Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie psiadam BMW 530d z 2000 r 135 kw padly mi 3 wtryski wiec wymienilem niby tez od 135kw ale mają inny numer i mam wrażenie że przez to zaczął kopcić i tu moje pytanie , oryginalnie były wtryski o nr

0445110 047 a ja je zastąpiłem 0445110 029 wymieniłem ma ktoś dostęp do jakiejś specyfikacji żeby odpowiedzieć czy można na nich bezpiecznie jeździć ??

Opublikowano

Cześć

Części jakie możesz montować możesz znaleźć np na stronie :

http://bmwfans.info/parts-catalog/

 

możesz sprawdzić jakie części pasują do twojego auta,

Czy akurat te co dałeś pasują do twojego modelu tego nie chce mi się sprawdzać ,

takie rzeczy robi się przed montażem i kupnem,

może ktoś kto ma pojecie o tych częściach i się wypowie więcej w tym temacie,

Opublikowano
W poniedziałek sprawdze w pracy w programie czy numery sie zamieniają.Co do kopcenia które sie pojawiło po wymianie,jakie podkładki poszły pod nowe wtryski?
Opublikowano

047 to nowsza wersja wtrysku do m57, bylo juz gdzies na forum o tym.

Zapewne trzeba przekodowac ecu, ale czy sie da poszczegolne wtryski to nie wiem.

Dziwie sie ze zalozyles wtryski z innym numerem

Opublikowano

No teraz sam sobie dziwie dlaczego założyłem wtryski z innym numerem ale po prostu autem na codzień jeżdżę do pracy i nie mogłem sobie pozwolić na dłuższy postój bo i tak miałem z nim troche problemów i zmarnowało masę mojego czasu u pieniędzy myślałem ze nie powinno być różnicy niby nawet z tego samego roku było bmw z którego brałem części też 3.0 d i też 184 km a teraz własnie zacząłem się zastanawiać i jak wymiana okaże się konieczna spowrotem na 047 to tak trzeba będzie zrobić . A mam taki pytanie do kolegi co do tych podkładek są jakieś różne grubości ?? czy chodzi ci tylko o uszczelnienie wtrysku ?

ku

Opublikowano
Są różne grubości podkładek.Jeżeli podkładka bedzie zbyt gruba lub zbyt cieńka to auto będzie kopcić bo dawka w momencie wtrysku znajduje się w złym miejscu w komorze spalania.
Opublikowano

A jak w ogole pracuje motor na wolnych? Równo? Jak korekcje w INPA po tej operacji ?

 

Jesli kopci po zmianie, to najprawdopodobniej nowozalożony wtrysk podlewa do cylindrów, albo ECU "mysli" ze ma wtryski 047 i dawkuje wg tych wtrysków, co w przypadku starszych moze podawać tego paliwa za duzo. Dlatego ciekawią mnie korekcje i praca motoru.

 

BTW, a co ma wspolnego podkładka do kopcenia, to naprawde chciałbym wiedzieć :) Mam luki w wiedzy, albo problemy z myśleniem.

Opublikowano

 

BTW, a co ma wspolnego podkładka do kopcenia, to naprawde chciałbym wiedzieć :) Mam luki w wiedzy, albo problemy z myśleniem.

 

Już pisałem.Grubość podkładki zmienia miejsce wtrysku w komorze spalania.

Opublikowano

i przez to w komorze jest za dużo paliwa w stosunku do powietrza?

1-sze słyszę zeby przez różnicę położenia wtrysku rzedu max kilkudziesieciu mikronów miało wpływ na dymienie :)

Opublikowano
Nie za dużo.Nie rozumiesz.komora spalania ma określony kształt dla danego silnika aby w jak najlepszym stopniu doszło do spalania paliwa.Jeżeli wtrysk jest nie w tym miejscu w którym ma być to paliwo jest źle spalane.Oczywiście wiesz o tym że w silniku diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa komora spalania znajduje się w tłoku?
Opublikowano
Pod kompa nie wpinałem więc nie odpowiem , a co do pracy silnika na wolnych obrotach to jest okej mam roazblokowane zegarny i obroty na jalowym to 748 - 751 rpm wiec wydaje mi się że w miarę równo .
Opublikowano

źle spalona mieszanka nie daje czarnego/ciemnego dymu, tylko siwoniebieski.

czarny dym to nadmiar paliwa i nie ma nic wspolnego z miejscem wtrysku, nie układaj bajek liwóś, pomijając sytuacje, skad by sie tam miala wziąć inna podkladka? :}

 

Mimo wszystko dałbym wlasciwe wtryski 047, ktore byly przetestowane na stole (bez wkladania na slepo w motor mimo zapewnien handlarza ze sa w idealnym stanie)

Opublikowano
myślałem ze nie powinno być różnicy niby nawet z tego samego roku było bmw z którego brałem części też 3.0 d i też 184 km a teraz własnie zacząłem się zastanawiać i jak wymiana okaże się konieczna spowrotem na 047

ku

..nie ma problemu jaki numer sobie założysz e-39 nie koduje się wtrysków :!: jeśli pracuje źle na tych z podmiany,tzn.są do .. :mrgreen:

Opublikowano

racja, dopiero w DDE5.0 trzeba kodować, czyli zostaje 1sza opcja.

kodowania nie pylem pewny, totez dlatego pisalem "zapewne..."

Opublikowano
Jutro sprawdze w pracy czy nr te są zamienne.Jeżeli tak to albo wtryskiwacze nie działają poprawnie albo jest problem z podkładką.Nie raz poprawiałem auto po "magikach" którzy próbowali naprawiać nieszczelność na podkładce dwoma podkładkami bo nie mieli sprzętu aby obrobić gniazdo i gdy z autem działy sie cuda trzeba było oddać to komuś innemu.I wystarczyło dać podkładki takie jak powinny być i nagle silnik chodzi jak lalka.Jeden pomyśli że to pierdoła a jednak tak nie jest.
Opublikowano
Daj znać jak sprawdzisz i jak możesz to zorientuj się jakie dokładnie powinny być podkładki pod dany numer wtryskiwacza będe bardzo wdzięczny
Opublikowano
Numery tych wtryskiwaczy nie są zamienne.Nr 047 jest zamienny z 266.A 029 zamienia się z nr 007(007 to nr poprzednika).Tak więc wtryskiwacze masz od oddania i musisz wsadzić odpowiednie.Co do grubości jestem w stanie sprawdzić.Zamów sobie w hurtowni komplet pokdładek(posztują pare zł za szt.) i bedzie wiadomo że są odpowiednie a przy okazji unikniesz nieszczelności,bo szkoda roboty później.
Opublikowano
Więc nie ma co się zastanawiać tylko po prostu trzeba wymienić na takie jak powinny być .. A jeszcze taki pytanie czy może to być powód że głośniej pracuje silnik tak bardziej jakby klekotał ?
Opublikowano

..nie ma problemu jaki numer sobie założysz e-39 nie koduje się wtrysków :!: jeśli pracuje źle na tych z podmiany,tzn.są do .. :mrgreen:

 

Nom nie koduje ale nie wiesz jakie wartości ma ECU po lifcie w stosunku do ECU z przed lifta. To samo z przepływomierzami, które w pewnym momencie były zastąpione i ECU trzeba było aktualizować (nie kodować przepływomierz)... Jakby sobie zmienił na takie jak miał to by przynajmniej miał jeden problem wykluczony w sensie czy ECU nie było inne. Ja tego nie wiem ale być może i nie było żadnej różnicy. Wiem, że wstawiają do M57 wtryski od M57N i nic z ECU nie robią więc może aż tak drastycznych zmian nie było żeby byly inne programy, ale kodowanie robi się pod konkretny samochód, a tu zaszła zmiana rodzaju osprzętu. A co do wtrysków to chyba najbliższy serwis boscha powinien mieć stół do sprawdzenia wtrysków? Słyszałem, że sprawdzenie grosze kosztuje i wiesz co wkładasz. Kiedyś znajomy zamówił od gościa z allegro garść wtryskiwaczy, pojechał na sprawdzenie i wybrał dobre, a gorsze odesłał - taka była oczywiście umowa.

Opublikowano
Nie każdy serwis boscha musi mieć sprzęt do układów wtryskowych.I jeżeli chcesz wie dowiedzieć czy wtryskiwacz mniej wiecej żyje to tak,kosztuje to "flaszkę".Natomiast jeżeli chcesz wiedzieć dokładnie co wtryskiwacz może to nmie jest to takie tanie(około 50zł za szt).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.