kloszów Boscha poza ASO.

2.Pomarańczki są ładne ale nie do CZARNEJ buni co pewnie sam przyznasz.

3.Chinszczyzna nie chinszczyzna, ale czy dobrze wyglądają, nie oślepiają, są bezpieczne o to się rozchodzi, powiedz coś o nich więcej, proszę.

5.Niby masz rację jest to jakaś tańsza perspektywa. Ale te co mam są tanimi zamiennikami które były przy kupnie auta, srebrne i wysłużone. Połamały mi się zatraszki przy właśnie matowieniu na czarne. Pytanie jest, czy te co są w aukcji są dobrej jakości i śmiało można je zakładać. Pozdrawiam i czekam na następne opinie! :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2.Pomarańczki są ładne ale nie do CZARNEJ buni co pewnie sam przyznasz.

3.Chinszczyzna nie chinszczyzna, ale czy dobrze wyglądają, nie oślepiają, są bezpieczne o to się rozchodzi, powiedz coś o nich więcej, proszę.

2. Mi osobiście się podobają. ale o gustach nie rozmawiamy :cool2:

3. Co można więcej? do jazdy dziennej się nie nadają,dość ładnie świecą,podobno przetwornicze sie palą ale jak wspominałem rok miałem i nic sie nie działo. sam planuje do mojej założyć. ale tylko zółte do czarnej pasują :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunki do Ringów to raczej białe, u mnie mam xenon w przedlifcie i miałem białe, genialnie to wygląda. Co do kloszy to jak chcesz tanio to używki najlepiej popatrzeć, a ringi to przemyśl dobrze, żeby nie wyszedł agrotuning.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sporo osób posiada ringi i co, źle to wygląda ? Nie kupuje różowych tylko kupiłem właśnie białe z tej aukcji co podałem. Na początku robię sprawy mechaniczne. Czyli tulejki w tylnych wahaczach i tulejka nr 9 już wymieniona. Została odma, termostat, pasek alternatora i klocki przód - w piątek. A potem sprawy wizualne ale opinie mile widziane, pozdrawiam!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mogę się wypowiedzieć na temat ringów co do mojej e46 :)

zakupiłem ringi na aukcji :

http://allegro.pl/show_item.php?item=4203832772

a efekt jest taki,

http://i61.tinypic.com/kb3gnn.jpg

http://i59.tinypic.com/e0gapy.jpg

 

Druga sprawa to, to co przeczytałem szukając poradnika do montażu tych ringów ( co oczywiście nie jest sprawą trudną - poza odkręceniem/dokręceniem śrub mocujących kloszów, gdyż są niewygodnie ułożone ) na temat przeciekania kloszy, parowania, wystających kabli. z Góry mówię że u mnie niema tego problemu. Jeżeli coś robimy to robimy to dobrze, dokładnie nie na szybko. Nie pamiętam w którym temacie to znalazłem ale był to dość obszerny opis montażu gdzie kolega pokazał wystające kable biegające pod maską oraz twierdził iż po montażu para wodna osiadała mu na wewnętrznej części lampy tłumacząc iż 15 letnie uszczelki nie wytrzymają - BZDURA!. u Mnie nic nie przecieka, nie paruje i kable ładnie schowane ( używając tylko 2 spinek )

 

Gorąco polecam te ringi bo bardzo bardzo ładnie wyglądają w aucie :) Jedyne co trzeba zrobić to przebić gume z tułu klosza gdzie kable wychodzą aby przepchać kable z lampy pod maskę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hadman dzięki za wypowiedź trochę się bałem, że sobie nie poradzę ale może dam radę. A te ring są białe czy żółte ? Tzw kolor żółty ale czy tak miają wyglądać "białe" z aukcji ? Pozdrawiam

EDIT: Kurier właśnie zadzwonił, więc niedługo sam zabieram się za montaż. A pod co podłączyłeś te ringi pod postojówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam fotki z dalsza.. nie są świetnej jakości ale zaczał właśnie padać dzeszcz :) odległość około 15-20 metrów

http://i62.tinypic.com/vimes7.jpg

http://i61.tinypic.com/30w438p.jpg

Z daleka też fajnie widać bo dużo osób mi to potwierdza jak widzi że jadę :) a cały dzień jeżdżę tylko na ringach jeszcze na szczęście Policja mnie nie przyłapała :P

a co do koloru to jest żółty nie biały, także nie myśl że to jest biały z aukcji który świeci na żółto :) A podłączyłem je do postojówek nawet nie musiałem kabli rozcinać, nic nic nic.. ;) musisz tylko wyciągnać żarówkę żeby nie świeciła jeszcze dioda w kloszu i z tyłu wepchnij do końca przewód od zestawu ringów aż zobaczysz że świeca :) kabel nie wyjdzie bo się go dosłownie tam wpycha na siłe do tej gumopodobnej otoczki gdzie siedzą kable zasilające żarówkę postojową :) Panowie co tu dużo mówić, są zwolennicy takiego dokładania ringów i są przeciwnicy który nie chcą sobie w aucie robić "wiejskiego tuningu" zrobicie jak wam się będzie bardziej podobało nie sugerujcie się tym co komu się podoba, bo to wy jeździcie nie oni :D Pozdrawiam, jak chcecie foto spod maski jak wygląda okablowanie po zamontowaniu to też moge zrobić ale to juz wieczorkiem bo nie wypuszczą mnie znów na parking z pracy :D

ps. najlepiej świecą jak już słońca niema ale jest nadal jasno ;) wtedy pięknie się prezentują ;) ale tak czy siak widać je cały dzień, słońce je nie rozprasza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kloszy nie tykałem :) niedawno kupiłem zresztą auto i klosze były w miare w dobrym stanie. Montaż wcale nie jest trudny i w sumie instrukcja była mi tylko potrzebna żeby wiedzieć jak klocz odkręcić bez urwania jakichś zatrzasków czy czegoś :) wyłamałem i tak jeden zatrzask od prawej listwy pod kloszem bo nie wiedziałem pierw jak się go pozbyć to za dużo siły w to włożyłem :P ale nie widać tego bo oprucz tego ma jeszcze 2 zatrzaski i się trzyma mocno :P Montaż wygląda tak :

1. otwieramy maskę

2. odpinamy każdą możliwą kostę z tyłu klosza

3. odkręcamy pierw 2 śruby od klosza górne

4. ściągamy listwę spod lampy

5. odkręcamy 2 śruby spod klosza i wyciągamy lampę całą z kierunkowskazami ( można je odczepić wcześniej bo w sumie tak łatwiej jest. Jest taka szpara w prowadnicy wody do odczepienia kierunkowskazu jak ktoś wie gdzie przycisnąć to będzie mu łatwiej.. ja dopiero do tego doszedłem jak wyciagnęłem całą lampę z kierunkowskazem )

6. odchaczamy wszystkie zatrzaski, otwieramy lampę i wyciągamy ze środka profil lampy ( możemy sobie wszystkie kurze wyczyścić ładnie )

7. zakładamy ringi jak w instrukcji którą wam dołączą ( ja tam miałem 2 plastikowe chwytaki na których się to trzyma lampy ) , puszczamy kable na tył lampy i przebijamy się kablami przez gumową otoczkę aby jakoś wyszyły z lampy :) można nawet śrubokrętem, tak jak ja :P

8. składamy wszystko spowrotem do kupy i podłączamy 2 ringi do jednego przetwornika z któego wychodzi plus i minus. Te dwa kabelki podłączamy pod zasilanie ŻARÓWKI POSTOJOWEJ, przynajmniej w przypadku mojej bmw można było wepchnąć je do środka i zaczęło świecić. Widziałem pare przeróbek tych kabli z ucinaniem itp ale nie było takiej potrzeby :)

9. pamiętać żeby wszystko dobrze poskładać i podłączyć bo to bardzo ważne ;) ja chyba z 4 razy musiałem rozkręcać lampy spowrotem bo coś źle zrobiłem ;P

 

ps. najgorzej jak śruba spod spodu lampy spadnie na osłonę silnika hehehehe :D

zdjęcia zrobię potem ale przysięgam u mnie nie widać nawet że coś było robione pod spodem bo wszystko wepchałem między klosz a blache i siedzi cały czas :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hadman dzięki za zdjęcia. moja z dość bliska wygląda tak:

http://www.wrzucajtu.pl/wrz/f3b29c3309748e1f9d94c0d3f7a274fa108.162.254.199WP_20140618_002.jpg

szału nie ma no ale cóż... żaluje że nie kupiłem żółtych :mad2: bo u Cb prezentują sie bardzo doobrze :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też chciałem białe ale właśnie pomyslałem że będzie mi się zlewać przy moim kolorze lakieru. Może zainwestuj jeszcze raz i kup żółte albo napisz czy by Ci samych ringów na żółte nie wymienili bo przetwornice nie robią różnicy :) a nóż widelec albo sprzedaj za 80% tego co wydałeś i dołóż sobie reszte i kup żółe nowe :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aż 8 :)? mi dali 4 "Zaczepy" i te dwustronne tasiemki żeby ringi niby nie latały podczas jazdy.. użyłem tylko tych plastikowych wyglądających jak spinacze do prania tyle ze przeźroczyste bez kleju czegoś tam.. jeszcze można przy składaniu lampy na uszczelkę rozprowadzić silikon jak ktoś się boi że mu będzie uszczelka przeciekała :)

 

ps. sorki jednak dali 8 :) zapomniałęm że na jednego ringa 2 uchwyty montowałem ( umieszczałem je na tym prostym kawałku plastiku co łączy listwę diodową z resztą tak tylko pasuje je ułożyć w kloszu )

Edytowane przez hadman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ringi podlaczyć pod postojowki tak ? Mam dwa kabelki czerwony i czarny ktory to plus a ktory to minus ? czy jak pomyle moze miec to powazne konsekwencje czy po prostu nie zadziala ? Zaplacilem za ringi 90 zl a to jakis badziew z chin z napisami chinskimi..

EDIT: Jezeli pod postojowki to jak zlaczyc te kabelki ktore luźno wchodzą w te wejście od postojówek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa kabelki czerwony i czarny ktory to plus a ktory to minus ?

ty poważnie pytasz :D? czy sobie jaja robisz :>

 

Ja też mam chiński badziew bo każdy taki będzie.. jak rozmontujesz ringa to pod spodem są proste ledowe diody połączone ze sobą :) a jeżeli chcesz porządne ringi to musisz się liczyć na koszt około 700-800zł :)

 

edit 2 : możesz spokojnie na próbę podłączyć kabelki nawet na odwrót, nic się poważnego nie stanie poza tym że po prostu nie będą świecić :), tak jak pisałem wcześniej zrobię foto jak wygląda to u mnie z kablami później jakoś wieczorkiem jak się odrobie w domu i na spokojnie do kompa siąde około 21 jakoś także no stress zobaczycie jak to u mnie wygląda. Tam wystarczy paznokciem wepchać te przewody z allegro do tych co mamy w postojówce. Tam w zestawie kabelki powinny być zakończone takim sztywnym metalem i dlatego jest łatwo to wepchnąć

Edytowane przez hadman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę się upewnić. Czyli mam rozumieć czerwony pod 1 a czarny pod 2 ? Nigdy nie miałem do czynienia z samochodami a z elektryką to już w ogóle. Trochę wyrozumiałości ^^

EDIT: Moje ringi nie maja instrukcji nawet...

EDIT2: Już podłączone i świeca! jupi! :D ale się podjarałem. Teraz składam chowam ładnie i drugą lampa. Wieczorkiem dodam fotki :* :oops: :oops: :oops:

DZIĘKUJE BARDZO :D!

Edytowane przez marcin5001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę się upewnić. Czyli mam rozumieć czerwony pod 1 a czarny pod 2 ? Nigdy nie miałem do czynienia z samochodami a z elektryką to już w ogóle. Trochę wyrozumiałości ^^

 

nie rozumiem co znaczy pod 1 i pod 2 :) Zazwyczaj jak wiadomo czerwony oznacza "plus" a czarny masę ( uziemienie lub "minus" ), mówię zazwyczaj gdyż nie w 100% będzie tak jak mówię bo zawsze chińczyk może pomylić kabelki i zamontować na odwrót ale można zawsze miernikiem sprawdzić wszystko :P ale komu sie chce..

 

zrób foto tego czego masz to ci potem napisze co masz gdzie podłączyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.