Skocz do zawartości

[e36] 318is brak napięcia na wisko


wyciu91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wymieniłem dzisiaj termostat i chciałem odpowietrzyć układ. Odpowietrzanie poszło gładko jednak poziom płynu w zbiorniczku zaczął się gotować i wyskakiwać. Zauważyłem że wskazówka temp przekracza połowe a wisko nie załącza się (pamiętam że w zeszłym roku raz mi się załączyło). Sprawdziłem bezpieczniki wszystke ok.

I tutaj moje pytanie, mam wtyczke 3 pinową do tego wisko i nie ma napięcia na żadnym z pinów, sprawdzałem przy temp silnika ok 90 stopni. Co mogłoby być tego przyczyną ?

 

Auto: E36 318is M42

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zacznij najpierw zdiganozować wisko. Przy tej temp powinno się załączyć i mocno dmuchać. Najpierw musisz je wymienić jeśli to jest wina wiska bo wentylator elektryczny działa ale to i tak już jest za wysoka temp wtedy.

 

Termostat puszcza na duży obieg?

Chłodnica gorąca na całej powierzchni?

Przelew jest w zbiorniczku?

PRzy takiej temp wąż idący z termostatu do chłodnicy powinien być bardzo gorący.

 

Jeśli chłodnica się nagrzewa prawidłowo to masz wisko do wymiany. Jeśli nie nagrzewa się chłodnica to wisko od niej też się nie nagrzeje i nie będzie działać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat puszcza duży obieg na pewno, chłodnica ciepła równomiernie, nie wiem o co chodzi z przelewem, wąż z dołu jest chyba bardziej ciepły niż z góry. Narazie jeżdze bez wentyla żeby był lepszy przewiew.

A i zauważyłem że przy zimnym silnik jak już wskazówka dojdzie do pionu to nagle spada tak na 2/5 a potem znowu rośnie do pionu i znowu spada ale już troche mniej. Stabilizuje się po ok. 5km, jest to normalne? Myślałem że to po prostu chłodna woda z chłodnicy wlatuje do silnika, nie wiem gdzie jest ten czujnik temperatury cieczy co idzie do deski rozdzielczej ale tak by to wyglądało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Narazie jeżdze bez wentyla żeby był lepszy przewiew.

 

Gratulacje :cool2: Madre posunięcie :mad2: Wentylator który jest na wisko nic nie blokuje przepływu tylko pomaga utrzymać odpowiednią temp, ale ty zrobiłeś po swojemu i się dziwisz że auto się przegrzewa... Nie wiem po co zakładasz temat jak pozbawiłeś silnik chłodzenia i się dziwisz ze wskazówka odchodzi od pionu.

 

CO do wariowania wskazówki to nie jest normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jeszcze nie spotkałem się ze zwykłą wiskozą w tym silniku.

Może za nowe oglądałem.

Wracając do tematu to pisząc "nie dochodzi napięcie" wnioskuję, że siedzi tam właśnie wentylator na prąd i nie chodzi bo np. czujnik temp. nie daje sygnału dlatego właśnie prądu brak.

Ale to może koledzy od is wypowiedzą się bardziej szczegółowo, bo za mocno obeznany w is nie jestem, a nie chcę wprowadzać w błąd.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla ścisłości autor wątku napisał

ok sorki to nie jest wisko tylko wentylator na czujnik temperatury przy chłodnicy

Silnik wentylatora jest załączany sterownikiem.

Sprawdz mechanicznie przewody bo często się utleniają.

Są dwa rodzaje sterowników : jedne są wbudowane w przyłącze silnika , a drugie mają oddzielną obudowę.

Łatwiej jest sprawdzić ten sterownik co jest osobno zabudowany bo łatwo jest stwierdzić czy ma zasilanie i czy dalej podaje .

Nie będę się rozpisywał bo na ten temat w ubiegłych latach było sporo napisane.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ danielxc717 widzę że nic nie zrozumiałeś, wentylator nie chodzi podłączony nawet gdy temp przekracza 90stopni więc co za różnica czy jest czy nie skoro nie rusza, a na logike to łopatki które się nie poruszają zmniejszają przepływ powietrza.

 

@Faliszewice rzeczywiście pomyliłem się w opisie, nie mam wisko tylko elektryczny wentylator. Sprawdziłem go podpinając na sztywno napięcie i działa, zrobiłem też zwarcie przy czujniku temp przy chłodnicy i też działa. Prawdopodobnie więc przyczyną jest ten czujnik, zamówie jakiś używany oryg na allegro i sprawdze działanie.

 

Poobserwuje jeszcze tą wskazówke i jej wachania i dam znać czy wymiana czujnika pomogła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.