Skocz do zawartości

BMW E39 523 2.5


MarcinekE39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mianowicie kupiłem BMW E39 model 523 z silnikiem 2.8 rocznik 1998 ktoś niby taki tam silnik włożył tak mi powiedział poprzedni właściciel. Silnik niestety po miesiacu mi padl i chce wymienic slupek a co za tym idzie czy pasuje caly osprzet od 2.8 do np silnika 2.3 lub 2.5 bo takie slupki gole moge miec Prosze o podpowiedz kogos kto juz mial stycznosc z takimi przerubkami Edytowane przez MarcinekE39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wiedzieć dokładnie jaki masz silnik jakie oznaczenie.

Nie ma silnika 2,3. silnik z bmw 523i ma pojemność 2,5 ale może mieć jeden vanos dwa vanosy i też jeden vanos o różnym oznaczeniu.

 

Nikt Ci nie powie co musisz wymienić bo nie wiadomo jak komp czy został stary czy nie a nie powinien. Osprzęt przełożysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wiedzieć dokładnie jaki masz silnik jakie oznaczenie.

Nie ma silnika 2,3. silnik z bmw 523i ma pojemność 2,5 ale może mieć jeden vanos dwa vanosy i też jeden vanos o różnym oznaczeniu.

 

Nikt Ci nie powie co musisz wymienić bo nie wiadomo jak komp czy został stary czy nie a nie powinien. Osprzęt przełożysz.

 

No ja mam właśnie na 1 Vanosie i drugi silnik po który chce jechać jutro wygląda na identyczny rocznik Bmw jest także 98 i też jest 523i kolor nawet ten sam czyli odcień farby a dwa znów że gość twierdzi że to jest silnik 2.3 z tego co wiem owszem 2.3 wychodziły w modelach E39 ale dopiero w wersjach poliftowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma czegoś takiego jak 2.3.

Po lifcie masz 520i 2.2 170KM, ale to M54, także tego nie przełożysz (są jeszcze 2.5, 3.0 także M54).

Tobie zostaje M52B25 lub B28.

Ogólnie zasada jest taka, że jak swapować, to najłatwiej i najtaniej jest pomiędzy seriami M52-->M52 lub M54-->M54.

W M52 jeszcze rozróżnia się jeden lub dwa vanosy, i tutaj także musi być zachowana zgodność przy swapie.

Można kombinować na inny, ale wtedy trzeba sporo gratów wymienić z osprzętu, oraz wiązkę elektryczną przerabiać.

Ty masz silnik M52B28, osprzętowo prawie to samo co miałeś oryginalnie, ale np są różnice takie jak sterownik silnika, i tu pytanie co kto założył teraz, chyba że przekodował sterownik pod obecny silnik.

Szukaj tego co siedzi teraz, będzie pewniak że spasuje i będzie chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze m52TU a to też inny silnik.

Musisz wiedzieć dokładnie jaki masz

Bo ty nawet rocznika nie podałeś auta.

 

Z tego co niektórzy się spierali to kodowanie sterownika do końca nie jest dobrym rozwiązaniem. Czemu to nie wiem.

 

I popraw temat bo zaraz Ci zamkną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawdzisz, ale rozchodzi się jeszcze o to, jaki jest wsad w tym komputerze, możesz mieć kompa swojego, a wgrany soft od 2.8.

Także najlepiej podpiąć się kompem i sczytać co siedzi w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.