Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Po podłączeniu do kompa pokazało błąd zaworu EGR. W sumie by się zgadzało bo przy delikatnym trzymaniu/dodawaniu gazu w przedziale 1-2k rpm. Pytanie czy może mieć na to wpływ uszkodzony plastikowy wężyk (oznaczony na zdjęciu poniżej). Czy raczej do wymiany kwalifikuję się coś innego? Planuję po weekendzie zlecić czyszczenie EGR. Co o tym sądzicie? Może coś innego powoduję pojawienie się błędu na kompie?

 

http://i354.photobucket.com/albums/r418/tmki87/dwdwd_zps128bbf36.jpg

Opublikowano

ten wężyk jest od odmy

wymień go po prostu

 

w przypadku egr pomóc może czyszczenie, a jak nie pomoże to albo gruszka (to srebrne pod wężykiem, który zaznaczyłeś) albo czujnik sterowania egr (ten plastikowy prostokąt pod gruszką)

wszystko zależy jakie błędy pokazuje komputer

Opublikowano

czujnik egr to ten zawór

koszt nowy to ok 250 zł firmy Pierburg, nie kupuj używki czasem

wężyk zakupisz np w ASO albo w sklepie z częściami do BMW, tylko OE

Opublikowano (edytowane)

Świetnie! Dzięki.

Udało mi się znaleźć czujnik firmy o której piszesz za 130zł nówka. Najpierw przeczyszczę EGR i ewentualnie podmienię czujnik.

 

EDIT:

 

w jednym z ASO niestety powiedzieli mi, że nie mogę kupić samego wężyka (7) tylko komplet jak poniższych obrazku obejmujący części 5,7,6,11 za 500zł :duh:

 

http://i354.photobucket.com/albums/r418/tmki87/w119017C0yk_zpsbd4ba126.png

 

Czy któs z Was kupował już taki wężyk i czy faktycznie muszę kupić cały ten komplet?

Edytowane przez tmki
Opublikowano
wczoraj zabrałem się do roboty i wyczyściłem EGR. Przestało szarpać :). Czyli pomogło. Dzięki.
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
kupilem taki wezyk wysylkowo w serwisie bmw we wroclawiu - po kontakcie tel facet najpierw tez probowal fcisnac mi caly komplet
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy,

tez mam problem z szarpaniem i swieci mi sie kontrolka DDE. Do tego jak dodaje gazu i silnik schodzi na wone obroty - to slychac takie kaslanie.

 

Wymienilem tez wezyk - stary sie rozsypal. kupilem go w ASO w Szczecinie ( cos kolo 50 pln).

Wymiana niestety nie pomogla.

Wyczyscilem gruche EGR - nie byla jakos specjalnie brudna.

jest jakas mozliwosc sprawzenia zaworkow?

Z tego co widzialem sa dwa - jeden wiekszy czarny z filterkiem a drugi szary ( z czerwonym wezem cisnieniowym).

 

Bede wdzieczny za sugestie.

 

Pozdrawiam

Bartek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czolem

okazalo sie ze padniety byl sterownik zmiennej geometrii turbo :(

niestety nie mozna kupic osobno nowej czesci. Jest zintegrowana z turbo.

Musialem kupic uzywke - niestety bez gwarancji. :(

 

Po wymianie auto - poki co - smiga jak rakieta. Zupelnie inna reakcja na pedal gazu. wczesniej bylo lekkie zamulenie i dopiero po sekundzie lapal....teraz samochod reaguje blyskawicznie:)

  • 6 lat później...
Opublikowano
ten wężyk jest od odmy

wymień go po prostu


w przypadku egr pomóc może czyszczenie, a jak nie pomoże to albo gruszka (to srebrne pod wężykiem, który zaznaczyłeś) albo czujnik sterowania egr (ten plastikowy prostokąt pod gruszką)

wszystko zależy jakie błędy pokazuje komputer

 



Witam , czy możesz coś pomoc z błędami egr , N47 , 177km

główny zawór wymieniony na nowy , lecz po połączeniu kompa pokazują się takie błędy

4CAE DDE czujnik położenia nastawnika ,

485C DDE przepustnica objętościowa chłodnicy , recyrkulacji spalin, włączenie .

Na pewno był sprawdzany przepływomierz , auto dobrze się zbiera , nie szarpie , jedynie co mnie martwi to strasznie opalony wydech sadza , dpf wypalony , mam aplikacje

Czy to może być zła kalibracja , czy czujnik sterowania egr

Z góry dzięki

Opublikowano
Świetnie! Dzięki.

Udało mi się znaleźć czujnik firmy o której piszesz za 130zł nówka. Najpierw przeczyszczę EGR i ewentualnie podmienię czujnik.


EDIT:


w jednym z ASO niestety powiedzieli mi, że nie mogę kupić samego wężyka (7) tylko komplet jak poniższych obrazku obejmujący części 5,7,6,11 za 500zł :duh:


http://i354.photobucket.com/albums/r418/tmki87/w119017C0yk_zpsbd4ba126.png


Czy któs z Was kupował już taki wężyk i czy faktycznie muszę kupić cały ten komplet?

 

Witam , czy możesz coś pomoc z błędami egr , N47 , 177km

główny zawór wymieniony na nowy , lecz po połączeniu kompa pokazują się takie błędy

4CAE DDE czujnik położenia nastawnika ,

485C DDE przepustnica objętościowa chłodnicy , recyrkulacji spalin, włączenie .

Na pewno był sprawdzany przepływomierz , auto dobrze się zbiera , nie szarpie , jedynie co mnie martwi to strasznie opalony wydech sadza , dpf wypalony , mam aplikacje

Czy to może być zła kalibracja , czy czujnik sterowania egr

Z góry dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.