Skocz do zawartości

BME e39 E520 m52b20 + LPG VSI PRINS Szarpanie


MarBum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moje auto to BME e39 E520 m52b20 + LPG VSI PRINS

Opisze po krótko moją historie z BMW samochód zakupiłem prawie rok temu, okazało się że leciutko czasami szarpie.

Po miesiącu szarpał znacznie mocniej przeważnie na biegu 3 gdy potrzebował trochę więcej mocy i tu zaczyna się przygoda. Pojechałem do znajomego mechanika od razu powiedział ze się nie podejmie bo z takimi samochodami nie robi(jeden z niewielu uczciwych).

Następnie do następnego skazowało 50zł za diagnozę i powiedział że do elektryka, pojechałem do elektryka który nie omieszkał zainkasować pieniążków za diagnozę i skierował do gazownika on natomiast coś zrobił wyczyścił wtrysk i powiedział że gaz jest dobry a że dalej szarpie to do mechanika mam jechać oczywiście wypłaty zażądał. Następny mechanik wymienił świece, i powiedział że na pewno coś z gazem nie tak i mam go odciąć.

Moje podejrzenia były do sąd lambda ale były sprawdzane gdzieś na kompie i podobno ok.

Postanowiłem poszukać kogoś innego ten jako jedyny chciał coś naprawić nie kasował do puki nie zrobił.

Wymienił olej filtr... autko pochodziło z miesiąc po czym znowu to samo. Po już dłuższej jeździe tak pokazało się masełko przy korku. I jeden z moich gorszych wyborów wymiana silnika na dodatek silnik okazał się uszkodzony coś w nim skrzeczy ponoć napinacz rozrządu jakiś z dołu do którego nie można dostać się bez rozbiórki :(. na dodatek silnik jest słabszy :(.

Ale stary silnik rzeczywiście miał zacieki i to spore w okolicach śrub od głowicy.

Proszę o pomoc z diagnozą postanowiłem podjąć jeszcze walkę samemu ale baz waszej wiedzy nie dam rady, ręce opadają 6k w naprawę poszlo i dalej nic :(

Aktualnie auto głównie szarpie na hamowaniu silnikiem na gazie bardziej odczuwalnie na benzynie znacznie mniej ale też. Na dodatek czasami wyskakuje bieg 1 i czasami 3 jak redukuje.

Dziś zauważyłem na przewodzie do odmy delikatne początki masła a było czarno. trasa dziennie około 60km więc krótkie trasy odpadają

 

Oto screeny z errorami i zjawiskami zastanawiającymi mnie niestety po niemiecki a tego języka nie znam.

link do zdjęć: https://drive.google.com/folderview?id=0B5xisg-f19PxT1RVTWpJZ3ozbWs&usp=sharing

 

http://s8.postimg.org/8ima1c351/INPA_V3_2014_04_09_18_11_09.png

http://s8.postimg.org/pmyzq9lnp/INPA_V3_2014_04_09_18_20_29.png

http://s8.postimg.org/b51si9ucl/INPA_V3_2014_04_09_18_20_33.png

http://s8.postimg.org/7mpslvtgl/INPA_V3_2014_04_09_18_20_50.png

http://s8.postimg.org/5w6rkebxh/INPA_V3_2014_04_09_18_21_19.png

http://s8.postimg.org/udyv8aehx/INPA_V3_2014_04_09_18_21_28.png

http://s8.postimg.org/tcymj5xid/INPA_V3_2014_04_09_18_22_59.png

http://s8.postimg.org/v61j7hip1/INPA_V3_2014_04_09_18_23_01.png

http://s8.postimg.org/vk7gkts6d/INPA_V3_2014_04_09_18_34_36.png

http://s8.postimg.org/xrbp8qxgl/INPA_V3_2014_04_09_18_44_22.png

http://s8.postimg.org/4dfyt5uqt/INPA_V3_2014_04_09_18_44_33.png

Na dodatek możecie pwiedzieć czy gaz jest dobrze ustawiony?

Sczegulnei jeśli chodzi o czujnik gazu posiadam BOSCH 0 281 002 573 wyczytałem że powinno być ustawione Press_type 3 a gazownik ustawił na 2 zmieniłem na 3 ale bez zmian.

http://s8.postimg.org/qmkp88bfp/gaz.png

http://s8.postimg.org/v9qr9zysl/INPA_V3_2014_04_09_17_53_17.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być to układ przeniesienia napędu jak pisałem wcześniej. Podnieś koło, wrzuć na luz i nerwowo nim kręć do przodu i tyłu. Jak dzwoni wał to przegub tylni lub łącznik elastyczny wału. A gaz to już do gaziarza. przerabiałem to wczoraj tylko szarpało mi (czasami )przy małych prędkościach (10-65) przy dodawaniu gazu. Przegub był w środku zardzewiały :duh:

koszt max 300 zł (oba przeguby + wymiana olejów jak samemu nie w warsztacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odkopuję trochę, dalej z tematem walczę, przegub wydaje się ok.

 

Walczę aktualnie z LPG i natknąłem się na pewne dziwne rzeczy być może się mylę, jestem amatorem ale coś chyba jest nie tak z sterowaniem wtryskami.

W programie do ustawienia LPG mam podgląd na czasy wtrysków. Gdy mam na PB wygląda to tak:

http://s2.ifotos.pl/img/3jpg_eshhwaa.jpg

Screen przedstawia czasy wtrysków w zaznaczonym momencie dodaję gazu w samochodzie i wtedy odczuwam lekkie szarpnięcie, jak widać na screenie wszystkie wtryski zaczynają dawać więcej paliwa(jak rozumiem dłuższy czas otwarcia wtryskiwacza), gdy tu nagle wtrysk 3 niebieski(lewa strona ) prawie się zamyka(czas wtryskiwacza spada do 0,99ms)co jak mi się wydaje powoduje szarpnięcie po czym wraca do normy.

Dzieje się tak z losowymi wtryskami nie zawsze ten sam.

http://s2.ifotos.pl/img/1ajpg_eshrxpa.jpg

Tu następny screen tu najpierw lekko dodałem gazu potem do dechy. Widać tu że najpierw wtrysk 1 obniżył wartość i wrócił potem gdy dodałem gazu do końca 2 wtrysk spadł do wartości 1,2ms i znowu szarpnięcie.

 

Co to może być czasami 2 albo i nawet 3 robią to naraz wtedy jest źle i czuć bardzo to.

 

Jak mniemam można tak rozwalić silnik i to się stało z poprzednim:(.

Mam nadzieje że ten jest jeszcze ok.

Co doradzacie co to może być co jest odpowiedzialne za wtryski?

Czy to komputer, czy to jakieś przewody.

Dzieje się to losowo czasami wogóle czasami często.

Czy to lambdy ale czy wtedy po 3 wtryskiwacze by nie równo pracowały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cewki-bo troche nieröwno chodzi.

wyglada tez na regulator biegu jalowego -tzw krokowy.moze sie zacina.

przeczysc przepustnice w etanolu i przy okazji krokowca. :mad2:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a cewki-bo troche nieröwno chodzi.

cewki sprawdzę omomierzem czy mają te 0,8Ω i chyba tyle co z cewek mogę posprawdzać.

przy okazji zobaczę też nasadki 5kΩ(±0.5)

Da się jakoś podczas jazdy za pomocą kompa sprawdzić cewki?

 

przeczysc przepustnice w etanolu i przy okazji krokowca.

Jak wyciągnę przepustnice to muszę dać nową uszczelkę chodzi o nr.11611716174 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=13_0408&hg=13&fg=15

Czy jeszcze coś trzeba wymienić?

 

Edycja---

OK przepustnica wyczyszczona.

http://s6.ifotos.pl/img/IMG0049JP_esrrwxs.JPG

krokowiec trochę ma złą rezystancję mianowicie ma

1-3 24,3Ω

2-3 13,2Ω

2-1 12,1Ω

Coś nie tak z tym krokowcem?

Problem z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego zerwa reakcja omomierza czy to znaczy że jest walnięty?

Da się jakoś tą temperaturę sprawdzić w INPA?

 

Ta guma chyba na wymianę się tylko nadaje?

http://s6.ifotos.pl/img/gumyjpg_esrrwaq.jpg

Co tam jest bo strasznie wilgotne te miejsca u mnie.

http://s6.ifotos.pl/img/IMG0063JP_esrreqw.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ansauglufttemperature jest to temperatura powietrza która silnik dostaje w twoim wypadku jest dość wysoka ponad 40 stopni, zobacz czy nie ciągnie ciepłego powietrza z pod maski, w sensie czy wszystkie łączenia są od filtra jak powinno być,

dodatkowo tam gdzie przy wartościach masz ! na jałowym biegu są to nadnormy, tak tez być nie powinno do tego straszna masz prace cylindrów takie wartości... dużo większe niż u mnie,

z tych live data widać ze coś jest nie tak, niestety ja ci dalej nie pomogę.

 

Wyłącz gaz zrób nowe adaptacje i pośmigaj bez gazu jeżeli problem będzie na benzynie taki sam ( szarpanie itd ) to wiadomo ze instalacje gazowa możesz wykluczyć,

 

Współczuje wydanej kasy a braku rezultatów, dlatego czasem lepiej wybrać się do fachowcy który weźmie więcej ale ma pojecie niż obskakiwać każdego przy bliskiego burka.

Teraz pytanie czy przy wymianie silnika wszystko jest zrobione jak należy itd, masz ciężki problem

 

twój pierwszy błąd mógł powstać z powodu słabego akumulatora

ogólnie to nie ma błędów które by wskazywały ze coś jest nie tak.

 

Silnik rozumiem wymieniłeś bo chciałeś mieć spokój wrzucić nowy silnik i mieć wszystko z głowy ? Czy stary całkowicie padł ?!

 

Z tego co dobrze rozumiem nowy silnik i stary silnik szarpią tak samo ?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ansauglufttemperature jest to temperatura powietrza która silnik dostaje w twoim wypadku jest dość wysoka ponad 40 stopni, zobacz czy nie ciągnie ciepłego powietrza z pod maski, w sensie czy wszystkie łączenia są od filtra jak powinno być

Wszystkie łączenia wyglądają ok ale filtr powietrza ma dziurkę w obudowie mała przed filtrem.

Problem możne być z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego u mnie ma zerowa rezystancje a powinien jakąś mieć,tak myślę.

 

Wyłącz gaz zrób nowe adaptacje i pośmigaj bez gazu jeżeli problem będzie na benzynie taki sam ( szarpanie itd ) to wiadomo ze instalacje gazowa możesz wykluczyć
już tak robiłem na benzynie jest to samo, lecz dużo mniej odczuwalne.
Teraz pytanie czy przy wymianie silnika wszystko jest zrobione jak należy itd, masz ciężki problem
Fachowiec od silnika mówił ze zrobił wszystko jak należny w sumie jeden z niewielu co jakieś tam pojecie miał.

 

twój pierwszy błąd mógł powstać z powodu słabego akumulatora

ogólnie to nie ma błędów które by wskazywały ze coś jest nie tak.

Przy zakupie auta gościu dal dokumenty na aku który jest w miarę nowy aktualnie ma z 2 lata.

 

Silnik rozumiem wymieniłeś bo chciałeś mieć spokój wrzucić nowy silnik i mieć wszystko z głowy ? Czy stary całkowicie padł ?!
wymieniłem żeby mieć problem z głowy

 

Z tego co dobrze rozumiem nowy silnik i stary silnik szarpią tak samo ?!
tak dokładnie

 

lepiej wybrać się do fachowcy który weźmie więcej ale ma pojecie niż obskakiwać każdego przy bliskiego burka.
Tylko gdzie takiego znajdę, już jakoś nie ufam mechaniką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno

Wyłącz gaz zrób nowe adaptacje i pośmigaj bez gazu jeżeli problem będzie na benzynie taki sam ( szarpanie itd ) to wiadomo ze instalacje gazowa możesz wykluczyć,

Przez nowe adaptacje rozumiesz odłączenie klemr od acu na noc i na następny dzień podeptanie gazu na ciepłym i zimnym silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czujnik temperatury powietrza dolotowego http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=11_1492&hg=11&fg=40&hl=105 nie jest jakoś padnięty?

Według książki "sam naprawiam samochód" o mojej buni piszą że ma i że powinien mieć rezystancję 2,2-2,7kΩ przy 20°C±3°C a przy 50°C±3°C powinien mieć 0,76-0,91kΩ.

Gdzie u mnie przy 25°C miał 5,6kΩ a przy 45°C 1,8kΩ mierzyłem na szybko i nie mogłem zrobić sobie innej temperatury(taka w kranie) jeszcze zobaczę dokładnie ale po tym co pisał josz to by się zgadzało że coś jest nie tak z ta temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój post mnie ucieszył już miałem zamawiać ten czujnik :D, znowu bym się pozbył stówki.

Moje objawy z tego co czytałem w sumie by też pasowały do tego krokowca. Jak go sprawdzić aby z największą pewnością stwierdzić jego sprawność?

1 test oporności można powiedzieć zawalił, są jeszcze jakieś metody albo podgląd jego pracy w INPA da się to gdzieś sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jeden screen z dziś jest to na w miarę prostym terenie przydepnięcie gazu

Prosił bym o interpretację.

http://s3.ifotos.pl/img/clip0005a_esxeaqh.jpg

Jak wyczytałem wartość:

Gasamtlufbedarf HLF całkowity pobór powietrza przez przepływomierz wartość wydaje się ok(w tym momencie potrzeba dużo powietrza)

Last: Obciężenie silnika no jest spore tylko czy ta wartość jest w normie?

Luflbedarf LL-Steller to pobór powietrza przez zawór biegu jałowego dlaczego jest duży? dlaczego w ogóle jest to nie jest bieg jałowy czy on nie powinien być zamknięty?

Zündwinkel i Zündsignal_Diagnose prosił bym o przetłumaczenie i trochę teorii co to jest :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.