Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowy na tym forum prosze o wyrozumialosc.

Mam maly problem z bmw e39 525d 2003 rok. Jak jade spokojnie zmieniam biegi przy okolo 1,5tys obrotow nic sie nie dzieje. Gdy zaczynam jechac bardziej agresywnie z lewej strony auta z tylu slychac pojedyncze pukniecie nieraz bardzo glosne. Problem ten nie pojawia sie zawsze ale w ostatnich dniach sie nasila. Dzis wracalem do domu i przycisnolem troche bardziej na 2 giegu i przy okolo 2,5 tys obrotow auto tak jakby stracilo przyczepnosc ( naped) doslownie na sekunde, to samo na 3 biegu. Teraz mam maly dylemat bo jutro planuje wymienic polos i zbadac cale zawieszenie wlacznie z walem, wieszakiem i dyferencjalem. Tydzien temu nic nie znalazlem a problem juz byl. Mam niedlugo jechac prawie 1000 km i troche sie obawiam ze moge nie dojechac na miejsce chyba ze na lawacie. Prosze o wasze opinie.

Dziekuje.

Opublikowano
Obstawiam silentblocki tylnego wózka.
http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Opublikowano

Witam juz po wymianie polosi i jednego z gornych wachaczy byl lekki luz na nim. Sprawdzilem cale zawieszenie i nigdzie nie ma juz luzow siletblocki tez sprawdzilem nie ma zadnych widocznych uszkodzen i luzow , a na jezdzie prubnej nadal cos puka przy bardzo szybkim przyspieszaniu w momencie wcisniecie sprzegla tyl auta sie lekko podnosi i wtedy cos puknie. W poniedzialek odstawie auto do mechanika zobacze co mi powie bo sam juz nie daje sobie rady. Dyfer tez wydaje sie ok jest lekki luz na nim ale sprawdzalem 5 aut na szrocie i wszsytkie maja tak samo. :mad2: delikatnie musze jezdzic dopuki nienaprawie, albo sie nie rozsypie ....

 

Dziekuje za podpowiedz Jac3k :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymienilem wszystkie silentblocki tylnego wózka. I nadal cos puka. Ja juz nie wiem co to moze byc, moze wal napedowy? :cry2:
Opublikowano

Wał nie puka podczas jazdy ponieważ wtedy jest naprężony. Stuki z wału słychać przy ruszaniu lub zmianie biegów kiedy wał się napręża. Chociaż stuki z napędu są w 50/50 spowodowane albo skrzynią albo dyferencjałem.

 

Musisz rozróżnić to czy stuki pochodzą z napędu czy może z zawieszenia.

 

Można wymieniać po kolei zaczynając od skrzyni, dwumasu, sprzęgła idąc aż do dyfra i kończąc na zawieszeniu ale wtedy wkopiesz się w takie koszta że szkoda robić. Niestety zmęczenie materiału daje o sobie znaki i to taki już urok bmw. Ja na twoim miejscu zostawiłbym to w spokoju i poczekał aż się samo wysypie bo wróżbitów od stuków w napędzie bmw słyszałem już wielu. Każdy ma swoją teorię i każdy by Ci chciał wymieniać wszystko na pałę bo może uda mu się trafić w przyczynę.

 

Pamiętaj kasa na drzewie nie rośnie :8)

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W koncu znalazlem przyczyne dziwnego stukania. Byla to lewa poduszka silnika rozerwalo ja i caly dol odpadl ..... Musze isc do laryngologa bo jestem gluchy jak pien. Dziekuje za wasza pomoc naprawde. Pozdrawiam :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.