Skocz do zawartości

Nieszczelny układ klimatyzacji


azp

Rekomendowane odpowiedzi

Niecaly rok temu nabijalem klimatyzacje, bo przestala chlodzic. Po nabiciu wszystko bylo ok, az do teraz kiedy to znow nie chlodzi.

Na pewno gdzies jest nieszczelnosc.

 

Jutro jestem umowiony u speca od klimy. Wstepnie przez telefon powiedzial, ze jest duza szansa, ze to przez parownik.

Sama robocizna 700zl w takim przypadku. Wydaje mi sie cos duzo :)

Sam parownik firmy NRF 443zl w intercarsie.

 

Jak to jest z tym ukladem klimatyzacji, faktycznie tak czesto parownik pada? Nie da sie tego uszczelnic, wydawalo by sie, ze to kwestia nieszczelnosci na jakims wezyku/uszcelce. Oczywiscie na 100% bedzie wiadomo jutro jaka przyczyna, ale wole isc zorientowany w temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W E46 nieszczelny parownik to częsta przypadłość. Być może w E90 też.

Sam parownik to ponad 400 + zwalanie całej deski rozdzielczej (jeśli parownik + zwalania deski = 700 pln to raczej nie jest to drogo).

Takie to niestety koszty. Przerabiałem w zeszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to normalna cena. Cały dzień roboty.

 

Jak do układu podłączy się sprężone powietrze o odpowiednim ciśnieniu, to będzie słychać, czy ucieka spod deski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, dlaczego spośród kilkudziesięciu możliwości Twój mechanik wybiera jeden z droższych. Jeśli posiada w miarę nową maszynę to jest w stanie na miejscu wykonać próbę szczelności, która trwa około 20minut. Cały układ jest wówczas poddawany wysokiemu oraz nieco niższemu ciśnieniu. Na wydruku będzie zaznaczone jak duża jest nieszczelność.

 

Aby się przekonać gdzie występuje nieszczelność tak czy tak trzeba napełnić od nowa układ czynnikiem chłodzącym wraz z barwnikiem. Po tygodniu umówić się na kontrolę i pod ultrafioletowym światłem sprawdzić miejsca ewentualnego wycieku.

 

W jednym z Poznańskich firm wykonuje się następujące kroki:

 

1. Ściągnięcie czynnika chłodzącego - może nam się wydawać, że nic nie ma, ale zawsze coś zostanie.

2. Ściągnięcie oleju

3. Próba szczelności

4. Napełnienie olejem

5. Napełnienie czynnikiem + barwnik

 

Kosztuje to 50zł za podłączenie maszyny + za każde 100gram czynnika 15zł. W e90 wchodzi około 500gram - czyli w najgorszym przypadku 125zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym ukladem klimatyzacji, faktycznie tak czesto parownik pada? Nie da sie tego uszczelnic, wydawalo by sie, ze to kwestia nieszczelnosci na jakims wezyku/uszcelce. Oczywiscie na 100% bedzie wiadomo jutro jaka przyczyna, ale wole isc zorientowany w temacie...

Przy ostatnim przeglądzie klimy okazało się że miałem nieszczelność, ale na chłodnicy klimatyzacji (widziałem 'bąbelki'/uciekający gaz przy próbie nieszczelności = 40zł).

Całkowity koszt naprawy 800zł (nowa chłodnica NRF, robocizna, napełnieanie, itp).

Przy tej wymieanie, mówili że mieli tydz. wcześniej też E90 z tym samym problemem.

U mnie wyciek był na dole, tam gdzie jest ta kratka na zderzaku na dole, czyli możliwe że przez uszkodzenie mechniczne (kamień, itp).

 

Poprzedni właściciel dość często jezdził na serwis klimy do ASO, nawet 2-3 razy w roku. Po zakupie pojechałem do tego serwisu, bo bardzo słabo chłodziło. Okazało się że układ był podobno przeoliwiony, coś tam porobili jakąś maszyną przez ok 0,5h, później odgrzybieanie kolejne 0,5h i klima wreszcie zaczęła działać tak jak należy. Przez 2 lata było ok (oczywiście co roku przeglad i uzupełnianie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo oleju zostalo w ukladzie, napelnione czynnikiem + barwnik, proba szczelnosci. Wszystko ok. Mam przyjechac na kontrole za 2 miesiace , wtedy sprawdzimy lampa UV czy gdzies widac wyciek.

 

Przez zime malo jezdzilem, najbadziej prawdopodobna przyczyna jest to ,ze jak auto stalo to od czynnika chlodzacego odzdzielal sie gaz (3x lzejszy od powietrza) i wtedy wystarczy mikro nieszczelnosc, zeby gaz sie ulotnil. Ponoc czesta przypadlosc nowych aut stojacych w ASO, jak postoja dluzej to tez znika gaz i trzeba uzupelnic zanim klient wyjedzie nowym autem.

 

Znow sie czlowiek czegos nowego dowiedzial, dobrze , ze obeszlo sie bez kosztow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.