Skocz do zawartości

323i M52TU słabo pali gdy gorący


tolo84

Rekomendowane odpowiedzi

Auto dłużej kręci gdy rozgrzane a jeśli jest upał to sytuacja jeszcze się pogarsza. Nie dzieje się to zawsze ale przeważnie, czasem tylko pierwsze odpalenie a jak zaraz zgaszę i kilka razy włączę to odpala ok z kolei czasem 2 - 3 razy pod rząd długo kręci. Nie ma reguły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba było to. Podmieniłem na młodszą używkę z przewodem nienaruszonym i jest ok, mój miał załamany/zgnieciony przewód i naruszoną czarną izolację. Nie jeździłem jeszcze ale grzałem na postoju jakieś 15 min w upale i startował za każdym razem idealnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Niestety problem jest nadal. Poprostu były chłodniejsze dni a i czasu nie miałem żeby jeździć i sprawdzić dokładnie czy jest lepiej. Nie jest.

 

Nadal dłużej kręci gdy postoi chwilę gorący - naprawdę gorący.

 

Podmienione obydwa czujniki górne - te od wałków rozrządu. Na oryginały używane, niestety tylko o rok młodsze.

 

Mam jeszcze czujnik położenia wału do podmianki. Podobno też może takie objawy dawać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze czujnik położenia wału do podmianki. Podobno też może takie objawy dawać...

 

Moze dawac takie objawy. Dobrze, jakbys mial dostep do kompresora powietrza. Jak jest nagrzany i ciezko kreci, mozna go schlodzic powietrzem i zobaczyc czy jest roznica :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem cały dzień na jazdy próbne i obserwacje. Myślę że to żaden z czujników wałków czy wału.

 

Gdyby były one czułe na temperaturę to po 2 sekundach od zgaszenia nadal byłby ten sam problem bo w tak krótkim czasie się nie schłodzą.

 

Myślę że to kwestia cofania/ciśnienia benzyny, na początek wymieniłem filtr paliwa ale niestety nic to nie zmieniło.

 

Ewentualnie pompa paliwa? Czy na drodze między zbiornikiem a listwą wtrysków oprócz filtra i pompy jest jeszcze jakieś "urządzenie" mogące wysiadać pod wpływem temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie naprawiłem to i sam sobie odpowiem.

 

Regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej.

 

http://www.eter-mot.info/files/0280160504%20%201.jpg

 

Jak go sprawdzić?

 

na odpalonym silniku odczepić przewód podciśnieniowy i sprawdzić czy nie leci paliwo z regulatora, przewód ten idzie do odmy.

 

Do czego on jest?

 

utrzymuje ciśnienie paliwa na listwie, w przypadku m52 3,5 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.