Skocz do zawartości

[M57TU] Przepływomierz - air-mass


gustuff

Rekomendowane odpowiedzi

Czy waszym zdaniem przepływomierz jest do wymiany?

Na wolnych obrotach trochę trzęsie silnikiem.

 

Pomiary robione na rozgrzanym silniku po trasie, podczas postoju:

http://aukcje.vipserv.org/przeplywomierz/pomiar_1.jpg

http://aukcje.vipserv.org/przeplywomierz/pomiar_2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób Dis -em Air Mass Test System lub sam test przepływki.

Zrobie na bank. Jakos podczas testu umknela mi ta roznica wartosci i dopiero w domu na screenach zauwazylem.

 

Mogę później wrzucić screen z ode mnie bo silnik praktycznie ten sam EU4.

Bede wdzeczny za pomoc w takim razie!

 

A przepływkę mam nową. Choć wygląda to podobnie i też zawyża.

No to nie wiem czy sie cieszyc czy nie. Gdyby problemem byla przeplywka to wlatuje pod maske nowa i po problemie. A tak to dalej nie wiem co jest przyczyna :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - wszystkie 3 parametry (Air Mass, HFM air mass i MAF air mass) sa w tych samych jednostkach ...

Niestety nie wiem czym sie roznia - tworca programu BMWhat tez nie wie ...

 

Podejrzewam, ze sa to wartosci zadane, zmierzeone przez przeplywomierz i jeszcze ostatnia wartos to jakas skalkulowana ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie - inne niestety - w BMWhat jest wyskalowane w Kg/h, tak wiec chyba jednak masz dobre wartosci

 

Czy wiesz może przy jakich wartościach sadzy które pokazuje BMWhat uruchamia się wypalanie DPF-a ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - inne niestety - w BMWhat jest wyskalowane w Kg/h, tak wiec chyba jednak masz dobre wartosci

 

Czy wiesz może przy jakich wartościach sadzy które pokazuje BMWhat uruchamia się wypalanie DPF-a ?

 

w okolicach 40g nastepuje zaplon, czasem jest to 37 czasem 43

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób Dis -em Air Mass Test System lub sam test przepływki.

 

Poniżej mój wynik. Jakieś sugestie?

http://aukcje.vipserv.org/przeplywomierz/airmass_test_1.bmp

http://aukcje.vipserv.org/przeplywomierz/airmass_test_2.bmp

http://aukcje.vipserv.org/przeplywomierz/airmass_test_3.bmp

http://aukcje.vipserv.org/przeplywomierz/airmass_test_4.bmp

 

Mogę później wrzucić screen z ode mnie bo silnik praktycznie ten sam EU4. A przepływkę mam nową. Choć wygląda to podobnie i też zawyża.

I jak tam sprawa? Dasz radę podesłać screeny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

borykam sie z podobnym problemem, po podłączeniu inpy mam bład Air Mass Sensor

 

postaram sie wieczorem zmierzyc wartosci i wstawic screen

 

dodam ze objaw to delikatne trzepanie silnikiem na wolnych obrotach, choc nie zawsze w zaleznosci od jazdy.

Na początku myslalem ze problem tkwi w ładowaniu, ze moze byc walniety regulator i dostaje za duzo pradu badz za malo, ale diagnoza nie trafiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam kolegów,

 

odkopuje temat poniewaz mam problem z autem podejrzewam ze to przepływka ale miloby bylo gdyby ktorys z kolegow zobaczyl i potwierdzil,

 

ponizej link ze zdjeciem wartosci podczas jazdy

 

http://zapodaj.net/df677585ba506.bmp.html

 

jak widac wartosc nominalna jest wieksza od aktualnej wynika chyba ze przepływka niedomaga.

 

objawy kopcenie, na 3 biegu slabiej sie wkreca ma chwile zawachania i na wolnych obrotach trzesie silnikiem( wtedy wartosci przepływki strasznie skacza od 390 do 450 )

dodam ze korekcja wtryskow jest Ok.

 

wyczytalem gdzies na forum ze dobra przeplywka powinna miec wartosc 1000 moje po nacisnieciu gazu do oporu ma maksymalnie ~920

 

czy przeplywka konczy zywot czy mozna ja jeszcze podratowac robiac dziurke w ukladzie sterowania obok szkielka zeby wplywalo wiecej powietrza

 

prosze o rade

 

Dziekie za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

 

Piotrek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szmelcwagen ma to jakies bardziej z glowa rozwiazane (w vagcom/vcds) ... w inpie jest pod gorke troche

To naczynia polaczone

Popatrz jaka jest zadana wartosca ladowania T a jaka faktyczna... nie ma cisnienia jakie ma byc? to i nie bedzie przeplywu mega, prawda?

Przy pelnym bucie normalna sprawa jest to, ze zadany przeplyw moze byc wiekszy od aktualnego.

Masz tez cos takiego jak wysterowanie elektrozaworka od EGR ... gdzies kilka postow wyzej w tym watku bylo cos z wartoscia 5% (5% to egr zmakniety/w sensie nie ma polaczenia wydech-dolot)

Idelanie jest zlogowac do pliku przy pelnym bucie jednoczesnie takie parametry jak obroty, przeplyw zadany, przeplyw faktyczny (zmierzony przez MAF), zadane ladowanie, faktyczne ladowanie, wysterowanie elektrozaeorka od egra

Peirwsze primo: musisz byc pewny ze T laduje poprawnie bo bez tego przeplyw bedzie kulal

INPA dziala jako plugin do edibasu... na bazie edibasu jest wiecej programow diagnostycznych np testo... tam jest fcja logowania danych "live data" do pliku, ktora userzy szmelcwagenow ciesza sie minimum 20lat

Calosc dziala tak: turbo pompuje do zadanego cisnienia (jak umie tyle napopowac)... w innej mapie jest zapisany zadany przeplyw powietrza... jezeli tez z maf jest mniejszy niz ten w mapie EGR "zamyka sie" (w sensie zaslepia sie)... bedzie powietrza wiecej to egr dopusci troche bakow (sa tez anoalie zapisane jezeli chodzi zachowanie EGRa)

Jezeli EGR jest nieszczelny obstawiam, ze tez mozesz miec odczyty przeplywu mniejsze

Jezeli wydech jest niedrozny, krzywki na walku rozrzadu zjechane (nie wiem czy ten problem wystepuje w naturze u bmw) to przeplyw bedzie mniejszy (i to nie z winy MAFu!)

Jednostki: maf jako czujnik mierzy w kg/h pracy a mg/"suw" to wartosc przeliczona przez ecu...

Jezeli ktos wpadnie na pomysl wiercenia dziurek w maf by go "ozywic na sile" poprzez kompletna dekalibracje (np odczyty w efekcie +20%) to niech sie zastanowi czy to nie wplynie na nadmierne zbijanie powietrza przez EGR

Pozdrawiam,

Przemek

P.S.

co do odczytow poprawnych (w sensie: u Krzysia sie 1100 a u mnie tylko 950 wiec mam popsute) to calosc zalezy od takich czynnikow tez jak obroty (bo zmienia sie efektywnosc napelniania cylindrow oraz T laduje roznie od obrotow)... no i w aucie po czipie bedzie inaczej

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.