Skocz do zawartości

530d e60 brak mocy z dolnych obrotów od 2,5tys obrotow ok


wandyna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Tak jak w temacie. Auto do 2,5 tys obrotów jedzie jak 1.2 benzyna moze troche przesadzam ale znacznie brakuje mu mocy, a wchodzeniu na te obroty towarzyszy mu duzy szum powietrza ktory ustaje od 2,5 tys obrotów i auto wystrzela jak z procy. Przeszkadza mi to bo chcac szybciej ruszyc ze skrzyzowania badz dynamiczniej przyspieszyc majac 1,5 tys. obrotow to musze dawac pedal w podloge zeby zredukowal bo inaczej jedzie jak seiczento. Prosze o pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Do E60 530D pasuje żeliwny kolektor z 3.0D starszej generacji i na jego podstawie robią nowe odlewy. Kiedyś taki zamówiłem, ale był źle wykonany i wymiary się nie zgadzały. W końcu udało mi się dorwać oryginał z Range Rovera L322 z silnikiem 3.0D ze stajni BMW. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czemu w ogólne taki pomysl by wstawic aluminiowy kolektor , bedziesz zwiekszal jej moc lub cos w tym stylu bo jesli nie to daj sobie na luz , a wszyscy którzy tak robią to odrazu niech zamontują sobie starego tdsa hehe .Masakra kupuje ktos samochod za 40 tys i wpi....la czesci z starszych modeli , posluchajcie sami siebie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e60 lci ma zeliwny z tego co wiem

 

W e60 kolego na pewno fabrycznie nie ma żeliwnych.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu w ogólne taki pomysl by wstawic aluminiowy kolektor , bedziesz zwiekszal jej moc lub cos w tym stylu bo jesli nie to daj sobie na luz , a wszyscy którzy tak robią to odrazu niech zamontują sobie starego tdsa hehe .Masakra kupuje ktos samochod za 40 tys i wpi....la czesci z starszych modeli , posluchajcie sami siebie.

Pozdrawiam

 

Nikt nie mówi o aluminiowych kolektorach, tylko żeliwnych. Żeliwny kolektor ze starszych modeli wpi....la się do E60/E61 pre lci, bo jest wytrzymalszy od fabrycznego blaszanego i nie pęka. :wink:

 

Niestety coś za coś- blaszany kolektor jest gładki w środku i posiada na wylocie blaszkę rozdzielającą jego komorę na pół, dzięki czemu ma lepszy przepływ spalin niż żeliwny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o czym wogule jest ten temat o kolektoźe ssacym czy wydechowym bo kolega wandyma napisal ze aluminiowy peka od kiedy sa kolektory wydechowe aluminiowe , zacznijcie ten temat od poczatku albo usuncie .A tak wogule jestem mechanikiem od 17 lat od 6 lat w Angli i jeszcze ani razu nie wymienialem kolektora wydechowego w BMW w Dieslu czy to 1 czy 3 czy 5 czy 7 albo x3 x5 wiec uwazam ze jesli ktos wymienia bo mu pękł to byla jakas wada materialu i ponownie powinno sie zamontowac orginal , ale to tylko moje zdanie a kazdy mysli inaczej i ma inny portfel.

Pozdrawiam.

A jak komuś zalezy na szybszym odprowadzeniu spalin z komory spalania a dalej z wydechu to radze zamontowac downpipe i usunąć DPF ja tak zrobilem i po konkretnej mapie jest czym jeździć, tylko jest jeden minus , za szybko siada dual mass flywheel musze zamontowac zwykle kolo zamachowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwyrazniej nie miales takie przypadku. Czytaj uwaznie mowa o kolektorze wydechowym. Z zakladaniem zeliwnego jest tak samo jak z wywalaniem klapek z kolektora dolotowego ktore wpadaja. Zaklada sie zeliwny zeby wiecej nie pekl (mowa o kolektorze wydechowym), a z kolektora dolotowego wywala sie klapki zeby nie wpadly do srodka rujnujac silnik. Wiec w mysl twojej zasady po co cos zmieniac skoro fabrycznie tak jest odpowiadam: bo fabryczne rozwiazanie nie zdalo egzaminu!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze masz racje nie mowie ze nie coś w tym jest .Tak jak pisalem wczesniej, jestem juz mechanikiem wiecej niż polowa mojego zycia , a jeszcze nie wymienialem ani razu kolektora wydechowego , turbo tak jak najbardziej ostatnio zawet przy przebiegu 50000 , pękł wałek główny turbiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.