Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka dni temu zapaliła się żółta kontrolka silnika i nastąpił spadek mocy. Podłączyłem kompa i odczytałem błąd:

P0365 - obwód czujnika B położenia wałka rozrządu

P0369 - obwód położenia wałka rozrządu sygnał przerywany

 

Skasowałem błędy i problem się pojawia, gdy silnik się rozgrzeje.

 

http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010022.JPG

Po zdjęciu osłony jest łatwy dostęp do czujnika:

http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010021.JPG

 

http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010020.JPG

 

http://radecek.fm.interia.pl/BMW01/P1010016.JPG

 

 

Czujnik położenia wałka rozrządu:

BMW 13 62 7 525 014 ( taki jest wstawiony - jest na nim napis Siemens VDO )

BMW 13 62 7 546 660

BMW 13 62 7 558 518

HELLA 6PU 009 121-011

SWAG 20 93 4382

VDO S119445001 Z ( ten jest tańszy o połowę od czujnika BMW )

VEMO V20-72-0540

 

 

Wyprowadziłem równolegle kabelki i podłączyłem miernik uniwersalny. Odpaliłem silnik i jest wykrywany sygnał..

Chyba nie ma wyjścia i trzeba kupić drugi czujnik, bo to najszybszy sposób do zdiagnozowania usterki..

Opublikowano
Teraz i na zimnym pali się kontrolka. Samochód zapala dobrze. Nie chciałbym żeby to był rozrząd :cry:
Opublikowano

Zamówiłem czujnik VDO S119445001 Z i wymienię jak przyślą. Nawet jak po wymianie będzie OK to pojadę do serwisu żeby sprawdzili rozrząd. Samochód z 2008 r. , obecnie ma 33.9 tys. przebiegu. Kilka lat temu w serwisie wymieniano czujnik wałka rozrządu, potem wymieniałem cewkę zapłonową i teraz pojawił błąd czujnika wałka rozrządu.

 

.....Czujnik dotarł - po wymianie i skasowaniu błędów, zrobiłem kilkanaście km i było OK .... . Po ponownym uruchomieniu pojawiły się znowu te same błędy.

Może to ma związek z padającą cewką zapłonową. Raz już cewkę wymieniałem i objaw był podobny.

 

 

Z BMW dostałem informację, że samochód jest jedynie objęty "akcją techniczną związaną z cawkami zapłonowymi".

 

Nowy czujnik:

http://radecek.fm.interia.pl/VDO.JPG

 

 

 

...... dzisiaj piątek - po południu zabrałem się za sprawdzanie cewek zapłonowych. Dwie okazały się do wymiany... W zapasie miałem tylko 1 szt. i zamieniłem z tą " najbardziej uszkodzoną ".

Samochód zapalił, kontrolka błędu zgasła. Potem jazda testowa i jest OK. Teraz można umawiać się serwisie BMW na przegląd.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Sprawdzono rozrząd i jest OK. W warsztacie powiedzieli, że uszkodzony był drugi czujnik wałka rozrządu i pasował ten co kupiłem.

Po wymiane samochód odżył :8)

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam, odgrzeje troche kotleta...

 

żółta kontrolka i u mnie w e87 118i lci (po lifcie)

 

diagnostyka i błąd: P0365 - chodzi o czujnik wałka rozrządu wylotowego od strony kolektora

 

zamówilem czujnik VDO S119445001Z po wymianie i skasowaniu błędu wszystko ok, auto równiej pracuje, może delikatnie mocniejsze.

 

ps.

dzięki koledze rk68 za opisanie i foto story ;) ale w 1 poście 2 zdjęcie strzałka na żółto wskazuje czujnik wałka dolotowego, czujnik wylotowy jest od strony kolektora

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Tak, P0365 to błąd czujnika "B" położenia wałka rozrządu wylotowego, a nie jak zaznaczyłem na zdjęciu.

 

Intake Camshaft Position Sensor ( Czujnik "A" położenia wałka rozrządu dolotowego ) - na zdjęciu żółta strzałka

Exhaust Camshaft Position Sensor ( Czujnik "B" położenia wałka rozrządu wylotowego ) - z lewej strony względem żółtej strzałki ( obok wiązki przewodów ).

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UE31-EUR-02-2008-E87N-BMW-116i_16&diagId=11_4064

 

Kody błędów ODB2:

http://www.totalcardiagnostics.com/support/Knowledgebase/Article/View/21/0/genericmanufacturer-obd2-codes-and-their-meaning

 

https://www.obd-codes.com/p0365

 

 

W październiku 2016 znowu pojawił się problem. Silnik zaczął nierówno pracować i gasnąć przy odpalaniu. Podobne zjawisko pojawiło się w drugim samochodzie Mazdzie. Przypuszczam, że spowodowało to paliwo. W tym okresie raz kupiliśmy za namową V-Power Racing do 2-samochodów. W Mazdzie problem ustąpił po pewnym czasie i zmianie paliwa, a BMW zachowywało się dziwnie - raz dobrze, raz źle, silnik zimny lub na niskich obrotach potrafił pracować nie równo, czasem zapalała się na krótko kontrolka pomarańczowa "check engine" a następnie gasła. Na wysokich obrotach i większej prędkości było dobrze, a podczas jazdy w mieście, zapalaniu i niskich obrotach potrafił pracować nierównomiernie.

 

Dzisiaj wykręciłem czujniki ( są zamienne ). Na czujniku "B", były poprzylepiane jakieś zanieczyszczenia z olejem. Wyczyściłem je i styki elektryczne złączy spryskałem preparatem do konserwacji styków IZOL. Czujnik ma właściwości magnetyczne i może te zanieczyszczenia ( np. opiłki z olejem ) powodowały zakłócenia w jego pracy. Na razie nic się nie dzieje i trzeba już wymienić olej.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Testowałeś czy działa taki czujnik?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, w moim BMW 116i 2007r. zapaliła się żółta kontrolka.

Po podpięciu do komputera pojawił się błąd P0365 poz.1


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UE31-EUR-02-2008-E87N-BMW-116i_16&diagId=11_4058#13627525014


Natomiast forumowicz napisał tutaj, że błąd P0365 to błąd czujnika "B" [czyli w komputerze poz. 2]

 

Tak, P0365 to błąd czujnika "B" położenia wałka rozrządu wylotowego, a nie jak zaznaczyłem na zdjęciu.


Intake Camshaft Position Sensor ( Czujnik "A" położenia wałka rozrządu dolotowego ) - na zdjęciu żółta strzałka

Exhaust Camshaft Position Sensor ( Czujnik "B" położenia wałka rozrządu wylotowego ) - z lewej strony względem żółtej strzałki ( obok wiązki przewodów ).

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=UE31-EUR-02-2008-E87N-BMW-116i_16&diagId=11_4064

 

 

Jaki czujnik mam kupić? Proszę o pomoc.

Dziękuję, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli wybrałeś poprawnie schemat dla Twojego silnika (masz n43?) to jest to czujnik, który wskazałeś, poz. 4. Są w silniku dwa takie same, jeden dla strony dolotowej, drugi dla wydechowej, Ciebie interesuje strona wydechowa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po przeciwnej stronie względem elektrozaworów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.