Skocz do zawartości

Docieranie silnika po remoncie.


gsx1100g

Rekomendowane odpowiedzi

Odebrałem auto z warsztatu. mam zalane nowe płyny i wymienione czesci w silniku: 24 zawory, pierścienie, splanowana głowice, wyfrezowane gniazda zaworowe, nowe szklanki -popychacze hydrauliczne.

 

Teraz mam pytanie: Jak jeździć aby we właściwy sposób dotrzec silnik tak, aby wszystkie nowe części wzajemnie się dotarły i się "spasowały".

jak jeżdzić, czy trzymac stałe obroty czy moze bawic się obrotami.....???

 

pomozcie i powiedzcie jak jeździć aby części były OK i zeby samochodzik mi jeszcze pojeżdził.

 

dziękuję.

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jezdzil raczej delikatnie, ale w zadnym przypadku nie przeciazal bym silnika.Lepiej dac mu wiecej obrotow, niz go mulic na nizszym biegu. Takie jest moje zdanie. I nie stosowal bym takiej taktyki jak niektorzy kierowcy stosuja: odpalaja auto, czekaja az sie nagrzeje i dopiero jada. Im krotszy czas nagrzewania silnika tym dla niego lepiej. Tak ze odpalam samochod, zapinam jedynke i jade. Aha i jeszcze jedno-nie przekraczaj 75% max liczby obrotow. No i najwazniejsze: przydala by sie jakas trasa, a nie tylko krotkie podjazdy do/z pracy.
(O=00=O)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nie stosowal bym takiej taktyki jak niektorzy kierowcy stosuja: odpalaja auto, czekaja az sie nagrzeje i dopiero jada.

Jesli ktos czytal instrukcje uzytkowania samochodu BMW (sadze nie tylko tej marki sie to tyczy), to właśnie tak zaleca producent. Odpalamy i jedziemy. Nie zaleca sie wogóle pozostawiania samochodu przez dłuzszy czas na postoju z pracującym silnikiem (tez wyczytane w instrukcji).

Wyczytałem tam też, ze samochod w kazdym wypadku nalezy uruchamiac bez wdepnietego pedalu gazu; no ale to juz tak nawiasem :)

Pozdrawiam i zycze cierpliwosci przy docieraniu :? bo warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziejuje wam za rady. bede jezdzic spkojnie. nie bede przekraczac 3000 obr/min. spokoj jest chyba w kwestii docierania potrzebny. no i ten olej. bede musiał go zminic po 800 km. oczywiście lej zminenia sie zawszez rzadszego na gestszy...

 

 

pozdrawiam....

 

Dziekuje Wam.

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze ja dodam dwa słowa, które potwierdzą w/w opinie. Jeśli nie były wymieniane panewki, to nie potrzebują one docierania, no może 500 km po tym jak były rozbierane. Najważniejsze są w twoim przypadku pierścienie, które, z tego co piszesz założyłeś do starych cylindrów, bo nie wspomniałes nic o wymianie tłoków na nadwymiarowe i szlifie cylindrów. Mechanicy co najwyżej lekko przetarli cylindry papierem ściernym, żeby lepiej "łapały" olej. Mogli też honować, ale to nie ma większego znaczenia, bo cylinder i tak nie jest obrobiony tak jak fabrycznie. Pierścienie w takim silniku układają się od 15 do 25tys. km i jak chcesz tym autem zrobić jeszcze ponad 200 tys, to niestety nawet przez te 20 tys trzeba go docierac. Najważniejsza jest rozsądna szybkośc tłoka w stosunku do cylindra z tego powodu, że pierścień musi zebrać materiał z cylindra, a styk na początku jest punktowy. Z tego też powodu nie nalezy obciążac silnika cieplnie, bo właśnie pierścienie odprowadzają najwięcej ciepła z tłoków na cylinder i jeśli nie leżą na całej powierzchni, to bardzo łatwo je przegrzać. Głowica za bardzo się nie przejmuj, dotrze się ona niejako przy okazji. To tyle uwag. Życzę miłej jazdy i dłuuuuuugich przebiegów.

Mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje Kowal. a mam jeszcze jedno pytanie. miałem wczesniej olej pólsyntetyczny 10w 40 . po remoncie-te oszołomy( mechanicy) zalali mi syntetyk....5w 40. olej z syntetyku na polsyntetyk zamierzam zmienic za jakies 800 km. A moze mam szybciej go zmienic, bo grozi to uszkodzeniem silnika. swoja droga wiem, ze olej sie zmienia zawsze z rzadszego na gestszy.

 

 

Prosze o opis jak pownna wyglądać sliska sprawa-znaczy sprawa z olejem...!!!!!

"Mężczyznę poznać nie po tym jak zaczyna, ale po tym, jak kończy..." Leszek Miller

"Czy stać nas na to, aby nas nie było stać..?" Kazimierz Marcinkiewicz


2oo> niż 4 koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, z olejami to jest tak: ile ludzi, tyle opinii. Jeśli mechanicy dobrze umyli wszysto w środku, to ja bym śmiało stosował syntetyk. Na począku olej może być gorszy, bo służy głównie do przepłukania silnika i odprowadzenia pierwszych, najgrubszych opiłków i zanieczyszczen. Pierwsze kilkaset kilometrów zrób już na tym co wlali, a później obowiązkowa wymiana filtra oleju i lej olej jaki uważasz za odpowiedni. Polecam syntetyk, tylko jakiś normalny, a nie np. 0W30.

Z syntetykiem to jest tak, że na początku jest rzadki, a jak się rozgrzeje, to staje się niewiele rzadszy, a półsyntetyk i mineralny na zimno są o wiele gęstsze, a po rozgrzaniu robią się podobne do syntetycznego. I o to właśnie chodzi, syntetyk jest bardziej stabilny i lepiej smaruje na zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam.

Z Kowalem zgadzam się, prawie w stu %-ach. Nie rozumiem tylko zastrzeżenia do oleju 0W 30.

A ja w 100% nie rozumiem dlaczego poruszasz temat z przed 5lat :duh:.Rozumiem że chciałeś pomóc,niestety spóżniłeś się parę lat :wink:

Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.