Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

od tygodnia ujeżdżam BMW E39 520d, i jedną z rzeczy na którą osatnio zwróciłem uwagę, jest głośna praca silnika chwilę po odpaleniu. na zimnym silniku cichnie po ok 3 sekundach, na ciepłym po 1 sekundzie, nie jest to jakoś specjalnie głośny dźwięk, ale jednak mnie zaciekawił. Czy to typowe zachowanie tych silników? może to hydrauliczny popychacz? Z przodu silnika jest jakieś urządzenie jakby przed wałkiem rozrządu do którego dochodzi przewód (z olejem?), może mnie ktoś oświecic, co to jest?

I kolejna sprawa dotycząca samego odpalania - mamy teraz temperatury dodatnie, i to powyżej 10 stopni, a w silniku włączają się świece (napis VORGLUHEN czy jakoś tak), nawet dzisiaj rano przy słonecznej pogodzie i temperaturze zewnętrznej 16 stopni, świece się włączyły. jak ich nie podgrzeję, to silnik zapali dopiero po ok 3-sekundach, a akumulator nowy i rozrusznik kręci jak szalony.

Mam starego Transita 2,5d równierz z bezpośrednim wtryskiem, i tam świece (a raczej płomieniówka) zapala się dopiero przy ok +3 stopniach celsjusza, w taką pogodę jak dzisiaj wystarczy tylko trąci kluczykiem i silnik zaczyna gadac. Poprzednio miałem silnik HDi, i tam dopóki nie było mrozów, nie wiedziałem co to są świece żarowe.

 

Proszę o opinię, czy macie tak samo u siebie?

Opublikowano

te urządzenie to vanos poczytaj trochę na temat systemów vanos w silnikach bmw np m54

a ta rurka to masz racje od oleju :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
te urządzenie to vanos poczytaj trochę na temat systemów vanos w silnikach bmw

 

Vanos w dieslu? :mad2:

Do założyciela tematu, jak na zimno klepie jakieś 3 sekundy, to na 99% masz walnięty zaworek w podstawie filtra oleju i po nocy olej ścieka z filtra do miski olejowej, a po odpaleniu musi 2-3 sekundy upłynąć zanim pompa znowu nabije oleju do filtra i wytworzy ciśnienie, dlatego przez kilka sekund klepią popychacze.

Opublikowano
Tak jak pisze shadow - ścieka olej, mam tak samo bez znaczenia na jakim oleju (oczywiście syntetycznym). a ze świecami to musiałbyś na kompie zobaczyć czy nie nie wywala błędów, może masz sterownik padnięty bo nie powinny się załączać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komunikat od świec będzie się zapalał, ale grzać świec nie powinien, a nawet jak świece nie grzeją to powinien ładnie palić :wink:
Opublikowano

Ok, zobaczymy jutro rano, spróbuję zakręcić bez grzania świec, boję się ze jak on teraz kiepsko pali, to zimą go nie ruszę.

W takim razie, co to jest to z przodu silnika? :) ogólnie jestem fanem techniki samochodowej, i lubię wiedzieć czym jeżdżę, a ten silnik to dla mnie jak narazie ciekawostka, po zdjęciu osłon mało co widać, oprócz dużej ilości rurek i węży, jakichś chłodniczek, trójnikow. Oby to wszystko chodziło, bo z diagnozą może być ciężko...

 

Może lekki OT, ale jaka wersję INPY byście polecieli do tego auta, wersja 5.0 nie miała wgl w opcjach mojego silnika, potem zainstalowałem wersję 10, i ona już wykrywala mój silnik, ale wszystko jest po niemiecku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Metalowa rurka na przodzie silnika to może być od EGR, albo chłodniczka spalin EGR.
Opublikowano
Z przodu silnika jest jakieś urządzenie jakby przed wałkiem rozrządu do którego dochodzi przewód (z olejem?), może mnie ktoś oświecic, co to jest?

To jest pompa vacuum z rurką podciśnieniową biegnącą m.in.do serwa hamulców.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Witam,

 

poniżej film z dzisiejszego odpalania - temp. na zewnątrz +17 stopni wg wskazań komputera, to był ranek więc obstawiał bym na temperaturę silnika jeszcze po nocy ok +12 stopni.

Próba odpalenia bez grzania świec, i kilka sekund kręcenia przed odpaleniem, czy u was też tak jest?

 

https://www.youtube.com/watch?v=OP5VDR46BU0

 

po podłączeniu do INPY;

    E R R O R   M E M O R Y   R E P O R T
          -------------------------------------
Date:      06/01/14 12:02:15 ECU:       DDE30DS0 JobStatus: OKAY Variant:   DDE30DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT:    1 error in error memory !
-------------------------------------------------------------
8     glow device
Error frequency : 48
Engine speed                                 846.00  [1/min]   
Kuehlmitteltemperatur                       33.00  [Grad C]   
Betriebstundenzaehler                        52.5  h   
Engine speed                                 916.50  [1/min]   
Kuehlmitteltemperatur                       17.00  [Grad C]   
Betriebstundenzaehler                        51.30  h

Glow plugs also Glow relay defect   
Error currently not available
Errorcode: 08 08 33 24 49 9A 0B 27 39 9A 17

 

Czyli błąd świec/przekaźnika świec. Dodam że po tym odpaleniu przestał działac tempomat, INPA nie może się z nim połączyc (tempomat przestał też kiedyś działac po odpaleniu auta plakiem, zaczął działac sam po tygodniu).

Błędu świec nie było wczoraj, więc pojawił się po odpaleniu.

 

Dodatkowo przy badaniu pracy silnika, parametr LUFTMASSE [kg/h], skala od 0 do 16 (pomiar z przepływomierza?) wynosił na biegu jałowym 31.1, i był z wykrzyknikiem!, przy przygazówce parametr się zwiększał czyli przepływka działa, ale samego błędu przepływomierza nie było, czy ten parametr jest właściwy?

Opublikowano

sprawdz swiece, jesli wszystkie ok, to przekaznik swiec do wymiany. Zobaczysz czy równo odpala, ale sadze ze problem pozostanie, bo przy tych temperaturach to one udziału za bardzo nie biorą.

Prawdopodobnie czeka cie pompa do roboty, obym się mylił

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.