Skocz do zawartości

Brak Mocy po kapitalnym remoncie silnika e46 320D 150KM


starzyk12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ,

 

Mam ogromny problem ze swoją e46 320D 150KM. Mianowicie Tydzień temu był robiony kapitalny remont silnika czyli , głowica po regeneracji i splanowaniu , nowe szklanki , popychacze , nowe tłoki, nowe pierścienie, nowe panewki , nowe wszystkie uszczelki, kolektor i EGR wyczyszczony z nagaru i wtryski po regeneracji bo 2 lały. Silnik odpala bardzo ładnie nie telepie cicho pracuje itp ale autko nie ma mocy :cry: przed remontem już przy 1,5 tys było odczuwalne odejscie charakterystyczne dla diesla a teraz tego nie ma :/ Na kompie nie pokazuje żadnego błędu związanego z silnikiem , łopatki na turbinie są okej a turbo przy podpiętym kompie dmucha w najwyższym momencie 2590 mbar czyli 1,5 bara a nawet ciut więcej. Dodam jeszcze że klapki z kolektora są usunięte a także katalizatory z wydechu powycinane , a jedzie się jakby to był wóż z węglem anie 150 Konny diesel BMW. Nie mam już siły do tego wszystkiego :( tyle kasy za remont trzeba bd włożyć na marne ? :evil: Błagam pomóżcie podpowiedzieć co może być nie tak ?? !! na co zwrócić uwagę i co sprawdzić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Live data może ... a nawet od tego bym zaczął.

Może jakaś pierdoła, kabelek - mogło się zdarzyć.

A być może zbieg okoliczności z turbo, wtryskiem źle zregenerowanym bo też bywają gorsze po regeneracji niż przed albo przepływką ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 4 biegu pedał w podłogę ekonomizer pokazuje max , czyli wychodzi na to że przepływka okej. Wtryski robione u sprawdzonej osoby i autko nie kopci na czarno a raczej by powinno gdyby nadal lały. A może być tak że teraz silnik jest zalany rzadkimm olejem bo na dotarcie i ta turbina sie wypłukała a wczesniej miala gesty olej i nie puształa aż tak a teraz ciagnie na tyle oleju że ON miesza się z silnikowym i mieszanka nie pozwala na to by silnik miał moc ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo wskazanie po economizerze to za mało, tak samo stwierdzenie, że nie kopci - miałem padnięty jeden wtrysk i też nie kopcił.

Jedź do kogoś na inpę i obeznanego w disie, który umie parametry odczytywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wtryski po regeneracji przekodowane ? inna sprawa jak mechanicznie wszystko dobrze poskładane i podłączone, ciśnienia i podciśnienia pomierzone to pozostała sprawa elektroniki coś się mogło rozkodować i może wchodzi w tryb awaryjny.

Piszesz że błędów nie wykazuje , jakim programem to było sprawdzane?

Myślę że już próbowałeś jeździć z odłączoną przepławką ?

Tak jak chłopaki piszą , sprawdzić parametry podczas jazdy , czyli tz -data live-

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje że już jutro bd chodzić jak powinna. Przepływka odpicowana bd robiona adaptacja i dostrojenie turbo bo podobno przeładowanie. MAm nadzieje że już jutro bd sie mógł przejechać i poczuć te 150 Koni w dieslu bo jak narazioe to czuje tylko ze 100 ;( DAm znać jak nie to bede sie zwracał o pomoc do kogoś z forum kto sie na tym naprawde zna :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
starzyk12, napisz co się okazało, w czym był problem? Dwa dni temu odebrałam e46 150km po kapitalnym remoncie silnika i mogłabym napisać identyczny opis sytuacji jak Ty napisałeś. W sumie mam włożony nowy, składany motor, a samochód zachowuje się identycznie jak opisałeś. Przed remontem miał odejście, a teraz wciskam gaz, a on do 100 nie może się rozpędzić :-( Koszmar jakiś ... Komputer nie wskazuje żadnych błędów, a samochód nie nadaje się do jazdy :evil: Napisz co było nie tak i czy już problem jest rozwiązany!?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer zapamiętał wasze odciski palców na kierownicy i sobie powiedział że tym razem sobie nie pozwoli aby mu kierowca zarżnął silnik ;-)

Żarty żartami ale też jestem ciekay co jest grane bo mam ten sam silnik.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc sprawa leżała w tym , że turbina dawała za dużo powietrza bo była rozregulowana ( było przeładowanie powietrzem względem paliwa) i na sztandze przy turbinie mechanik zminiejszył to po 1 a po 2 moje bmw dostało nowy przepływomierz bo tamten był zajechany i wszystko okej potem już :) na kompie był sprawdzany no i przpełypowierz działał tylko w 50 % :) wymycie nie pomogło trzeba było kipic nowy :) :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze może radze posprawdzać wszystkie kostki czy dobrze powpinane i wężyki podciśnienia czy czasem nie zamienione albo nie dziurawe taka małe pierdołka i malutkie wężyki ale to tez może być powód tak miał kolega jak czyścił kolektor i węzyki podiscnienia mu pękł i musiał wymienić. Moje autko już chodzi od dawna dotarte jak należy :) teraz jeszcze dostało chipa także bez kontroli trakcji na 2 biegu i na oponkach 225/45/18 nie może się zebrać i lata bokami jak szalone :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha ja mam turbo po regeneracji wiec mozliwe ze tez bezdzie rozregulowane...wiec jakie wartosci powinna podawac??i jak to sprawdzic w programie inpa,jutro bede staral sie to ustawic wiem ze moze do tego dosc przeplywka i podpisanie wtryskow bo jeden mam nowy a mechanik mi nic nie ustawial przy kompie auto odpalilo i gotowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.