Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Z racji tego, że to mój pierwszy post, pozostaje się przywitać - Dawid, dzień dobry:)

 

Do rzeczy:

 

Pacjent to E46 Coupe z 2000 roku. Wersja z silnikiem 2.0 150KM i automatem, niedawno został założony gaz.

 

Problem polega na tym, że dzień w dzień, od jakiegoś czasu (jeszcze przed założeniem LPG) auto przy zimnym rozruchu (najczęściej po całej nocy spędzonej w garażu) nie odpala poprawnie.

Można powiedzieć, że sam silnik startuje zaraz po przekręceniu kluczyka, ale.. no właśnie. Gaśnie po ok. 1-2 sekundach. Po drugim przekręceniu kluczyka auto odpala, przy czym przez ok. 30-40 sekund utrzymuje nierówne obroty i wydaje mi się jakby nieco przerywało. Po wspomnianych 30-40 sekundach auto wkręca się na ok. 1000obrotów, w tym momencie zaczyna pracować absolutnie równiutko, zdaje obroty do wartości wymaganej i mogę stawiać na silniku szklankę wypełnioną wodą bez obaw że cokolwiek się rozleje.

 

Każdorazowe późniejsze odpalenie silnika jest bezproblemowe, pracuje równiutko, bez jakichkolwiek odchyłów (tj. mogę śmiało stawiać na nim szklankę z wodą)

 

Uprzedzę pytania:

1. Auto było podpinane do komputera, okresowo wyskakuje błąd mieszanki paliwa, przy czym nie ma on wpływu na pracę samochodu (tj. raz błąd jest, raz go nie ma, kontrolka check potrafi zapalić się zarówno podczas postoju na skrzyżowaniu, jak również w czasie jazdy i zgasnąć też w najmniej oczekiwanym momencie - absolutnie nie zmienia się wtedy charakterystyka pracy silnika)

2. Paliwo leję wyłącznie na sprawdzonych wcześniej stacjach.

3. Auto za każdym razem odpalane i gaszone jest na PB.

4. Raz-dwa razy w tygodniu auto jeździ wyłącznie na PB.

 

Od czego ewentualnie zacząć?

 

Pozdrawiam,

Dawid

Opublikowano

Witam nowego kolegę.

Poszukaj na forum i w internecie informacji na temat objawów wadliwie działającego VANOS.

Objawy są różne.

Parę lat temu, jak zgłębiałem ten temat, czytałem, że silnik może sporadycznie gasnąć i nie trzymać obrotów.

Dzieje się tak do momentu gdy wskazówka temperatury silnika opuści niebieskie pole.

Nie maiłem tego typu problemów, natomiast występowało u mnie grzechotanie przy około 2000 rpm gdy silnik schodził z obrotów.

Regeneracja VANOS rozwiązała problem.

Opublikowano

Parę lat temu, jak zgłębiałem ten temat, czytałem, że silnik może sporadycznie gasnąć i nie trzymać obrotów.

 

Problem w tym, że auto nigdy nie gaśnie w czasie pracy, zawsze utrzymuje równiutkie obroty, a wskazówka obrotomierza bez naciśnięcia na pedał gazu nawet nie drgnie :mrgreen:

 

Wspominasz też o tym, że kiedy wskazówka temperatury zejdzie na niebieskie pole, mogą pojawić się problemy. Sprawdziłem, ten problem nie istnieje, gdyż ostatnio zgasiłem go zaraz po tym jak ustabilizował obroty (wskazówka temperatury zdążyła ruszyć, była jeszcze na niebieskim polu), po czym odpaliłem go - BEZPROBLEMOWO - powtórnie i trzymał równiusieńkie obroty.

 

P.S. Jeśli chodzi o VANOSy, nie słychać żeby grzechotały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.