Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Od miesiąca jestem posiadaczem x3 2.0 diesel 2006 rok, auto ma usunięty dpf i wgraną mape podnoszącą osiągi co jest odczuwalne w jeździe.

Mój problem niestety polega na tym że strasznie kopci na czarno jak wyprostuję nogę, a ostatnio nawet nie muszę za mocno wciskać aby puszczała niezłą chmurę z tyłu, trochę czuć spaliny po wyjściu z samochodu, oleju nie ubywa więc trochę się gubię tym bardziej, że nie jestem jakim znawcą w temacie, ostatnio nawet zaczęła przerywać jeśli jedzie na niskich obrotach, po wciśnięciu nogi przerywanie ustępuje i auto zbiera się jak powinno (przynajmniej tak mi się wydaje :D ) była podłączona do kompa ale nic nie wykazało żadnych błędów,

Czy ktoś mógł by mnie pokierować co powinienem najpierw sprawdzić, od czego zacząć próbę ustalenia i usunięcia usterki, problemu,

odma???? egr????? może turbo????? a może silnik umiera chodź nie wydaje mi się ale tak jak nadmieniałem jestem w tej dziedzinie zielony.

Jeśli może ktoś pomóc z góry dziękuje

Opublikowano
Zacznij od odmy ( sprawdź jej stan ew. przeczyśc) albo dobrej diagnostyki a nie czytania błędów na bóg wie czym :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
a może po po prostu przegoń ją porządnie bo kupa sadzy w wydechu,a po wycince DPF po prostu wylatuje swobodnie.
Opublikowano
DPF był wywalony już 3 miesiące temu, a przegoniona już jest na pewno :D , takie chmury z tyłka że świata nie widać było :D
Opublikowano

Niebieski olej, siwe chlodziwo. Za bogata w paliwo mieszankę masz albo jak wolisz za uboga w tlen. Typowe przy wgrywaniu gotówcow za kilka stow.

 

 

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano
Witam, może być tak jak kolega wyżej pisze.(a kopciła przed zmianą programu ?). Jeśli nie to jedź tam gdzie Ci robili program i niech wgrają spowrotem serie, pojeździj troche i zobacz czy dalej kopci.
Opublikowano

Ponieważ siadłem przy komputerze i nie musze klepać z telefonu to dam Ci precyzyjniejszą wskazówkę:

 

Jedź do dobrego mechanika/tunera doprowadzicie soft do serii i sprawdzicie czy dalej występuje kopcenie i czy motor trzyma parametry.

 

Jeżeli wtedy będzie OK to masz winowajce.

 

Jeżeli nadal problem będzie występował to:

 

1. Sprawdź czy wtryski nie leją

2. Sprawdź wskazanie przepływomierza i stan filtru powietrza

3. Sprawdź szczelność układu dolotu i ciśnienie doładowania oraz map sensor.

Opublikowano
ooo to mam dużo info. nie wiem jak robiła przed przeróbkami ale postaram się doprowadzić do stanu początkowego. dzieki wielkie dla WAS
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie.

 

Odma wymieniona, nie pomogło, gość od kompa będzie w tygodniu tyle tylko że kopci teraz na szaro czarno, przerywa na wolnych obrotach, na wysokich jest wszystko ok.

zostało zmierzone ciśnienie na cylindrach..... na 1-26, na 2-30, na 3-30, na 4-25, co o tym sądzicie????

wypalone zawory na 1 i 4????

oleju nie bierze lata jak latała tylko, że kopci i kuleje na wolnych obrotach ......

dzięki

Opublikowano
Nie wiem po co wymieniać odmę jak tam nie ma niczego co sie zużywa, brudzi itp. :roll:

 

Taaa.....a świstak siedzi i zwija sreberka :duh: :duh: :duh: :duh:

Odma jak wszystko się zużywa...np. membrana w niej :cool2: :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
jaka tam membrana, rozebrałem ją na czynniki pierwsze i same plastikowe elementy i 1 sprężyna, zupełnie nic co by sie wycierało, brudziło ,starzało itp. nauczyli sie ludzie wymieniać na starych sznurkowych i tak wymieniają mimo tego że nie ma takiej potrzeby.
Opublikowano
Są dwa rodzaje odmy kolego .......i każdą powinno się wymieniać łącznie z obudową,uszczelkami etc etc. co trzecią wymianę oleju.Dla mnie mozesz myć i czyścic do woli ..mi to nie przeszkadza :roll: :roll: :roll:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

u mnie była podobna sytuacja,

zrobiłem czyszczenie EGR i kolektora ssącego (tam gdzie klapki) , wszystko było uwalone grubą sadzą

przy okazji wymieniłem uszczelki od kolektorem , zaślepiłem klapki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.