Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jakieś dwa miesiące temu zmieniłem e36 na e39 2/8 z 1999 roku i mam następujący problem.

Podczas jazdy samoczynnie zapalają się ABS i Kontrola trakcji i tak sobie świecą, czasami zgasną w trakcie jazdy, po czym znów się zapalą a czasami po ponownym odpaleniu silnika wszystko jest ok. Ostatnio zrobiłem trasę 500 km i nie zapalił się ani razu, dodam, że nie gasiłem w podroży w ogóle silnika.

Na inpie za pierwszym razem pokazał się błąd czujnika ABS przednie lewe koło. Kupiłem używany oryginalny czujnik, zmieniłem i dalej to samo - przód lewy. Zmieniłem czujniki miejscami prawy z lewym i inpa pokazała znów lewy czujnik. Po kilku dniach po ponownym zczytaniu pokazał błąd prawego czujnika i tu zgłupiałem. Czekam teraz na drugi czujnik używany oryginalny żeby zmienić ten co kupiłem wcześniej (tak się dogadałem ze znajomym co handluje częściami).

Wieczorem tego samego dnia z ciekawości sprawdziłem błędy ABS, patrzę a tu znów błąd lewego czujnika ABS.

 

http://s10.postimg.org/iwxfytr3p/zdj_cie_1.jpg

http://s10.postimg.org/88tozzh4l/zdj_cie_2.jpg

 

Czy ktoś może mi przybliżyć o co tu może chodzić?

Przetrzepałem forum i wyczytałem, że może to kable od sterownika do czujników lub też sam sterownik ABS. Moja pompa ma numer 0 265 223 001

 

Czy jest ktoś kto miał podobny problem i co najważniejsze uporał się z nim, gdyż nie uśmiecha mi się w ciemno wydawać na używaną pompę ze steronikiem jakieś 600 zł ;/

 

Pomocy :(

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Opublikowano

moze też być wieniec magnetyczny w łożysku. Jak po kilku dniach dopiero wyskoczył błąd to czujnik pewnie dopiero pada. Ja bym pojeździł z tym trochę i wtedy Ci wyjdzie na 100% co to.

 

Podczas jazdy każde koło miało taką samą prędkość?

Opublikowano
NO jeżdżę z tym już z dwa miechy i mnie już to wkurza :mad2: . Co do sprawdzenia prędkość kół to nie wiem dokładnie jak to sprawdzić? Mam inpe i interfejs (wszystko się łączy) mam ją wpiąć w OBC w samochodzie czy w okrągłe pod maską i sprawdzić co dokładnie i przy jakich prędkościach?

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W inpie w module ABS wchodzisz w bodajże analog values i tam masz 4 zielone paski, każdy opisany jako jedno koło.

Jak będziesz jechał na wprost, prędkość na każdym z nich ma być identyczna, nie może skakać, urywać odczytu itp.

Jak któraś odbiega od reszty, to wiesz na którym kole coś szwankuje.

 

Przy wymianie czujnika weź jakaś szmatke, i wyczyść łożysko przez dziurę po czujniku, jak jest zasyfione, czujnik może źle odczytywać info.

Sterowniki z końcówką 001 lubią się sypać, także możliwe że to wina jego, a nie czujników, aczkolwiek usterki szukamy od najtańszych rzeczy.

Opublikowano

jak gasną, to może gdzieś kabel przerywa? To częsty powód.

Co do sterownika to można zrobić regeneracje za 250 i dają gwarancję :) ale to już ostatecznie :P

Opublikowano
Witam. Wiem, że troche odgrzewaśm temat ale mam nielada problem. A mianowicie: Jakiś czas temu zaczeły wyć mi łożyska z tyłu, więc długo nie myslac pojechalem do mechanika na wymiane. Po wymianie jadac autem od 40km/h w dół podczas hamowania cały czas odbija mi abs....powyzej wspomnianej predkosci nie ma problemu. Pojechalismy wiec sie przejechac z podlaczonym komputerem i okazalo sie ze w prawym tylnim kole czasami pojawia sie przeklamanie. Tzn niby dziala i wszystkie kola pracuja rowno a raz na jakis czas predkosc tego jednego kola zmienia sie i wraca do normalnej predkosci tzn tak pozostale trzy kola. A wiec diagnoza...czujnik abs. Wymieniony zostal czujnik abs....niestety po wymianie problem pozostal...blagam pomocy co to moze byc bo juz mi sie pomysly koncza....czy moze to byc cos z tym lozyskiem ?? na starym i nowym czujniku sytuacja wyglada dokladnie tak samo...
Opublikowano
czyli bardzo dobra firma. Może mechanik młotkiem je wciskał :mrgreen: Możliwe że w jakiś sposób się uszkodził pierścień magnetyczny. nie wiem czy nie będziesz musiał oddać je na gwarancje jeśli było by to łożysko.
Opublikowano
Mozliwe ze tak zrobie dlatego, że przed wymiana bylo ok. A nie chce mi sie wierzyc, ze po wymianie w cudowny sposob ulegl awarii sterownik abs...No nic dzisiaj odbieram auto od mojego magika i zobaczymy co wymyslil. Niestety musze oddawac auta do mechanikow bo nie mam czasu ani warunkow na naprawy samemu...A jak wiadomo jak sam sobie zrobisz to wiesz co masz :) pozdro i dzieki...jak sie cos wyjasni opisze cala sytuacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.