Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Moj problem jest oto taki. Od dluzszego czasu wlaczylem z nierowna praca silnika i olbrzymim spalaniem (17 l / 100km) Dzis wymienilem swiece i poki co chodzi rowno ale jutro go wezme na plac i troche depne i znajac zycie nowu cos wyskoczy. Ale nie o to chodzi. Koles co swiece mi zakladal zobaczyl ze kable WN sa podlaczone w jakies dziwnej kolejnosci i mi zmienile kolejnosc podlaczenia.

Do cewek sa podlaczone jak powinny (bo od poczatku nic nie rozlaczalem i dlugosciami tak akurat) a do swiec to tak patrzac od strony akumulatora i od lewej swiecy, kable o nr. 1,2,3,4 (te numerki sa na kablach) a bylo podlaczone calkiem inaczej. Teraz patrzylem ze moze to jest nie tak jak powino to moze podlacze tak jak juz mi ludzie pisali 1 3 4 2 (kolejnosc odlalania cylindrow) no ale to jest nie do wykonania bo dokladnie kabel nr 2 ni cholery nie siegnie do ostatniej swiecy (jak tak liczac od lewej cylindry) do 1 tez nie siegnie bo musi isc zygzakiem. Teraz sa podlaczone tak zeby dlugosci sie zgadzaja. I juz nie wiem czy dobrze.

Moze ktos mi napisac jak sa ponumerowane cylindry patrzac od strony akumulatora i liczac od lewej (tego od strony kabiny) ? Bo moze nadal mam zle podlaczone chodz tak jak mowie chodzi rowno z podlaczona sonda lambda (przed wymiana jezdzilem z rozlaczona sonda bo rowniej chodzil), ale Bardziej to go przetestuje jutro (zobacze tez ile pali ale znajac zycie nie bede zaskoczony jak znow wyjdzie 19 / 100 :duh: )

Opublikowano

w/g opisu Twojej Buni to musi być : 1.3.4.2. licząc od przodu tj. od maski ,n tak jest przyjęte ...

 

Kod silnikaM43 B18 Pojemność1796(cc)Bieg jałowy900 ± 50(obr. na minutę)Luz zaworowy   Hydrauliczny  Ciśnienie sprężania   Stan normalny10 - 11(bar)Ciśnienie oleju0.5/900(bar / obr. na minutę)Układ paliwowy (marka i typ) Bosch Motronic DME Kolejność zapłonu1-3-4-2 Opór na cewce zapłonowej, układ pierwotny0.80(omów)Świece zapłonowe (marka i typ)Bosch F7 LDCR NGK BKR 6EK Odstęp elektrod świecy0.7 - 0.8(mm)Ciśnienie w pompie paliwa3.5 - 4.0(bar)Ciśnienie wtrysku / ciśnienie w układzie3.0 ± 0.02(bar)Gazy spalinowe CO< 0.5(%)Lambda0.97 - 1.03 Zmiana Lambdy (Delta Lambda)0.02 Temperatura oleju w czasie testu60(°C)Duża prędkość biegu jałowego2500 - 3000(obr. na minutę)CO przy dużej prędkości biegu jałowego< 0.3(%)Badanie w obwodzie zamkniętym przy: (obr. na minutę)550 - 1250(obr. na minutę)

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano
Kod silnikaM43 B18 Pojemność1796(
M43 to nie jest IS (M42). Czytać ze zrozumieniem.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Przeważnie w samochodach kable są różnej długości i pasują tylko do jednego cylindra właśnie po to żeby uniknąć pomyłki.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Bodziotx: już ci napisałem w innym poście, że silnik bardzo źle chodziłby na zamienionych kablach. Patrzyłem u siebie w iesie i kable od 1 do 3 cylindra są założone według długości, a od czwartego cylindra zawija się w stronę tyłu auta i jest założony na świecę wtyczką w przeciwną stronę. Poza tym wszystko leży w odpowiednich rowkach i pomylić się raczej nie da. Przy cewkach tym bardziej, kable są dobrane długością co do centymetra. Jeśli masz inaczej, to znaczy, że coś było kombinowane. Może ktoś wymieniał jeden kabel i założył nieodpowiedniej długości.
Opublikowano
Dorba dzieki za odpowiedzi. juz se poradzilem po prostu jak teraz chcialem naczej podlaczyc (tak jak mi sie jeszcze da, a dokladnie zamian 2 z 4 to sie silnik zapalil i od razu dusil wiec tak jak jest teraz jest ok) chodzi rowno. Teraz mam podlaczone jak numerki kabli 1 - 4 do cylindrow odpowiednio, kabel z nr 1 do 1 cylindra itd. I dlugosciami sa ok i chodzi good.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.