Skocz do zawartości

Cycek po pedalem ? Co to jest !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam E30 318i na gazniku z gazem.

Pod pedalem gazu mam jakis guziczek dziwny ktory sie wciska jak depne pedal dokonca. Co to jest ? Myslalem z emoze ssanie. A tak wogole jak w tych silnikach gaznkowych dziala ssanie ? Napewno nie automatycznie chociazby u mnie bo musze na zimnym silniku palic go z gazem ? Wie ktos jak dziala ssanie ?

. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Opublikowano
Pod pedalem gazu mam jakis guziczek dziwny ktory sie wciska jak depne pedal dokonca. Co to jest ?

 

Jeżeli masz automatyczną skrzynię, to jest włącznik kick-downa.

 

chociazby u mnie bo musze na zimnym silniku palic go z gazem ?

 

Automatyczne ssanie w gaźnikach Pierburg wymaga aktywacji :8)

Włączasz zapłon, wciskasz gaz powoli do oporu, puszczasz, odpalasz bez gazu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Widzę, że Rapid jesteś spec od wolnych obrotów, to może mi powiesz co odpowiada za wysokość obrotów na zimnym silniku przy M10 na wtrysku ??

Wtryskiwacz rozruchowy ??

Na zimnym mam za niskie, a jak się rozgrzeje to jest OK.

 

Co do spalania tego gazu, to te 12,5 litra na trasie to trochę dużo :norty: może podjedź do jakiegoś gazownika na regulacje, a na benzynie sprawdzałeś ile pali??

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Jeżeli masz automatyczną skrzynię, to jest włącznik kick-downa.

 

Mam manualna skrzynie a w automatach wiem ze cos takiego est bo znajomy ma 25tds w automacie i jak wcisnelem do konca gaz to silnik zaczol ciagnac jak glupi.

. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Opublikowano

Co do spalania tego gazu, to te 12,5 litra na trasie to trochę dużo :norty: może podjedź do jakiegoś gazownika na regulacje, a na benzynie sprawdzałeś ile pali??

 

Nie na benzynie nie sprawdzalem.

. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Opublikowano
co odpowiada za wysokość obrotów na zimnym silniku przy M10 na wtrysku ??

Wtryskiwacz rozruchowy ??

Na zimnym mam za niskie, a jak się rozgrzeje to jest OK.

 

M10 z wtryskiem ma wtryskiwacz rozruchowy.

Steruje nim wyłącznik termiczno-czasowy (jeden z głównych podejrzanych w twoim M10).

 

Wtrysk Bosch Jetronic (typ L, LE, LU) ma też elektrycznie podgrzewany zawór powietrza dodatkowego (który przy zimnym i rozgrzewającym się silniku przepuszcza dodatkową dawkę odpowiednio wzbogaconej mieszanki benzyny i powietrza, omiając zamkniętą przepustnicę). Być może ów zawór zamknął się na amen.

 

Jeszcze jedna możliwość - walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Jeżeli nie daje sygnału, układ wtryskowy "nie wie", że ma podać wzbogaconą dawkę benzyny zimnemu silnikowi. Ale wtedy miałbyś duże kłopoty z odpalaniem schłodzonego M10.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Nie dziala te ssanie. Kiepsko pali bez wcisniecia gazu. Zrobilem tak jak mowiles i nic.

 

Który to rocznik E30 :?:

No i napisz jak go odpalasz zimnego, co się dzieje (na benzynie).

Czy chodzi równo, czy nie za wolno, czy czasem nie gaśnie bez powodu, czy się nim ciężko jedzie, zanim się rozgrzeje.

 

* * *

JakoTaco, twój temat o dużym spalaniu LPG przesunąłem do działu "Spalanie i paliwa alternatywne".

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Ten podgrzewany zawór dodatkowe powietrza jest sprawny, zamieniałem już go na inny. Jeden nawet rozebrałem z ciekawości :norty:

Taka mała grzałka w środku jest :P

 

Co do czujnika, to jeden wymieniłem, ten co kompem steruje, jednak są trzy czujniki : ten nowy plus czujnik temperatury od wskaźnika plus trzeci nie wiem od czego, może to ten trzeci ??

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
dolacze sie do tematu w moim silniku jak z rana odpalam to bez powodu gasnie ;/ moze to wina sondy bo mam odlaczona i czekam na nowa. Dopuki sie sam troche nienagrzeje to bez powodu gasnie i ma za male obroty tak mi sie wydaje i drzy czym to jest spowodowane tymi zaworkami ??podlaczam pod kompa to pokazalo blad w sondzie lambda i jeszcze w wtryskiwaczu nr 1 i 4 cos z masa chyba (pisalem juz o tym ) mowili ze tak ma byc jak sie ma gaz nawet ten mechanior mowil prawda czy falsz ??
NO TO JAZDA !!!
Opublikowano
Jako taco czlowieku,czytam twoje posty i nie moge Cie zrozumiec.Nie dasz sobie przemowic ze twoje auto wcale nie jest na gazniku.Jak mi nie wierzysz to jedz do mechanika i Ci to powie.Nie proboje sie z Ciebie wysmiewac,tylko chce Ci pomoc.Przeciez jak Ktos ma Ci tu pomoc jak opisujesz budowe auta inna niz w rzeczywistosci! :!:
nie jedź szybciej niż myslisz...
Opublikowano

wyłącznik termiczno-czasowy (jeden z głównych podejrzanych w twoim M10).

 

Tyko gdzie on jest i jak wygląda ?

Czy to jest taki sam czujnik jak od temperatury ?

 

Jeden czujnik nie wiem od czego jest i podejrzewam, że to właśnie on.

 

Brązowy czujnik tuż obok czujnika od wskaźnika z deski rozdzielczej i czujnika temperatury sterującej Jetroniciem (niebieskiego).

 

Pomóżcie bo te niskie obroty już mnie wykończają, dodam, że są tak niskie, że aż telepie silnikiem i muszę przy odpalaniu dawać mu trochę gazu :mad2: :mad2:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
Jako taco czlowieku,czytam twoje posty i nie moge Cie zrozumiec.Nie dasz sobie przemowic ze twoje auto wcale nie jest na gazniku.Jak mi nie wierzysz to jedz do mechanika i Ci to powie.Nie proboje sie z Ciebie wysmiewac,tylko chce Ci pomoc.Przeciez jak Ktos ma Ci tu pomoc jak opisujesz budowe auta inna niz w rzeczywistosci! :!:

 

Znam sie troche na samochodach troche juz w zyciu rozebralem i wiem ze mam gaznik po za tym kumpel ma na wrtrysku 318 i ma inny silnik odemnie. Jeszcze czlowiek od ktorego go kupywalem mowil mi ze mial w poprzednim silnikku walniete wtryski i strasznie mu sie psuly a akurat znajomy jego mial dzwon i przelozyl silnik z gaznikiem i teraz wszytsko gra.

. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .
Opublikowano
Nie dziala te ssanie. Kiepsko pali bez wcisniecia gazu. Zrobilem tak jak mowiles i nic.

 

Który to rocznik E30 :?:

No i napisz jak go odpalasz zimnego, co się dzieje (na benzynie).

Czy chodzi równo, czy nie za wolno, czy czasem nie gaśnie bez powodu, czy się nim ciężko jedzie, zanim się rozgrzeje.

 

* * *

JakoTaco, twój temat o dużym spalaniu LPG przesunąłem do działu "Spalanie i paliwa alternatywne".

 

na VIN jest napisane 881003 ale silnik byl drugi wstawiany bo z poprzednim mial problem.

Jezlei chodzi o odpalanie to powiem tak. Jezeli odpalam go bez wcisniecia gazu t odpali ale zaraz zgasnie. Jezeli odpalam go i przytrzymam na gazie za malo lub za krotko to tez zgasnie. A jezlei zapalam go i przytrzymam tak gaz ze w ulamku sekundy po zapaleniu wskoczy mi na 1200obr to swietnie pracuje na 800-900obr. Wsyztsko sie dzieje oczywiscie na benzynie. A i jeszcze jedno zadziwiajace. Dodam ze im cieplejszy silnik tym na wiekszych obrotach pracuje silnik na biegu jalowym. Np po przejchaniu zwyklym stylem jazdy i zatrzymaniu chodzi na 1100obr. A jezeli go dosc mocno przycisne to nawet nieraz na 1200-1300 obr pracuje. Na zimnym silniku swietnie ciagnie. Jest zrywny szybki bez problkemu. Nigdy mi jeszcze nie zgasl bez powodu. No raz jak mi parownik zamarzl. To zgasl. Ale to bylo w mrozy jak go na zimnym silniku na gazie przeciagnelem. A tak to silnik chodzi w miare rowno. A i jezeli nieraz mi sie uda go odpalic bez duzej ilosci wciskanego gazu to silnik zaraz po tym pracuje na 500obr jak by zaraz mial zgasnac , rzuca go itd ale jak dodam troche gazu to wsyztsko sie stabilizuje i jest oki.

. . . zero kierunkowy , jestem kajtek . . .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.