Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Szybko i na temat. Klimatyzacja jak co roku na przeglądzie. Ubytek 200g. Dobite. Wszystko ok. Klima działała przez tydzień. Dzisiaj stałem w korku i z pod maski podczas pracy sprężarki dało się słyszeć narastające buczenie. Kiedy zrobiło się na tyle głośne że nie było to naturalne to wyłączyłem kompresor. Teraz na wolnych obrotach nie ma chłodzenia albo jest ale znikome. Klimatyzacja włączona , wolne obroty - Temperatura na parowniku wynosi około 18-20 stopni a ciśnienie w układzie około 8-9 barów. Kiedy dodam gazu do 1500obr/min to temperatura parownika wynosi 5 stopni a ciśnienie waha się od 11 do 12 barów. Wentylator podczas pracy klimatyzacji pracuje na moje oko na połowę mocy. Zasymulowałem maksymalną pracę wentylatora podczas pracy klimatyzacji ale nic to nie zmieniło. Obrazowo można to ując tak że klima zaczyna działać z tym że bez rewelacji dopiero po dodaniu gazu. Podjechałem na uzupełnienie czynnika ale zgodnie z podejrzeniami go nie ubyło. SZUKAĆ NOWEJ SPRĘŻARKI? CZY ODDAĆ AUTO DO FACHANÓW? Co jeszcze mogę sprawdzić sam? Moje podejrzenie to ślizgające się sprzęgło sprężarki ale jak zwykle mogę się mylić :) Pozdrawiam.
Opublikowano

Na początek musisz ustalić ,czy sprzęgło się ślizga.Ustalisz to patrząc na koło klimatyzacji ,oraz tarczę ,czy obracają się z taką samą prędkością.

Zobacz też na wolnych obrotach,czy tarcza się obraca,czy stoi w miejscu.

Slizgające się sprzęgło nie musi oznaczać uszkodzonego elementu(tarcza- koło)lecz być skutkiem blokowania swobodnego przepływu gazu.

Jeśli stało się to po serwisie klimatyzacji,a wcześniej było dobrze to może być to skutek zbyt dużej,lub małej ilości oleju w układzie,lub zbyt dużej ilości gazu.

Wszystkie te elementy mają również wpływ na głośną pracę sprężarki.

 

Generalnie ustalenie przyczyny zbyt słabej wydajności klimy było by łatwiejsze,gdy podasz ciśnienie na jakich pracuje układ klimatyzacji

(ciśnienie niskie przedział 2-4 bary i ciśnienie wysokie które jest zależne od wielu czynników ,ale nie powinno być wyższe niż 15 barów.

Pomiarów dokonaj przy różnych prędkościach obrotowych silnika.

 

Podłącz inpę i sprawdź błędy klimatyzacji.

Opublikowano

To sie podepne;) Jakie wartosci sa prawidlowe dla czujnika cisnienia w inpie? Dla powyzszego silnika oczywiscie;)

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Opublikowano

Podales dwa, które uznalem jako ciśnienia na "zaworach". Mi chodzi o wartości cisnienia z inpy, tam jest podana jeden zakres wartości. Mam problem z halasujacym sprzęgłem przy zalaczaniu i właśnie zastanawiam się czy cos nie blokuje przepływu gazu, bo tarczka kręci się w stronę przeciwna po rozlaczeniu z widocznym oporem i skokowo, co powoduje halas przy ponownym zasprzeglaniu. Tak, jakby cos przytykalo przepływ z wysokiego na niskie ciśnienie.

 

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Opublikowano

Sprawdzę jakie ciśnienie podaje inpa,lub podaj jakie ty masz,przy włączonej klimie.

Inpa może podawać tylko niskie lub wysokie,bo na którymś z tych układów będzie czujnik,z którego jest brany pomiar.

Opublikowano
Witam. Szybko i na temat. Klimatyzacja jak co roku na przeglądzie. Ubytek 200g. Dobite. Wszystko ok. Klima działała przez tydzień. Dzisiaj stałem w korku i z pod maski podczas pracy sprężarki dało się słyszeć narastające buczenie. Kiedy zrobiło się na tyle głośne że nie było to naturalne to wyłączyłem kompresor. Teraz na wolnych obrotach nie ma chłodzenia albo jest ale znikome. Klimatyzacja włączona , wolne obroty - Temperatura na parowniku wynosi około 18-20 stopni a ciśnienie w układzie około 8-9 barów. Kiedy dodam gazu do 1500obr/min to temperatura parownika wynosi 5 stopni a ciśnienie waha się od 11 do 12 barów. Wentylator podczas pracy klimatyzacji pracuje na moje oko na połowę mocy. Zasymulowałem maksymalną pracę wentylatora podczas pracy klimatyzacji ale nic to nie zmieniło. Obrazowo można to ując tak że klima zaczyna działać z tym że bez rewelacji dopiero po dodaniu gazu. Podjechałem na uzupełnienie czynnika ale zgodnie z podejrzeniami go nie ubyło. SZUKAĆ NOWEJ SPRĘŻARKI? CZY ODDAĆ AUTO DO FACHANÓW? Co jeszcze mogę sprawdzić sam? Moje podejrzenie to ślizgające się sprzęgło sprężarki ale jak zwykle mogę się mylić :) Pozdrawiam.

 

Pewnie ci pada całkiem sprężarka. U mnie również występuje buczenie gdy ten wirnik-koło kręci się(wraca na swoje miejsce) . ALe klima Dobrze Chłodzi

Najbardziej słysze gdy wyłączam silnik, podczas jazdy zero słychu. Do Regeneracji szkoda ci dawać, lepiej kupić nową kosztuje koło 1100zł sam zamierzam w najblizszym czasie zmieniać. Wiecznie dzialać nie będzie: )

Opublikowano

ile ci dają gwarancji?400- 500zł dokładasz i masz nowy

nie bawiłbym bym sie w regenerację, jeśli chcesz długo użytkować autko: )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
od razu kilka na zapas jak by miało się za chwile zepsuć.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

powiedz mi jaki jest sens inwestować w niemal że pełno letnie auto ponad 1200,-

?

przecie to 1/10 wartości auta

a sprężarki nie są az tak bardzo awaryjne

rzadko kiedy się psuja

 

przynajmniej ja miałem już 4 auta i w żadnym nie miałem problemu ze sprężarką

co roku kontrola oleju + czynnika

gg5553463
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Twojego może 1/10 mojego 1/20 innego 1/30

jak się chce jeździć bezawaryjnie to nie montuje się części ze szrotu.

chyba że ktoś lubi drutowanego szrota.

kto zagwarantuje że stary klamot nie padnie równie szybko?

jakby część miała lat kilka nie kilkanaście to bym się zastanowił.

a tak robocizna nabijanie i szukanie nowej.

lepiej raz a dobrze :mrgreen:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Twojego może 1/10 mojego 1/20 innego 1/30

jak się chce jeździć bezawaryjnie to nie montuje się części ze szrotu.

chyba że ktoś lubi drutowanego szrota.

kto zagwarantuje że stary klamot nie padnie równie szybko?

jakby część miała lat kilka nie kilkanaście to bym się zastanowił.

a tak robocizna nabijanie i szukanie nowej.

lepiej raz a dobrze :mrgreen:

 

 

już widze kolego jak ci padnie np silnik bo klapka wpadnie na tłok albo wał pęknie i biegniesz do ASO po nową jednostkę za 15tys albo i więcej :)

 

Pozdro

 

p.s. pogódźmy się z tym że nasze auta nie są już szczytem techniki i salonowym Świeżakiem

wszyscy kochamy bmw i to nas łączy

ale dla większości mają jeździć i nie szarpać zbytnio kieszeni :)

gg5553463
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

już widze kolego jak ci padnie np silnik bo klapka wpadnie na tłok albo wał pęknie i biegniesz do ASO po nową jednostkę za 15tys albo i więcej :)

może zmień ksywę na spina :mrgreen:

sprężarka to część wymienna, jak nie opłaca się regenerować to trzeba kupić nową.

silnik się naprawia/remontuje.

widziałeś w jakimkolwiek aso silnik za 15tysi?

chyba od wycieraczek :D

 

p.s. pogódźmy się z tym że nasze auta nie są już szczytem techniki i salonowym Świeżakiem

wszyscy kochamy bmw i to nas łączy

ale dla większości mają jeździć i nie szarpać zbytnio kieszeni :)

zależy co kto preferuje.

nie mierz każdego swoją miarką.

to że powinny jeździć i nie męczyć kieszeni to jak w każdym aucie.

co do szczytu techniki 20 letniej konstrukcji e46 i stanu utrzymania mam odmienne zdanie i na tym zakończę :norty:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano

Haha fakt z Tym aso Człowiek przesadził od kiedy tam są takie rzeczy: ) za 15tys, nie którzy wiedzą co napisać bezmyślnie

Ja jestem tego zdania, że lepiej kupić nowy niż regenerowany, bo nie wiadomo do kiedy też ta regeneracja pochodzi

Opublikowano

Panowie, to kwestia podejścia. Ja BMW traktuje jako środek transportu i nie przywiązuje do marki jakiejś większej uwagi - lubię i tyle. Na regenerowaną będę miał rok gwarancji. Jak myślicie ile będziecie mieć gwarancji na nową? Teraz nowe to nie takie jak kiedyś niestety. A jak ktoś ma mi włożyć leżak magazynowy z 98 roku to taka sama loteria. Ja jednak wole zapłacić dużo mniej i pojeździć jeszcze kilka lat. Po za tym po prawdzie nie mam zielonego pojęcia na czym polega regeneracja. Zobaczę jak wyjdzie w praniu. Nie wiem tez skąd te +500 za nowy kompresor. Gość z serwisu klimatyzacji stwierdził że za nowy z wymianą zaczynamy rozmawiać od 2000PLN - nie wiem , może przesadził. Na garażowych grzebków mnie nie stać :)

Pozdrawiam.

Opublikowano
Nowy Nissens kosztuje 1300 w detalu.

Z regenerowanymi kompresorami nie ma żadnych problemów,więc zostaje kilka stówek w kieszeni.

 

Regenerowałeś ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.