Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Bartek, tak jak Ci wczoraj na GG pisałem.

Lampa w łapę i cierpliwie szukaj znaczków do kontroli statycznego wyprzedzenia kąta zapłonu. Skoro M10 ze zwykłym rozdzielaczem zapłonu ma takie znaczki, to twój Piorun też powinien.

 

Pierwszy znak - małe wcięcie na kole pasowym wału korbowego, od strony silnika.

Drugi znak - mała "wskazówka", kreska, odlana na osłonie łańcucha rozrządu, blisko koła pasowego na wale korbowym. Na zdjęciu silnika M10 widać ten znaczek na bloku silnika, w sąsiedztwie alternatora.

 

Gdy oba znaczki się zejdą, to oznacza moment zapłonu w cylindrze nr 1.

Wtedy tylko wystarczy zerknąć na który styk wskazuje palec rozdzielacza. I to będzie numero uno :!:

Edytowane przez 130rapid

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Bartek, jeszcze jedna wskazówka. Zacytuję książkę naprawczą M10:

- Ustawić tłok 1. cylindra w GMP podczas suwu sprężania. W tym celu (...) obrócić wał korbowy w kierunku zgodnym z obrotami silnika podczas pracy silnika, aż znak nad stykiem palca rozdzielacza pokryje się z nacięciem na krawędzi obudowy rozdzielacza. W razie potrzeby należy unieść nieco osłonę przeciwpyłową.

- Jednocześnie znak GMP na kole pasowym powinien pokryć się z występem na pokrywie rozrządu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Chwała Bogu, Piorun przemówił.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Najwazniejsze jest ustawienie palca na pierwszy cylinder. W tym celu trzeba ustawic tlok w pozycji GMP. A nastepnie podpinac kable tak jak jest w instrukcji: 1 5 3 6 2 4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.