Skocz do zawartości

330xd Pomóżcie...


aresag

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pomóżcie bo już nie mam sił i nerwów... Jestem praktycznie po kapitalce w mojej buni (330xd M57) (zerwany łańcuch). Autko było już poskładane, chodziło równiusieńko i nagle błąd DDE ...tryb awaryjny i od tego czasu mam wrażenie jakby chwiało lekko całą budą (nawet po wykasowaniu błędu). Błąd wyskakuje jak troszkę bardziej się przyciśnie. Na Inpie coś takiego:

4496 Raildruck-Plausibilitaet

Motordrehzahl 2822,18 1/min

Kraftstoffvorvoerderdruck 3,97 bar

Einspritzmenge 64 mm^3

Raildruck 969,88 bar

 

Fehler momentan nicht vorhanden

Regelabweichung ueber Motordrehzahl zu gross

 

Przy baaaardzo spokojnej jeździe nic się nie dzieje. Co może być przyczyną takiego błędu/objawów ?? Od czego zacząć ? Nie ukrywam że już jestem spłukany okropniście bo już prawie 10tyś wpakowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma Roger do zerwanego łańcucha? :mad2:

 

Może ten link coś ci podpowie - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=35&t=4061

 

Jakbyś zadał sobie MINIMUM trudu to wiedziałbyś że ten błąd nie ma dużo wspólnego z zerwanym łańcuchem

Ale lepiej hejtować, co?

 

Bo są zbyt duże parametry po chipie.

Być może trzeba zakodować od nowa wsio - np. zmieniałeś sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przestańcie z tym tunningiem... ledwo podniesiony do stanu poliftowego... przynajmniej troszkę mniej pali.

Gdyby jakiś sk...n kiedyś nie majstrował przy przebiegu to pewnie by łańcuch się nie zerwał bo gdybym miał wiedzę że ma np 500k km to bym go wymienił a tak kto by pomyślał że przy 230k może łańcuch ulecieć... W sumie mogłem się zasugerować tym że w zeszłym roku regenerowałem automat no ale dopiero teraz jakoś się mi te klocki układają w całość. Wymieniałem głowicę (kompletną) i blok (komplet), turbawkę (przy okazji bo fajne dojście było ;)), termostaty, czujniki 2 wtryski bo za cholere nie dało się wyjąć ze starego itp. Ze sterownikami nie było nic robione, pompy paliwa też zostały bez zmian. Autko w sumie 1 dzień chodziło jak marzenie ... silnik chodził równiuteńko nic nie trzęsło aż do pierwszego razu kiedy wywaliło ten błąd, za pierwszym razem nawet silnik zgasł, po ponownym odpaleniu świece (kontrolka) zgasły ale już były odczuwalne te drganie budą.

Szkoda że w przywołanym wcześniej linku temat się urywa bez zakończenia, no ale nic póki co poszukam jakiś używek (zawór regulacji ciśnienia + czujnik na szynie) i zobaczę czy poskutkuje, być może przy tym całym rozbieraniu coś się przybrudziło ( chociaż starałem się by do tego nie doszło...)

Jeszcze dzisiaj zauważyłem że nowy termostat na pompie mi się nie otwiera więc też musze coś z tym zrobić. Może jutro wieczorem będę coś więcej wiedział.

I jeszcze jeden parametr w INPIE mam z wykrzyknikiem... Friction torque !38Nm co to jest i z czym to może być związane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale spokojnie aresaq - po prostu błąd wskazuje na zbyt duże dawki - dlatego od razu wskazanie na tuning.

Spytaj się Krzycha (roger-Nysa) co się może dziać - bo to wg mnie coś w sterowaniu.

Nie spadł któryś z przewodów? Może wtyczka wypięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Próbowałem" się z Krzysiem skontaktować ale jak już raz odebrał to prawie siedział u kogoś w aucie i nie miał czasu... ;) Wtyczki odpadają bo jak zdejmowałem jedną czy drugą to wywalało inne błędy. Może będzie regulator uwalony. Dzisiaj powinienem mieć coś na podmiankę, więc mam nadzieję że będzie więcej jasności. Jeszcze na jednym wtrysku mam korekcję ~+1,2 (pozostałe w granicach +/- 0,5), jak gdzieś dopadnę to też go podmienię.... Edytowane przez aresag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka korekcja raczej nie ma wpływu na to co piszesz. Chyba, że wtrysk by walił mocno w przelew co skutkowało by spadaniem ciśnienia na railu, ale mało prawdopodobne.

Diagnozowałem 330d, które miało korekcje dochodzące prawie do 3 na 2 wtryskach i jeździł bez najmniejszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka korekcja to w miarę normalna jest.

Chyba, że fizycznie leje - ale to by wyszło.

Wtrysk nie powinien być przyczyną i chyba szkoda Twojej roboty.

Błąd wskazuje na zbyt duże prędkości na czujnikach - więc albo coś źle podpięte (ew. coś się wypieło) albo chip :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety podmiana regulatora ciśnienia na pompie i czujnika na listwie nic nie dały no może silnik pracuje jeszcze równiej... Jak zauważyłem błąd wyskakuje przy gwałtownym dodaniu gazu, jak przyspieszam powoli płynnie to jest spokój. Chyba będę musiał odwiedzić Krzyśka. Tylko jeżeli miała by to być wina programu to nie rozumie dlaczego przez prawie rok czasu nic takiego się nie działo. Dopiero teraz po remoncie silnika ... i to też nie od razu (z kilkudniowym opóźnieniem).

Ja już jestem załamany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może coś zmieniałeś, nie wiem - nie wypiąłeś boxu? W jaki sposób Krzychu chipował Ci auto?

Softowo?

Coś musiałeś pewnie zmienić, skoro jest teraz problem.

Może być kwestia ponownego zakodowania tylko.

A może czujnik położenia przepustnicy?

Dostaje błędne dane i dlatego masz problem podczas szybkiego dodania gazu?

 

Znając życie - to będzie pierdoła i raczej nie nastawiaj się na wielkie koszta, tylko musisz znaleźć ogarniętego chłopa - dlatego jedź do Krzycha. Daleko nie masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiu wgrywał program (nie ma żadnego boxa). A ten czujnik o którym wspominałeś ? Gdzie go szukać bo jakoś nie kojarzę ...

Podmieniłem wczoraj termostat na pompie ale nadal w INPIE na live data jakieś dziwolągi pod coolant temperature podczas jazdy potrafi dojść do 106 a wskazówka na zegarze nie chodzi dalej niż pion i jakoś mam wrażenie że częściej włącza się elektryczny wentylator (klima wył, nawet Visca jeszcze czasami nie słychać a ten już się zapala). Czujnik temp podczas roboty wymieniałem (ori BMW)...dziwne.

 

Dodam jeszcze że po poskładaniu silnika przeciekał wąż paliwowy przy samej pompie, a że był bardzo sparciały to podmieniliśmy wszystkie gumowe odcinki stosując uniwersalny przewód paliwowy zakładając go na org króćce i trójnik (skręcając opaskami zaciskowymi). Czy to może mieć jakiś wpływ ?

Edytowane przez aresag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może czujnik położenia przepustnicy?

W dieslu ??

 

Sprawdzałeś pod inpą czy pompa podprogowa pod obciążeniem nie podaje za małego ciśnienia?? Jak pompa pod obciążeniem będzie dawała za małe ciśnienie to i na railu nie będzie.

Sprawdzałeś zawór na szynie CR ?

 

Może być jeszcze czujnik ciśnienia na filtrze paliwa, mało prawdopodobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poskładaniu silnika przeciekał wąż paliwowy przy samej pompie, a że był bardzo sparciały to podmieniliśmy wszystkie gumowe odcinki stosując uniwersalny przewód paliwowy zakładając go na org króćce i trójnik (skręcając opaskami zaciskowymi), łącznie z przelewem. Czy to może mieć jakiś wpływ ?

 

Słuchaj nie sprawdzałem na obciążeniu (na postoju przy zapalonym silniku 4,15mbar - zakładając że to Pre-supply pressure) a na szynie na zgaszonym ok 340 .

Ale z błędu jaki wychodzi wynika że ciśnienie jest za duże... Regelabweichung ueber Motordrehzahl "zu gross" (jeżeli temu do końca wierzyć)

Jak pisałem wczoraj podmieniałem czujnik ciśnienia na szynie i zawór na pompie, ja na szynie mam tylko jeden od str kabiny (vin JN03080).

Z czujnikiem na filtrze też była przygoda bo jak wymieniłem filtr to z pod czujnika przeciekało, wymieniłem oring i jest sucho ale to już były zabiegi po wystąpieniu błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poskładaniu silnika przeciekał wąż paliwowy przy samej pompie, a że był bardzo sparciały to podmieniliśmy wszystkie gumowe odcinki stosując uniwersalny przewód paliwowy zakładając go na org króćce i trójnik (skręcając opaskami zaciskowymi), łącznie z przelewem. Czy to może mieć jakiś wpływ ?

 

Słuchaj nie sprawdzałem na obciążeniu (na postoju przy zapalonym silniku 4,15mbar - zakładając że to Pre-supply pressure) a na szynie na zgaszonym ok 340 .

Ale z błędu jaki wychodzi wynika że ciśnienie jest za duże... Regelabweichung ueber Motordrehzahl "zu gross" (jeżeli temu do końca wierzyć)

Jak pisałem wczoraj podmieniałem czujnik ciśnienia na szynie i zawór na pompie, ja na szynie mam tylko jeden od str kabiny (vin JN03080).

Z czujnikiem na filtrze też była przygoda bo jak wymieniłem filtr to z pod czujnika przeciekało, wymieniłem oring i jest sucho ale to już były zabiegi po wystąpieniu błędu.

 

Jeżeli węże nigdzie nie są pozaginane, to nie powinno to mieć wpływu.

Tak, to pre-supply pressure, na postoju jest ok. Sprawdź jak jest pod obciążeniem. Jeżeli faktycznie problem jest w zbyt wysokim ciśnieniu, to jeżeli faktycznie masz sprawny czujnik ciśnienia i zawór na pompie, sprawdź jeszcze to :

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EL91&mospid=47671&btnr=13_0917&hg=13&fg=10

nr 15

Chociaż nie jestem do tego przekonany.

Wg mnie powinieneś zrobić diagnostykę podczas jazdy, kiedy problem występuje aby zobaczyć jakie faktycznie są wtedy parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się zrobić filmik na live aż do wystąpienia błędu... Jest jeszcze jeden objaw, autko na ciepłym gorzej zapala (na zimno na dotyk, na ciepło 2-3 sek) może to rzuci jakieś światło. Wcześniej nie było takich różnic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze słabym odpalaniem na ciepłym, to bardzo prawdopodobny jest czujnik położenia wałka rozrządu, przy czym wcale nie musi być żadnego błędu w sterowniku.

Bez podmianki nie zdiagnozujesz w 100%.

 

Też może być - fakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędu wcale nie wynika że ciśnienie jest za duże. Wg opisu błędu jest za duża różnica w stosunku do ciśnienia zadanego.

Przy tej dawce wg mnie ciśnienie jest za małe.

Ciśnienie pompy wstępnej tez musi być ok bo w beemkach jeżeli jest coś z nim nie tak to pojawia się odpowiedni błąd.

Osobiście obstawiam:

2 wymienione wtryski

pozostałe wtryski

pompa wysokiego ciśnienia (mało prawdopodobne)

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób test przelewowy, jak dłużej kręci na ciepłym to prawdopodobnie wtrysk/wtryski dają na przelew i spada ciśnienie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie próbowałem dziś nagrać live data z inpy. Może wyszło trochę nieudolnie bo robiłem pierwszy raz coś takiego i chyba miałem kiepski program do nagrywania pulpitu. Początek nudny zanim wyjechałem z garażu i dojechałem do jakieś drogi gdzie można się było rozpędzić...

 

https://www.youtube.com/watch?v=-jJC1wDEGVc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.