Skocz do zawartości

BMW X3 2.0d kopci na czarno


dony77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Od miesiąca jestem posiadaczem x3 2.0 diesel 2006 rok, auto ma usunięty dpf i wgraną mape podnoszącą osiągi co jest odczuwalne w jeździe.

Mój problem niestety polega na tym że strasznie kopci na czarno jak wyprostuję nogę, a ostatnio nawet nie muszę za mocno wciskać aby puszczała niezłą chmurę z tyłu, trochę czuć spaliny po wyjściu z samochodu, oleju nie ubywa więc trochę się gubię tym bardziej, że nie jestem jakim znawcą w temacie, ostatnio nawet zaczęła przerywać jeśli jedzie na niskich obrotach, po wciśnięciu nogi przerywanie ustępuje i auto zbiera się jak powinno (przynajmniej tak mi się wydaje :D ) była podłączona do kompa ale nic nie wykazało żadnych błędów,

Czy ktoś mógł by mnie pokierować co powinienem najpierw sprawdzić, od czego zacząć próbę ustalenia i usunięcia usterki, problemu,

odma???? egr????? może turbo????? a może silnik umiera chodź nie wydaje mi się ale tak jak nadmieniałem jestem w tej dziedzinie zielony.

Jeśli może ktoś pomóc z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ siadłem przy komputerze i nie musze klepać z telefonu to dam Ci precyzyjniejszą wskazówkę:

 

Jedź do dobrego mechanika/tunera doprowadzicie soft do serii i sprawdzicie czy dalej występuje kopcenie i czy motor trzyma parametry.

 

Jeżeli wtedy będzie OK to masz winowajce.

 

Jeżeli nadal problem będzie występował to:

 

1. Sprawdź czy wtryski nie leją

2. Sprawdź wskazanie przepływomierza i stan filtru powietrza

3. Sprawdź szczelność układu dolotu i ciśnienie doładowania oraz map sensor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Odma wymieniona, nie pomogło, gość od kompa będzie w tygodniu tyle tylko że kopci teraz na szaro czarno, przerywa na wolnych obrotach, na wysokich jest wszystko ok.

zostało zmierzone ciśnienie na cylindrach..... na 1-26, na 2-30, na 3-30, na 4-25, co o tym sądzicie????

wypalone zawory na 1 i 4????

oleju nie bierze lata jak latała tylko, że kopci i kuleje na wolnych obrotach ......

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co wymieniać odmę jak tam nie ma niczego co sie zużywa, brudzi itp. :roll:

 

Taaa.....a świstak siedzi i zwija sreberka :duh: :duh: :duh: :duh:

Odma jak wszystko się zużywa...np. membrana w niej :cool2: :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaka tam membrana, rozebrałem ją na czynniki pierwsze i same plastikowe elementy i 1 sprężyna, zupełnie nic co by sie wycierało, brudziło ,starzało itp. nauczyli sie ludzie wymieniać na starych sznurkowych i tak wymieniają mimo tego że nie ma takiej potrzeby.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rodzaje odmy kolego .......i każdą powinno się wymieniać łącznie z obudową,uszczelkami etc etc. co trzecią wymianę oleju.Dla mnie mozesz myć i czyścic do woli ..mi to nie przeszkadza :roll: :roll: :roll:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.