Skocz do zawartości

Problem z EGRem


pawloszczak

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec kilkadziesiat kilometrow temu auto >2tys baaardzo slabo reaguje na gaz. Podłaczylem pod kompa i mam blad egra. Wiec zdemontowalem egra wyczyscilem sprawdzilem wezyk podcisnienia, ale dalej jest zle. Mysle teraz zeby albo przeczyscic albo wymienic zawor podcisnienia egr. Jesli to nie pomoze to co to innego moze byc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się,że tutaj nie ma ori zaworka od EGR tylko z allegro pierburg bo jak by był ori to tłoczek EGR bez dodania gazu sam by się delikatnie wysuwał i zasuwał a na tych z allegro jak jest uchylony cały czas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się,że tutaj nie ma ori zaworka od EGR tylko z allegro pierburg bo jak by był ori to tłoczek EGR bez dodania gazu sam by się delikatnie wysuwał i zasuwał a na tych z allegro jak jest uchylony cały czas

 

Buhahahahaha ;)

 

 

Nie bmwtriko, to napewno nie tak jak myślisz ;)

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro postaram sie sprawdzic. Gdyby sie nie otwieral to zostaje ten zawor podcisnienia tylko?

 

 

Zawór podciśnienia można kupić na allegro, w dziale zrób to sam są też sposoby regeneracji.

 

Ale na początek spróbuj wyciągnąć filterek z tego zaworu, przeczyść go i namocz w benzynie ekstrakcyjnej.

Podczas wyciągania filterka może pęknąć obudowa filterka (rób to delikatnie), ale nawet jak pęknie to nie ma wpływu na dalszą pracę - bynajmniej tak u mnie jest ;)

 

No i rzecz jasna musisz być pewnien, że cały układ podciśnienia jest szczelny. Czyli nie tylko wężyk od EGR, ale też od żaluzji silnika no i od sterowania turbiny.

 

 

No i jeszcze fajna sprawa ograniczyć/wyłączyć ten egr programowo, tak jak to jest w drugiej części tego filmu powyżej. Eliminujesz na przyszłość problem z uwalonym kolektorem i egr'em od sadzy.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się,że tutaj nie ma ori zaworka od EGR tylko z allegro pierburg bo jak by był ori to tłoczek EGR bez dodania gazu sam by się delikatnie wysuwał i zasuwał a na tych z allegro jak jest uchylony cały czas

 

Buhahahahaha ;)

 

 

Nie bmwtriko, to napewno nie tak jak myślisz ;)

 

 

To chyba nie wiesz co mówisz

 

Miałem dwa ori zaworki pierburg z metalową blaszką i dwa nowe z allegro

 

 

Dwa nowe przepuszczają powietrze po zatkaniu np out a wprowadzeniu powietrza przez VAC i każdy pierburg z alledrogo tak ma nawet kiedyś był temat na którymś forum bmw

 

a po drugie sprawdzam jak możesz sobie sam włóż oryginalny ten z blaszką zaworek i zdejmij rurę od EGR i sprawdz zobaczysz,że będzie pracował sam bez dodadnia gazu(delikatnie się wysuwał i zasuwał) a potem załóż ten z allegro i zobaczysz,że na tym z allegro będzie tak jak na filmiku na jałowym ''UCHYLONY''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się,że tutaj nie ma ori zaworka od EGR tylko z allegro pierburg bo jak by był ori to tłoczek EGR bez dodania gazu sam by się delikatnie wysuwał i zasuwał a na tych z allegro jak jest uchylony cały czas

 

Buhahahahaha ;)

 

 

Nie bmwtriko, to napewno nie tak jak myślisz ;)

firebatt, mógłbyś rozwinąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zauwazylem ze pod zaluzje nie mam podlaczone podcisnienia. Ale wczesniej na 99% tez nie mialem i bylo ok. A tak myslalem gdzie dokaldnie ta zaluzja powinna byc podlaczona? Bo na real oem ciezko ocenic...

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/x/r/40.png

 

Od zaworu podciśnienia powinieneś mieć przewód podłączony pod "okrągłe coś" numer 4 na powyższym obrazku.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na rysunku wyżej numer 9.

 

Organoleptycznie -> zdejmujesz osłonę silnika dolną (nie pamiętam czy górną trzeba też, ale chyba tak), i z prawej strony silnika masz zawór. Nie powinieneś mieć problemów z jego lokalizacją. Zawór do którego idą gumowe węże podciśnienia.

 

Drugi zawór, ten od turbiny jest z kolei z lewej strony silnika, trochę trudniejszy dostęp. Najlepiej "iść" po gumowym wężu.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm

turbo, żaluzja, egr i wydaje mi się, lecz mogę być w błędzie, że klapki zawirowań w kolektorze dolotowym są sterowane podciśnieniowo? Ja mam wywalone, i o ile mnie pamięć nie myli, to jeden przewód CHYBA szedł na kolektor dolotowy do klapek zawirowań.

(Podkreślam, że nie jestem pewien na 100%, niech ktoś inny wypowie się jeszcze w tym temacie)

 

No ale klapki to tylko problem, więc jak je masz i nie chcesz mieć generalnego remontu silnika to lepiej je wywalić ;)

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wiec wymienilem. Niestety dalej tak samo. Zawor sie w ogole nie otwiera nawet podczas mocnego dodawania gazu. Ale komp wyrzucil jakis blad z przeplywomierzem. Moze to bys ze zbyt mala dawka paliwa nie otwiera egra? Dzisiaj przejade sie z kompem i zobacze czy przeplywka nie zaniza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.