Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zdarzyła mi sie dzisiaj dośc nieprzyjemna historia z moim BMW. otóż, jadąc do wrocławia, w pewnym momencie jadąc przez dość duże skupisko dziur i nierówności, silnik zaczal momentalnie nierowno pracować i tracić na mocy, po zatrzymaniu sie i krotkim postoju zapalil sie komunikat check control informujacy o uszkodzeniu czujnika poziomu oleju w silniku a z pod pokrywy wydobywal sie zapach spalonego oleju i paliwa. po sprawdzeniu swiec stwierdzilem ze nie pracuja 3 cylindry (parzyste-2,4,6), choc na swiecach jest iskra (swiece maja 8 tys., wszystkie przewody sa tez prawie nowe) i paliwo jest do cylindrow dostarczane. po kilkunastu minutach poruszalem modulami odpowiedzialnymi za sterowanie wtryskiem i silnik odpalil (?). zapachy paliwa i oleju zniknęły. dodam ze sprawdzilem we wszystkich mozliwych miejscach czy nie wydostaje sie gdzies paliwo lub olej i nic. dojechalem do wroclawia prawie normalnie. praiwe, poniewaz co jakis czas silnik mial delikatne zadlawienia, trwajace nie wiecej jak sekunde. komunikat o uszkodzonym czujniku poziomu oleju pozostal. po dojechaniu do wroclawia zapachow oleju i paliwa rowniez nie bylo. jutro musze wracac do domu i nie wiem czy nie stanie mi sie cos podobnego znowu, dlatego jesli ktos ma pomysl co to moze byc lub mial cos podobnego to prosze o szybkie odpowiedzi.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Opublikowano
jedyne co mi przychodzi do głowy to sonda lambda dogorywa i czasami załapie czasami nie, i wolno pracuje. Oczywiście kopółke musisz sprawdzić. W ten smrodzik to pewnie zapach niespalonego paliwa który właśnie tak specyficznie czuć pod maska jak olej wymieszany w benzyna. Tak mi sie wydaje. Sprawdź wszytskie połaczenia kabli bo może poporostu podczas wstrząsów któryś przestał kontaktować. Te które widzisz rozepnij, psiknij WD 40.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano (edytowane)

Ten silniczek jest sterowany przez motronika w paliwo

2 sekcjami po 3 wtryski

 

1 sekcja cylindry 1,3,5 (nieparzyste)

2 sekcja cylindry 2,4,6 (parzyste)

 

Wygląda na to, iż pada masa dla wtrysków 2,4,6

lub pada połączenie z ECU lub sam ECU (wtryski 2,4,6).

Pierwsze 2 rzeczy łatwo sprawdzić. ECU troche trudniej.

 

Mimo podawania paliwka (pewnie sprawdzałeś świece, że są mokre)

wygląda to na któryś z tych elementów.

 

Układ zapłonowy (iskra) działa sekwencyjnie a wtryski 3-kami.

Edytowane przez marekp750

pozdrawiam

Marek

E32 750 V12 r. 91

Opel Senator B 3.0 24V

Omega 3000

Jeep Cherokee 4.0

Jeep ZJ 5.2

http://img129.imageshack.us/img129/2398/bmwe327501uv3.th.jpg

Opublikowano
W szściocylindrowym e30 mam taką dużą okrągłą wtyczkę pod kolektorem dolotowym doprowadzającą zasilanie i sterowanie wtrysków. Z racji wieku i nieszczelności osłony gumowej dostająca się wilgoć doprowadziła do zaśniedzenia połączeń przewodów z pinami. W moim przypadku skończyło się zwarciem i spaleniem komputera.
Opublikowano
o to juz cos wiem tylko jesli mozna to prosze o wskazowke jak sprawdzic te rzeczy o ktorych piszesz marekp750. bo z wroclawia niestety juz nie wyjechalem, dalej pracuja tylko 3 cylindry i nie idzie jechac i dalej pali sie komuniakt o zepsutym czujniku poziomu oleju. pomocy bo chcialbym na swieta do domu wrocic a mam tu sporoe mozliwosci narzedziowe jesli trzeba. dzieki z gory.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Opublikowano
wróciłem do domu:) zresetowałem DME wg instrukcji podanej na tym forum (nie starcza samo odlaczenie akumulatora) i z trudem odpalił a póxnij chodził normalnmie (?) dojechałem do domu bez problemu, z tym, że silnik odpala bardzo cięzko, tak jakby odpalały 3 cylindry a dopiero potem dochodzą 3 kolejne, chodzi czasem nierówno na wolnych obrotach i ma zadławienie w okolicach 1,3-1,5 tys obr. podczas rozpedzania na 2 biegu. i jaki to ma zwiazek z tym czujnikiem poziomu oleju, ktory caly czas sie pali?? a no i ponawiam prośbę o sposób w jaki sprawdzić te połaczenie z ECU i mase.

Discreet charm in automobile Elite - 7 series

http://img388.imageshack.us/img388/1317/img0099a2ol.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.