Skocz do zawartości

Olej do skrzyni manualnej


jurek890

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

byłem dzisiaj na diagnostyce i usłyszałem, że widać wylewający się olej ze skrzyni :(

Czy może mi ktoś powiedzieć jaki olej jest polecany/stosowany do bmw?

Jaki typ i jaka marka?

 

Jak można sprawdzić stan oleju a nawet jak go dolać/zmienić?

 

Pozdrawiam

 

Było z 200 razy !!!! MOD

:search: :search: :search: :search: :search: :search:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już wole dołożyć pare zł i być pewny o swoje auto jak jezdzić na pierwszym lepszym z brzegu ;)

 

Rozumeim że szukać mam coś w klasie 75w-80?

Czym się to różni od przykładowo takiego samego tylko, że bez dodpisanych 80? tzn FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W

 

 

Wie ktoś ile ma wejść?

wie ktoś jak to zmienić? :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do skrzyni chyba idzie ATF, ten o którym piszesz to do dyfra (ale chyba do Twojego akurat 75w90, mogę się mylić). Generalnie na skrzyni będzie naklejka, jeśli nie będzie tam nic konkretnego napisane, to w sieci znajdziesz jaki kolor odpowiada danemu olejowi. Ja lałem ATF Valvoline a zastanowiłbym się nad jakimś full syntetykiem markowego producenta. Wtedy w zimę wbija się biegi z mniejszym oporem na zimno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZiękuję za odpowiedz :)

proszę podać jakiś przykładowy olej abym mógł sobie znaleźć i po powiązanych poszukać

 

Ja mam e39 520i po zmianach (M52b20TU jeśli dobrze pisze). CZy ktoś może powiedzieć co kupił i wlał (no i ile bym wiedział ile kupić :) ).

 

Dziekuję!

 

PS trochę nieskładnie wyglądają moje dwa pierwsze posty ale mod pewnie poczyścił :)

 

Ktoś mi polecał FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W-80 i czy to dobry wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od sprawdzenia co pisze na naklejce skrzyni, ogólnie szły 2 rodzaje oliwy, ATF i MTF (o ile dobrze pamiętam).

Jak wlejesz nie odpowiedni, to będzie skrzynia chodzić jak w polonezie - ojciec do e46 wlał inny niż był, i tragedia, zwłaszcza zimą biegi wcale nie chciały chodzić, precyzja włączania biegów wyglądała jak w starze, czyli sprzęgło wduszone kilka razy, bieg wbijany na siłę. :roll: Po zmianie na właściwy po jakimś czasie skrzynia chodziła normalnie, choć dawnej sprawności nie odzyskała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Naklejka jest gdzieś na widoku, przetrzyj skrzynie z kurzu to na pewno ją zobaczysz.

Korki były chyba z lewej strony.

Oleju nalewasz aż przeleje korkiem wlewowym.

Korki są na taki dość dużawy imbus, także pamiętaj żeby sobie załatwić taki przed robotą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.