Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Tak jak w temacie. Auto do 2,5 tys obrotów jedzie jak 1.2 benzyna moze troche przesadzam ale znacznie brakuje mu mocy, a wchodzeniu na te obroty towarzyszy mu duzy szum powietrza ktory ustaje od 2,5 tys obrotów i auto wystrzela jak z procy. Przeszkadza mi to bo chcac szybciej ruszyc ze skrzyzowania badz dynamiczniej przyspieszyc majac 1,5 tys. obrotow to musze dawac pedal w podloge zeby zredukowal bo inaczej jedzie jak seiczento. Prosze o pomoc..

Opublikowano
dodam ze teraz jak sie przejechalem na fotelu pasazera to ten szum slychac jeszcze mocniej czyli wydobywa sie on spod maski z prawej strony. jest on wprostproporcjonalny do wciskania pedalu gazu.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Gdyby ktoś się kiedyś natknął na taki problem to był to pęknięty kolektor. Założony nowy żeliwny i auto lata jak pszczółka.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Do E60 530D pasuje żeliwny kolektor z 3.0D starszej generacji i na jego podstawie robią nowe odlewy. Kiedyś taki zamówiłem, ale był źle wykonany i wymiary się nie zgadzały. W końcu udało mi się dorwać oryginał z Range Rovera L322 z silnikiem 3.0D ze stajni BMW. :D
Opublikowano
na allegro sa do kupienie, podejrzewam, ze sami je odlewaja. Kolektor wydechowy oczywiscie, ale klapki w dolotowym tez juz przerabialem ;)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czemu w ogólne taki pomysl by wstawic aluminiowy kolektor , bedziesz zwiekszal jej moc lub cos w tym stylu bo jesli nie to daj sobie na luz , a wszyscy którzy tak robią to odrazu niech zamontują sobie starego tdsa hehe .Masakra kupuje ktos samochod za 40 tys i wpi....la czesci z starszych modeli , posluchajcie sami siebie.

Pozdrawiam

Opublikowano
A tak wogule to kolektory odlewane z alu gdzieś tam sądzę że nie są one pierwszej jakości , i jak któremuś z was kiedyś z takiego odlewu ze srodeczka ukruszy sie kawaleczek alu to bedzie placz.
Opublikowano
Czemu w ogólne taki pomysl by wstawic aluminiowy kolektor , bedziesz zwiekszal jej moc lub cos w tym stylu bo jesli nie to daj sobie na luz , a wszyscy którzy tak robią to odrazu niech zamontują sobie starego tdsa hehe .Masakra kupuje ktos samochod za 40 tys i wpi....la czesci z starszych modeli , posluchajcie sami siebie.

Pozdrawiam

 

Nikt nie mówi o aluminiowych kolektorach, tylko żeliwnych. Żeliwny kolektor ze starszych modeli wpi....la się do E60/E61 pre lci, bo jest wytrzymalszy od fabrycznego blaszanego i nie pęka. :wink:

 

Niestety coś za coś- blaszany kolektor jest gładki w środku i posiada na wylocie blaszkę rozdzielającą jego komorę na pół, dzięki czemu ma lepszy przepływ spalin niż żeliwny.

Opublikowano

jaki moral z tego , wiecej mocy czy mniejsze spalanie jaki sens?

sory pytam bo jesli ktos robi cos takiego to znaczy ze chcesz mocno podkręcić swoją bunie

Opublikowano
Taki z tego morał, że zwykły aluminiowy jest do du** i pęka dość często bez żadnego "podkręcania buni", a jak założysz żeliwny to masz spokój
Opublikowano

o czym wogule jest ten temat o kolektoźe ssacym czy wydechowym bo kolega wandyma napisal ze aluminiowy peka od kiedy sa kolektory wydechowe aluminiowe , zacznijcie ten temat od poczatku albo usuncie .A tak wogule jestem mechanikiem od 17 lat od 6 lat w Angli i jeszcze ani razu nie wymienialem kolektora wydechowego w BMW w Dieslu czy to 1 czy 3 czy 5 czy 7 albo x3 x5 wiec uwazam ze jesli ktos wymienia bo mu pękł to byla jakas wada materialu i ponownie powinno sie zamontowac orginal , ale to tylko moje zdanie a kazdy mysli inaczej i ma inny portfel.

Pozdrawiam.

A jak komuś zalezy na szybszym odprowadzeniu spalin z komory spalania a dalej z wydechu to radze zamontowac downpipe i usunąć DPF ja tak zrobilem i po konkretnej mapie jest czym jeździć, tylko jest jeden minus , za szybko siada dual mass flywheel musze zamontowac zwykle kolo zamachowe.

Opublikowano
najwyrazniej nie miales takie przypadku. Czytaj uwaznie mowa o kolektorze wydechowym. Z zakladaniem zeliwnego jest tak samo jak z wywalaniem klapek z kolektora dolotowego ktore wpadaja. Zaklada sie zeliwny zeby wiecej nie pekl (mowa o kolektorze wydechowym), a z kolektora dolotowego wywala sie klapki zeby nie wpadly do srodka rujnujac silnik. Wiec w mysl twojej zasady po co cos zmieniac skoro fabrycznie tak jest odpowiadam: bo fabryczne rozwiazanie nie zdalo egzaminu!
Opublikowano
Moze masz racje nie mowie ze nie coś w tym jest .Tak jak pisalem wczesniej, jestem juz mechanikiem wiecej niż polowa mojego zycia , a jeszcze nie wymienialem ani razu kolektora wydechowego , turbo tak jak najbardziej ostatnio zawet przy przebiegu 50000 , pękł wałek główny turbiny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.