Skocz do zawartości

E87 116i problem z pracą silnika i spalaniem


hubert_lbn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie, od jakiegoś miesiąca zacząłem użytkować BMW E87 z 2007r z silnikiem 1.6 115 KM , kupiłem go od 1-ego właściciela z przebiegiem 60 tyś. Użytkowany był przez ten czas przez kobietę i jeździł po mieście ok 5 % całego przebiegu to trasa. Na dzień dobry nowy olej, filtry, przy ruszaniu i na niskich obrotach drżał, okazało się, że była to niedokręcona sonda lambda, poprawiło się na jakiś czas, dalej powrócił odgłos przy ruszaniu bądź dodawaniu gazu na niskich obrotach. Na wiosnę poprzednia właścicielka wymieniała po raz pierwszy świecie, zostały wymienione wtedy na złe, teraz już wymieniłem na dobre, pomimo to dalej odczuwalne jest drżenie, a czasem także przy odpalaniu nie pracuje na wszystkie 4 cylindry tylko zdaje mi się, że na 3. (fachurą nie jestem), po wymianą świec na poprawne poprawiło się to, przed wymianą po uruchomieniu drżał cały silnik znacznie bardziej, ale dalej jak jest zimniej i wilgotno to dopiero pełną moc odzyskuje po przejechaniu 50 metrów, wcześniej jedzie jak zadławiony. Do tego w mieście przy na prawdę spokojnej jeździe bez tzw. ciężkiej nogi spala ok 11 l / 100 km, a w trasie wychodzi ok. 8 l/100 km przy 6-biegowej skrzyni i jeździe max. 120 km/ h. Ogólnie jest bardzo zamulony, dopiero od przyszłego tygodnia będę się nim zajmował dogłębnie, ale piszę w związku z tym, że może ktoś z Was może mi podpowie czego szukać, cewki, przewody, przepływka ? Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi, a, że to mój pierwszy posty to dodam, że już nigdy nie przesiądę się w inną markę ;) pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączałeś pod komputer ? błedy ?

 

spalanie faktycznie spore u mnie w miescie ok 9,6-9,8L jak jesteś z lublina daj znac na PW powiem do kogo sie odezwac o pomoc w diagnozie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten silnik tyle pali... nie jedzie a ciągnie paliwo jak smok!! znajomy to ma.. DZIAD non stop cos sie sypie... przelot ma ciut wiekszy... jaki nie sonda to sterowanie zaworami, wycieki, przepustnica, rozrzad ciagle cos...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Miałem podobny problem. Po zatankowaniu paliwa samochód zaczął - na samym początku - sporadycznie "szarpać" przy przyspieszaniu. Później pojawiły się również drgania silnika zwłaszcza przy ruszaniu. Mechanik stwierdził, że to wina brudnego paliwa i brudnych wtryskiwaczy. Uzupełniłem paliwo w zbiorniku "pod korek" i wlałem środek do czyszczenia wtrysków. Problem wydawał się być rozwiązany. Samochód znowu zaczął "jeździć" jak trzeba. Gdy poziom paliwa obniżył się do około 1/3 znowu wszystko wróciło.... Kolejna wizyta u mechanika i diagnostyka komputerowa. Tym razem okazało się, że "padła" cewka zapłonowa. Po jej wymianie problemu już nie było i szczęśliwie nadal nie ma.

Pewna przypadkowość występowania opisanych objawów była bardzo myląca. Niestety to już druga cewka zapłonowa jaką musiałem wymienić w okresie ostatnich trzech lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.