Skocz do zawartości

kłopot z kodowaniem kluczyka


kumplus

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

kupiłem kluczyk uzywany od innej bmw i nie moge go zakodowac! podobno się nie da bo trzeba zakodowac od nowa ews(immobilaizer) wraz z kluczykiem tylko ja mam wyłączony immo . i teraz pytanie dlaczego nie zakoduje kluczyka a robie tak

Kodowanie kluczyka (inicjalizacja pilota) w przypadku, gdy wymiana baterii w kluczyku trwała dluzej niż 1 min - cop spowodowało rozkodowanie kluczyka- obowiązuje rownież przed użyciem nowego nadajnika (kiedy np. poprzedni miał usterkę):

1. Wsiąść iz amknąć drzwi kierowcy.

2. Kluczyk zapłonu obrócić w zamku w kierownicy na chwilę (maks.5sek) w polozenie "1" i z powrotem ustawić na "0".

3. Przycisk "1" pilota( na kluczyku z lewej strony pod przyciskiem głównym) nacisnąć i przytrzymać. Przycisk "2" (po prawej stronie poniżej przycisku głownego w kluczyku) nacisnąć krótko tzrykrotnie ( x 3) raz za razem w ciągu 10 sekund nie puszczając przy tym przycisku "1".

4. Puścić przycisk "1".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja jusz nie wiem co o tym myslec ani co jusz robic kupiłem od innego bmw ten sam model kluczyk sprawny za 250 zł okazuje sie ze na marne dzis wyczytałem ze od 2000r bmw mają przepisane swoje klucze i nie da się zamienic bo trzeba przekodowac kluczyk i ews u mnie jest wyłączony . co wobec tego mi radzicie co zrobic zeby centralka działała z pilota
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czerwca 2000 maja diamentowe kluczyki. Krotko mowiac zmienil sie chip w kluczyku, nie zmienila sie zasada dzialania kluczyk<->GM, wprowadzono tabele kodow DDE/DME <-> EWS, ale nie ma to nic do przypisania kluczyka do GM. Moze bateria w kluczyku lipa? Rozumiem, ze otwierasz auto drugim kluczem, tym kluczem uruchamiasz zaplon?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czerwca 2000 maja diamentowe kluczyki. Krotko mowiac zmienil sie chip w kluczyku, nie zmienila sie zasada dzialania kluczyk<->GM, wprowadzono tabele kodow DDE/DME <-> EWS, ale nie ma to nic do przypisania kluczyka do GM. Moze bateria w kluczyku lipa? Rozumiem, ze otwierasz auto drugim kluczem, tym kluczem uruchamiasz zaplon?

 

myslałem na początku ze tez bateria w kluczyku poszłem wymienic baterie gosciu sprawdził na jakims urządzeniu i powiedział ze nie ma sensu bo bateria jest dobra.otwieram tak tym drugim kluczykiem bo mam inny zamek a do stacyjki mam orginalny tylko z innym srodkiem tym co kupiłem bo muj kluczyk był pusty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot od innej bmk-i bez problemu powinien działać, warunek jeden jeśli to europejczyk pilot musi mieć częstotliwość 433MHz.

Jeśli nie działa, uszkodzony wzmacniacz anteny lub moduł komfortu lub sama elektronika pilota.

Jak nie będziesz mógł sobie poradzić z naprawą elektroniki napisz na pw to Ci ogarnę temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot od innej bmk-i bez problemu powinien działać, warunek jeden jeśli to europejczyk pilot musi mieć częstotliwość 433MHz.

 

I przed i polifty mialy 433MHz;)

 

Jeśli nie działa, uszkodzony wzmacniacz anteny lub moduł komfortu lub sama elektronika pilota.

 

Tez mysle, ze modul GM padl. Moze masz mozliwosc pozyczyc na chwile i podmienic, by sprawdzic? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I przed i polifty mialy 433MHz;)

 

Od autora wiem że auto europa i kluczyk kupił europejski

ale mógł mu ktoś wcisnąć usa 315MHz , nie chodzi o przedlift polift (myślałem że to oczywiste)

gosciu od którego kupiłem twardo twierdzi ze jest od europejskiego kupilem od niego zamek do drzwi lewostronny wiec niemugł byc anglik i kolumne kierownicy ze stacyjką za 250 zł chciałem cos utargowac to powiedział ze nie spusci ani grosza bo to nie anglik tak ze nie wiem.a jesli nie mam wokół stacyjki tero plastiku wchodzą do niego 2 kabelki to mi zadziała? bo przy tej kolumnie co mi dał to jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcisnij go na jakis czas do stacyjki zeby sie naladowal. moze masz rozladowana baterie i dlatego ci sygnalu nie lapie. pozatym kodujesz wszystkie kluczyki naraz. o ile dobrze pamietam to wciskasz znaczek bmw i trzymajac go wciskasz 3 razy otwieranie. i puszczasz wszystko ale przed tem wciskasz kluczyk do stacyjki na chyba 5 sekund na zaplonie. wyciagasz i klikasz klawiszami jak wczesniej napisalem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! podłączę się do tematu

E83 2,0d z 2005 bez pamięci foteli :kupiłem z nie działającymi szybami , lusterkami oraz nie można zakodować kluczyka i klakson nie działa.

Kupując dostałem upust na zaakceptowanie niespodzianek i brałem pod uwagę naprawę.

Na początek to stwierdziłem że bezpiecznik nr 30 spalony, jak wymieniłem na nowy to zaczęły działać szyby oraz lusterka ale nie poprawnie ale jak silnik odpaliłem to bezpiecznik sie spalił, wiec wymieniłem panel sterowania szyb-lusterek ale dalej to samo.

Dodam że w drzwiach pasażerów szyby działają poprawnie jak są sterowane z ich drzwi.

Postanowiłem zrobić ogólna diagnozę auta podpinając pod kompa.Diagnostyk mnie się pyta czy mam dodatkowy alarm bo jego program nie widzi zapłonu, czy ma alarm czy nie to nie wiem ale z czasem to zauważyłem pałą czerwoną diodę co chyba nie jest oryginalna.Z laptopa wszystkie szyby można sterować ale niema komunikacji z panelem kontroli przycisków szyb-lusterek.

Wniosek : brak zasilanie lub linia sygnałowa uszkodzona.

Następnie postanowiłem dorobić drugi kluczyk i wymienić akumulatorki w istniejącym kluczyku oraz je zakodować .

Znalazłem fachowca co za 550zł to w 2 godziny to robi ale sie okazało że ten kluczyk co miałem był dobry i wysyłał sygnał ale system w aucie tego nie odbierał, jednak sie zdecydowałem na drugi kluczyk ale mogę otwierać z klucz.

Do tego dodam że ktoś gwałcił zamek od kierowcy bo ten kołek blokady zamka jest bardzo porysowany jak by ktoś haczykiem chciał go odryglować aktualnie jest wciśnięty na stałe i sie nie rusza ani przy otwieraniu ani przy zamykaniu a te inne normalnie pracują.

Zauważyłem anomalie przy otwieraniu z klucza że jak raz kluczykiem przekręci to inne drzwi sie otwierają a te od kierowcy nie a jak przękręci drugi raz to drzwi od kierowcy sie otworzą a czasami jest inaczej.

Zastanawiam sie czy te wszystkie dolegliwości nie mają wspólnego mianownika.

Auto pochodzi z Włoch i przypuszczam że po wypadku było kupione przez Turczyna i sprowadzone do Niemieć i tam stało prawie przez rok a następnie kupione przez małego handlarza w PL i tak trafiło do mnie.

Ktos mi powiedział że takie auta po wypadkach kupują we Włoszech na licytacji i często są bez kluczyków i jest naprawiane na skróty byle jeździło.

Zdaję sobie sprawę że moja przypadłość jest skomplikowana i prosiłbym o sugestie od czego zacząć ?

Przydałby mi sie jakich fachman co to ogarnie nie chodzi mi o warsztat co powiedzą przyprowadź im auto a oni dopiero będą sami szukać fachowca do niego i auto postoi 2 tygodnie przy okazji coś innego mi wymienią co niby jest konieczne a elektronika nie będzie tknięta i powiedzą szukaj innego.

Dodam że auto jest w Małopolsce i zadę sobie sprawę z kosztów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.