Skocz do zawartości

520d N47 - problemy z temperaturą


wickerman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Sprawa przedstawia się następująco. Sprowadziłem samochód z Belgii. Do wymiany miał łańcuch rozrządu z oprzyrządowaniem, sprzęgło, planowanie głowicy, wymiana uszczelki itd. Przed wymianą nie zauważyłem włączania się wentylatora, więc wykluczam problemy z temperaturą. Po oddaniu do warsztatu i wymianie powyższych części, po dbiorze zauważyłem szybkie nagrzewanie się silnika i po wejściu w menu ukryte temperatura wahała się pomiędzy 107-110 st. i oczywiście włączanie się wentylatora. Wymieniłem czujnik na inny i podobnie. Myślałem, że może uszczelka pod głowicą jednak wtedy chyba temperatura by szła do góry cały czas i wywalało by płyn, zresztą po wyjęciu wkładu termostatu temperatura spadła i wahała się w okolicach 65-70 st. Jednak po przejechaniu dłuższego odcinka w mieście podeszła w okolice 100 st. Jednak to mogło być spowodowane wg mnie zawirowaniami w miejscu gdzie był wkład termostatu i układ mógł nie być wydolny. Po zakupie nowego oryginalnego wkładu z obudową i uszczelką (sam montowałem :D ) okazało się, że silnik się nie dogrzewa :mad2: , oscyluje w okolicach 70-75 st. Na parkingu po 15 minutach osiągnął 95 st jednak po przejechaniu odcinka temperatura znów oscylowała 70-80 st. Po wymianie termostatu nie zastosowałem odpowietrzenia bo nie wiem jak to wykonać. Odkręcam jedynie co jakiś czas kurek wlewu płynu chłodzącego. Czy np. odkręcenie czujnika temperatury może spowodować odpowietrzenie? Czy zapowietrzony układ nie powodowałby przegrzania a nie niedogrzania silnika? Z tego co wiem to w tym silniku nie ma termostatu EGR więc chyba to mamy z głowy. Chyba że kupiłem nowy OEM wadliwy... :?

Z góry dziękuję za wskazówki i porady. :8)

P.S. Mam do wymiany sondę lambda ale to chyba nie wpływa na powyższe? :roll:

 

EDIT. Czy możliwe jest że czujnik temperatury pracuje nie w płynie tylko częściowo w powietrzu ze względu na zapowietrzony układ i stąd takie zachowanie? Oznaczało by że temperatura płynu jest ok ale czujnik wskazuje temperaturę powietrza nad płynem a po pewnym czasie gdy płyn zwiększy objętość pod wpływem temp to pokazuje wyższe wartości. (heh zamieszałem...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury sprawdziłem i pracuje w płynie (po odkręceniu płyn wypłynął na zewnątrz).

Jest jednak coś na rzeczy chyba z termostatem bo po włączeniu zimnego silnika i nagrzaniu górnego przewodu od razu zaczął się też nagrzewać dolny więc ewidentnie jest otwarty. Czy ja mogłem coś źle zamontować co spowodowało że jest otwarty?? Na pewno założony w dobrą stronę :mrgreen: Może coś nie osiadło w gnieździe (np. ten bolczyk zaznaczony na zdjęciu).

No chyba że pech i wadliwy. Niby sprzedawca zapewnia że nie miał jeszcze na termostaty reklamacji. :|

term.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Trochę odgrzebie temat ale żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tu. Mam podobny problem. Bmw 320d n47. Wymieniłem termostat a silnik dalej się nie dogrzewa. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?

 

Termostat założyłeś oryginalny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trochę odgrzebie temat ale żeby nie zakładać nowego tematu napiszę tu. Mam podobny problem. Bmw 320d n47. Wymieniłem termostat a silnik dalej się nie dogrzewa. Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną?

Ty nie masz przypadkiem drugiego termostatu EGR ?

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale to trochę dziwne żeby produkt na który jest 2 lata gwarancji był od początku popsuty. czy nic innego nie może wpływać na temp?

 

Dwuletnia gwarancja to obecnie obowiązkowy dodatek niemal do każdego produktu, nawet najtańszej chińszczyzny (i to nie tylko w branży moto) także to żaden argument :)

 

Jeśli piszą, że termostat tylko ori to od tego bym zaczął :)

E60 535i 2009 M Sport / Schwarz 2 / Shadowline - touched by R-PERFORMANCE - gone

F10 535i 2013 M-sport / Schwarz 2 / Shadowline ++ by DYNOSOFT - his - gone

M3 E92 2012 Competition - gone

F10 535i M-sport LCI / Carbon Shwarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Problem rozwiązany. Jakby ktoś miał podobny to u mnie było tak, że prawdopodobnie był źle ułożony wkład termostatu w jego obudowie. W tej obudowie jest taki mały centralny otwór w który powinien wejść bolec z wkładu termostatu ( ten który wysuwa się pod wpływem temperatury). Teraz mimo że termostat firmy Gates a nie oryginalny to trzyma równo 88-89 stopni ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.