Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Wszyscy strasznie straszą, że przy przejściu na olej lepszej klasy silnik może się rozszczelnić, piszą to grobowym tonem jakby to oznaczało koniec żywota auta hehe ;) Ale to mi wygląda na takie hasło-slogan przekazywane z wujka na szwagra z zenka na mietka i pewnie nie taki diabeł straszny :)

Zastanawiam się nad płukanką i przejściem z 10w40 na 5w50 valvka :)

Co dokładnie w silniku może się rozszczelnić od rzadszego oleju, i jakie mogą być koszty naprawy tego w silniku m52 np ? ;)

Dodam, że niedawno wymieniałem uszczelniacze zaworów i teraz mi bierze minimalne ilości oleju ;)

Edytowane przez HugoEmPe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Ja zmieniłem na 10W40 żeby"uszczelnić" i wcale nie zadziałało :D .Więc w druga stronę będzie zapewne podobnie.
never again N46
Opublikowano
Ja zmieniłem na 10W40 żeby"uszczelnić" i wcale nie zadziałało :D .Więc w druga stronę będzie zapewne podobnie.

To jest akurat druciarstwo ;) Trzeba znaleźć przyczynę a nie łagodzić objawy. To jak leczyć raka tabletkami przeciwbólowymi ;) Mi jak auto żarło olej to wymieniłem uszczelniacze zaworów i mam spokój ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Mam ten sam silnik u siebie (M52) i podpinam się pod temat. Jak kupiłem ktoś raz zalał 15w40 :mad2: , po wymianie odmy przejechała już jakieś 4 tysiące kilometrów na 10w40 i jest spokój. Nie robiłem żadnych płukanek, a silnik pracuje cicho i równo. Przede mną wymiana uszczelniaczy zaworowych i tutaj pytanie tematowe. Czy wejść na syntetyk po wymianie?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano
Z moich rozmów z mechanikami wynika że dobrze jest zrobić płukanie silnika przed wymianą oleju aby wyczyścić silnik z wieloletnich brudów. I mówią że syntetyk jest dla bmw "the best" . Ja zamierzam tak zrobić
Opublikowano
Z moich rozmów z mechanikami wynika że dobrze jest zrobić płukanie silnika przed wymianą oleju aby wyczyścić silnik z wieloletnich brudów. I mówią że syntetyk jest dla bmw "the best" . Ja zamierzam tak zrobić

 

Tak, z tym, że sporo jest opinii typu "szwagier powiedzioł", że jak zrobisz płukankę (np. z 10W na 5W zmienisz olej) to wypłucze te nagary i silnik może się "rozszczelnić".

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Może się pocic z pokryw zaworów miski itd.

Ale to nie powód żeby dalej jeździć na tak kiepskim oleju poprzedni właściciel mało dbał o silnik,,,'

 

A to co mówią że się rozszczelni i silnik do wyrzucenia to po tym jak się leje doktora i zaleje syntetyk co bardziej płucze z syfu. Wtedy tak zalepiony silnik traci ciśnienie oleju i nadaje się na złom, ale ty chyba takiego nie masz.

 

Jak pod deklem zacznie lać to nie jest tragedia i bardzo tania uszczelka do wymiany nawet samodzielnie

Opublikowano

Rób płukankę i lej ten velvo. Ale nie 5w50 :duh: Po co Ci z tak dużą lepkością? Pałujesz tak bardzo auto? 5w40 z normą ll 01 << najlepiej albo z normą ll o4 i będzie ok.

Vanos się ucieszy i poranne zimowe odpalania też będą bardziej ciche.

 

Tylko czemu tak bardzo kiepski olej był lany wcześniej?

Opublikowano
Rób płukankę i lej ten velvo. Ale nie 5w50 :duh: Po co Ci z tak dużą lepkością? Pałujesz tak bardzo auto? 5w40 z normą ll 01 << najlepiej albo z normą ll o4 i będzie ok.

Vanos się ucieszy i poranne zimowe odpalania też będą bardziej ciche.

 

Tylko czemu tak bardzo kiepski olej był lany wcześniej?

Zalany był takim bo żarł niesamowite ilości oleju przez te uszczelniacze. Uspokoiłem temat ;) W ogóle nie pałuję tego auta, tylko naczytałem się dużo na tym forum że ten 5w50 jest bardzo dobry do silników, które mają już swoje nalatane. A który olej polecasz jeśli chodzi o 5w40 ?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Znalazłem ciekawy artykulik:

http://flatout.com.pl/zmiana-oleju-z-mineralnego-na-syntetyk-obalamy-mity/

A tu np:

http://beemka-klub.pl/forum/printview.php?t=9609&start=0&sid=cda3acd675571169ae3a8f74de1715ce

 

Cholera ilu ludzi, tyle opinii. Ale bardziej wiarygodne wydaje mi się to pierwsze.

Panewki?? Uszczelka pod głowicą?? :D Skąd Oni takie złote myśli biorą....

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
masz zmienione uszczelniacze to rób płukankę zalej syntetykiem i obserwuj co się dzieje po zalaniu. czy np z pokrywy się nie poci albo miski. Metalowej uszczelki pod głowicą ci nie wypłucze :mrgreen:
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jezdziłem w M52TU na 5W50. To optymalna lepkosc, moim zdaniem. Moim zdaniem możesz przejsc na 5w40 czy 5w50.

 

Co do płukanki - to są rózne opinie czy warto stosowac....

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.