Skocz do zawartości

Co wybrac : E30 1,8is czy 2,0 ??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Obecnie jestem posiadaczem E36 1,8i (M40) z 1993 r.

 

Chcialbym zmienic model (na tanszy).

W gre wchodzi E30 1,8is lub 2,0

Doradzcie, ktory model wybrac. Jak wyglada wydajnosc, awaryjnosc tych silnikow ? (bo z M40 nie jestem zbytnio zadowolony)

 

Pozdrawiam

Wszelkie sugestie mile widziane.

Opublikowano

318iS jest niezłym połączeniem umiarkowanych kosztów eksploatacji (pod warunkiem, że się nie psuje!) z osiągami lepszymi niż dwulitrowa szóstka - nominalnie 0-100 km/h ma 9,9 s. (320i - 10,7 s.) i prędkość maksymalną 202 km/h (197 kmh), a to wszystko kosztem średnio wg ECE 8,5 l/100 km (9,9 l/100 km/).

 

Za szóstką przemawia jednak wyższa trwałość, niezawodność, łatwiejszy dostęp do części, nieprzeliczalna na pieniądze równomierność pracy i brzmienie. Na wysokich obrotach każde R4 warczy; rzędowa szóstka - krzyczy. 8)

 

Mając równie dobrze utrzymane egzemplarze do wyboru, wybrałbym 320i. Nawet zakładając, że turlałbym się bez LPG.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

No wlasnie 6 garkow jednak przemawia na korzysc 320i

Chcialbym kupic ostatni model E30 91/92

Czy byly jakies rozne wersje tych silnikow ?

Opublikowano

Sedany (4-drzwiowe i "coupe") E30 320i były w produkcji do sierpnia 1990 r., kabriolet z tym silnikiem 3 lata dłużej.

 

Od grudnia 1986 roku silnik 320i nie miał żadnych istotniejszych zmian. Stopień sprężania 8,8:1, moc 129 KM przy 6000 obr/min, moment obrotowy 164 N-m przy 4300 bor/min.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

129 KM - nie jest tak zle;) ale przydalo by sie pare konikow wiecej.

Co myslicie na temat Chip Tuningu ( oczywiscie pomijajac te z Allegro za 299 pln)

Opublikowano
A ja doradzam 318is chodzi jak marzenie,jest mocniejsza i mniej pali(wiem bo kumpel ma 320),a na gazie to już prawie jeżdzisz za darmo.To fakt że R6 ładniej mruczy, ale ja bym się nie zamienił.
Pozdrawiam Grzesiek
Opublikowano

Nie zastanawiaj się i bierz 320. Miałem kiedyś 323 i bardzo sobie chwalę. Kolega ma 325 z motorem 2,7. Takie auto powinno mieć troszkę mocy.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.