Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów! :)

Chciałbym wam zaprezentować mój nabytek w który mam zamiar tchnąć drugie życie.

Samochód kupiłem od ciotecznego brata, który miał go oddawać na złom. Ale pomyślałem czemu by go nie wziąć i nie odnowić? No i się stało. Wziąłem go w stanie widocznym na zdjęciu

8h87s.jpg

8cid.jpg

 

Rozkodowany VIN

Numer podwozia: WBABF11050JA24431

Kod typu: BF11

Typ: 320I (EUR)

Typoszereg E: E36 (2)

Seria : 3

Rodzaj konstrukcji: COUPE

Układ kierowniczy: LL

Drzwi: 2

Silnik: M50

Pojemność skokowa: 2.00

Moc: 110KW

Napęd: HECK

Skrzynia biegów: MECH

Kolor: DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)

Tapicerka: (0383)

Data prod: 1992-05-21

 

Wyposażenie

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)

S210A ANTI-BLOCKIER-SYSTEM ( ABS ) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S440A NICHTRAUCHERPAKET Pakiet dla niepalących

S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II M Kierownica sportowa, skórzana

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S848A ERWEITERTER KABELBAUM Rozszerzona wiązka kabli

S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.

 

Jako, że początkowo miałem problemy z silnikiem, ponieważ nie chciał odpalić nie chciałem zakładać tematu.

Teraz gdy samochód jeździ, będę na bieżąco wrzucał fotki i mniej więcej opisywał :)

Na pewno dojdzie M-Pakiet, skóra, felgi 17' 8j i 10j, klimatronik i wiele innych rzeczy.

Czekam na jakieś opinię jak i słowa otuchy :cool2: Na pewno się przydadzą :)

Edytowane przez xDiler
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po tych dwóch lichych zdjęciach podejrzewam, że ciężko będzie.

Podłoga też pewnie nie za ciekawa.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Podłoga nie jest zła. Trzeba trochę oczyścić i zakonserwować.

Wczoraj wpadł OBC 7 przyciskowy.

I poprawiłem audio, bo wszystkie oryginalne wiązki były pocięte. Teraz jest dobrze. Gra i wszystkie wiązki są ładnie związane i ułożone :)

 

I mam małe pytanie. Co to za kabelki na zdjęciu? Idą w środkowym tunelu i nie są nigdzie podłączone. Dwa od prawej na zdjęciu są na wysokości zapalniczki, te dwa od dołu zdjęcia tak przy początku ręcznego, a ten brązowo zielony na końcu ręcznego

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/842/xvv66.jpg

Opublikowano

A mógłby mi ktoś podesłać jakieś zdjęcie jak to ma być podłączone?

 

Zabrałem się ostro za ogarnięcie rdzy, na wszystkich możliwych elementach jak widać na zdjęciu

Wyczyściłem lapmy z brudu, kurzu, much i błota :cry2: Teraz są cacy tylko klosze do polerki, lub nowe jak będą w cenie

Wyregulowałem obroty, teraz ładnie trzyma 800rpm

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/842/8fr6.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz są cacy tylko klosze do polerki

A widziałeś kiedykolwiek żeby ktoś szkło polerował?

Klosze nie są z tworzywa.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chodzi mi o zrobienie w sposób popularny i ogólnodostępny.

Ja wiem, że da się odnowić wszystko tylko jakim kosztem.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Nawet firmy wstawiające szyby do samochodów zajmują się takim czymś, pytałem się odnośnie mojego drugiego samochodu o taką robotę na przedniej szybie ( a to wszystko przez kolegów Tirowców i lód na pace w zimie :cry2: ) i bez problemu by to zrobili, lecz teraz cały czas spędzam przy bawarce a francuska się przygląda :)

Tlenek ceru zaś nie jest drogi i dostępny na alledrogo. Nowe szkła to koszt około 150zł, więc chyba nie ma sensu się bawić i czekać na przypływ gotówki :cool2:

Opublikowano

Aj było ciężko walczyć z zapieczonymi cylinderkami na zaciskach ale się udało. Zregenerowałem zaciski i ich odmalowałem. Teraz chodzą jak nówki :cool2:

Przy okazji pomalowałem również tarczę. A wszystko przez to, że koła były tak zapieczone, że musiałem ich ściągać ściągaczem, bo inne sposoby nie dawały rady :cry2:

Mała fotka podglądowa :)

jpvqw.jpg

 

 

Zakupiłem również lakiery, szpachlę, podkład i bezbarwny do mojej beemki :) Będą czekały na lepsze dni oraz na więcej czasu.

j2vt.jpg

 

 

Po zakupie migomatu będę ruszał z blacharką :)

Macie może jakiś godny polecenia migomat tak do 2 000zł?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Migomat zakupiony :cool2: Wybór padł na Bestera 1801, jak na pierwszy dzień spawania (niestety przy moim drugim aucie) całkiem pozytywnie.

Niestety Beemka będzie musiała czekać na mnie najbliższe 2 miesiące, ponieważ wyjeżdżam za granicę (Za chlebem :D ) ale jak wrócę prace będą trwały :)

I od tyłu :) Nigdy nie mam czasu jej umyć :mad2:

http://images67.fotosik.pl/204/b3f92be993e71296m.jpg

http://images68.fotosik.pl/203/d640349850030be2m.jpg

Edytowane przez xDiler
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Siema! Co do Bmki, to faktycznie dużo pracy może czekać, na plus, że 6 garków ;) Generalnie po sobie wiem, że warto tchnąć trochę serca aby odnowić E36... Ale tak naprawdę napisałem, żeby się dowiedzieć skąd jesteś? Bo wspomniałeś, że auto od brata ciotecznego a widzę auto na blachach LLU... Łuków, Stoczek... okolice ? :)

 

Pozdro i wytrwałości i radości z jazdy :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po mojej długiej nieobecności postanowiłem co nieco napisać ;)

Chcę ją naszykować do malowania i ogarnięcia rdzy. Po pracy ciągle przy niej dłubie i odkręcam pordzewiałe 22-letnie śrubki :D

Jako że robię ją sam trochę mi się z tym niestety zejdzie ;/

 

Dzięki za pozytywne komentarze, które motywują mnie do pracy! :cool2:

 

Siema! Co do Bmki, to faktycznie dużo pracy może czekać, na plus, że 6 garków ;) Generalnie po sobie wiem, że warto tchnąć trochę serca aby odnowić E36... Ale tak naprawdę napisałem, żeby się dowiedzieć skąd jesteś? Bo wspomniałeś, że auto od brata ciotecznego a widzę auto na blachach LLU... Łuków, Stoczek... okolice ? :)

 

Pozdro i wytrwałości i radości z jazdy :)

 

Mieszkam centralnie pomiędzy Łukowem a Stoczkiem tj. Wólka Zastawska ;)

Czyżby jakaś ręka do pomocy? :norty:

Opublikowano
Haha no ja z Łukowa :) reka do pomocy.. Z tym bedzie ciezej :D nie mam za bardzo czasu, ale chetnie obejrze Twoja betke i zawsze podpowiem jesli chcialbys cos wiedziec :D odezwij sie na pw to zlapiemy jakis kontakt
Opublikowano

Na razie to nie ma co oglądać :mad2: Słowa osób, którzy ją widzieli "Ciekawe czy ją poskładasz" :?:

Jutro wstawię jakieś fotki może to zobaczycie co się dzieje

Już piszę ;)

Opublikowano
Zerknij na moj temat :) to zobaczysz jak wygladala moja, a jak wyglada teraz.. :) czas, cierpliwosc i niestety kaska... :)
Opublikowano
Czas, cierpliwosc i niestety kaska... :)

Rozumiem twój ból... Sam już dużo władowałem kasy w samochód a nie widać niestety efektów ;/

Opublikowano
Na razie to elementy karoserii ;) Przednie błotniki z kierunkami, progi, maska, drzwi kierowcy, ewentualnie sama klamka ;)
Opublikowano
Opublikowano

Podczas dzisiejszych prac przy samochodzie doszedłem do wniosku, że chyba jednak nie dużo tej rdzy :cool2: Zobaczymy jeszcze jak pod progami?

I nasunął mi się pewien pomysł... W moim samochodzie już prawie nic nie ma :norty: Drzwi wyleciały, maska i bagażnik również, środek ogołocony praktycznie do 0! :D

Została tylko buda, która waży nieco ponad 300kg + silnik ok 140kg, skrzynia, zawieszenie, wał i most. Czy ktoś tutaj z forum robił eksperyment z przewróceniem swojej e36 na bok? Bez silnika i skrzyni. tylko buda i zawieszenie. Jako, że muszę robić kawałek podłogi a później ją całą dobrze zakonserwować wpadł mi taki pomysł. Mógłby mnie ktoś bardziej na to naprowadzić lub wybić ten pomysł z głowy? :D

Opublikowano
Jeśli chodzi o rdzę, to nie jest źle! U mnie chyba było trochę gorzej :D z tym, że akurat podłużnice i wszystko co pod blachą było zdrowiutkie oprócz małych dziurek w kielichach. Progi, błotniki tył, pas tylny, klapa... standardowo w e36, wszystko było ruszone przez rudą, mniej lub bardziej ;) Jeśli chodzi o części to akurat tego do cupety nie mam, wszystko mam od sedana :) Ale jakbyś coś potrzebował jeszcze to pisz śmiało, sprawdzę :) Felgi mam bardzo fajne 17tki za małą kasę, chętnie je odsprzedam :)
Opublikowano

Na felunek przyjdzie czas jak wszystko zrobię jak zaplanowałem ;)

 

I nadal czekam na pomoc kolegów!

Czy ktoś tutaj z forum robił eksperyment z przewróceniem swojej e36 na bok? Bez silnika i skrzyni. tylko buda i zawieszenie. Jako, że muszę robić kawałek podłogi a później ją całą dobrze zakonserwować wpadł mi taki pomysł. Mógłby mnie ktoś bardziej na to naprowadzić lub wybić ten pomysł z głowy? :D
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Ojojoj długo mnie nie było ;)

Chociaż nie wiem czy jest się czym chwalić. Jak na razie to w beemce już mało rzeczy zostało :D Wszystko praktycznie rozebrane do zera. Całe tylne zawieszenie , most, sanki itd piaskuję i maluję. Oczywiście nadwozie też na razie z tyłu tylko.

Doszło do mojej kolekcji trochę sprzętu takie jak piaskarka (samoróbka) ok 800zł i kompresor 100l za 2k zł no i oczywiste jakieś klucze, podnośniki wyciągarki idt.

Pochwalę się jeszcze zdjęciami żeby nie było że projekt umarł :cool2:

 

Mały ciasny garaż, ale jakoś trzeba sobie radzić :)

http://images67.fotosik.pl/1002/c32fc85052ab7f28m.jpg

 

No i zdjęcia z piaskowania:

Przed piaskowaniem

http://images69.fotosik.pl/1001/ed966dd710ec79dbm.jpg

 

W trakcie

http://images66.fotosik.pl/1001/10a86f4d596269cam.jpg

 

Po piaskowaniu i malowaniu

http://images67.fotosik.pl/1003/827b93f496a25229m.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.