Skocz do zawartości

E53 i problem ze skrzynia rozdzielacza


roney

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przejrzałem tematy na forum dotyczące skrzyni rozdzielacza w x5 e53, DSC itp jednak nie znalazłem odpowiedzi, która pozwoliłaby mi w pełni usprawnić auto.

 

Chodzi o E53 z 2004r. czyli poliftowa, niewielki jak na ten rok przebieg 124 tys km. (pewny - tylko proszę nie pytajcie skąd wiem, że pewny).

Żeby było ciekawiej auto ma manualną skrzynię biegów.

Problem polega na tym, że dość często skrzynia rozdzielacza tak jakby za późno przełączała napędy. Trudno to tak opisać ale najczęściej efekt ten występuje przy puszczeniu gazu lub wrzuceniu na luz wówczas słychać ciche huczenie i jakby delikatne hamowanie auta i po ok 1 sekundzie ustępuje jedno i drugie i auto dalej ładnie się toczy. Przy przyspieszaniu efekt ten jest rzadziej i pojawia się najczęściej pomiędzy biegiem 2 i 3, tyle że wtedy z opóźnieniem reaguje na wciśniecie pedału gazu.

 

Oczywiście auto poddałem diagnozie. Początkowo odczytał mi błąd o niewiarygodnych odczytach danych z czujnika kąta skrętu. Wyjąłem go, rozkręciłem i podgiąłem znajdujące się w nim blaszki. Niestety nie pomogło, błąd ten pojawił się ponownie za jakiś czas. Wymieniłem zatem czujnik na inny. Wykonałem jego kalibrację. Błąd ten puki co zniknął. Niestety praca skrzyni rozdzielczej nie poprawiła się. Wykręciłem zatem silnik ze skrzyni i pomimo, że opisywana w innych postach zębatka nie była zbytnio wyrobiona i tak ją przełożyłem. Nic to nie zmieniło. Wobec tego wymieniłem w skrzyni rozdzielacza olej. Disem przeprowadziłem wszystkie regulacje jakie ma przewidziane dla skrzyni (po kolei, po jednej i później próby podczas jazy). Bez zmian. Dodam, że nie świecą się żadne błędy na liczniku.

Podczas kolejnych skanować błędów raz czy dwa pojawił mi się błąd numer 55D0. Udało mi się ustalić, że to błąd związany właśnie ze skrzynią rozdzielczą ale żadnych szczegółów więcej nie znalazłem.

Zgłębiając temat wyczytałem, że skrzynie te czyli model ATC-500 mają problemy z łańcuchem, który w nich występuje oraz z łożyskami igiełkowymi. Podobno wyciągnięty łańcuch objawia się szarpaniem podczas przyspieszania jednak u mnie to nie występuje.

Macie jakieś pomysły?

Zastanawiałem się nawet nad wymianą tego łańcucha i łożysk. Można go kupić za niecałe 100$ a łożyska po ok. 20$ i mam kolesia który mógłby to zrobić tylko czy to na pewno to?

BMW nie jest mi obce jednak tu zacząłem rozkładać ręce.

Pozdrawiam.

PS. Dodam tylko, że jak wypnę wtyczkę ze skrzynki to działa idealnie (cóż jak tylko napęd na tył wówczas działa).

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To cena bez wysyłki ale mam kogoś w stanach kto tam kupi i mi prześle sporo taniej.

 

http://cobratransmission.com/index.php?main_page=product_info&cPath=3_2229&products_id=55153006&zenid=840e96d6023c45f4ce27e4ee183c4757

 

Opony to goodyear letnie, chyba standardowy rozmiar tego modelu bo 235/65/R17.

 

Zastanawia mnie jeszcze czy możne silniczek dział np zbyt wolno albo jest za słaby, przytarty i to z tego powodu takie objawy?

No i co to za błąd ten 55D0?

Auto też dość długo stało niejeżdżone.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak myślałem ze podasz linka do cobra. No jesli masz kogos to warto miec to na uwadze. Atc500 nie cierpi na problem łańcucha jak jego poprzednik, nie w takim stopniu. Nie sadze aby to byl problem vtg, wydaje mi sie ze to jest problem dsc. Sprawdz jescze glebokosc bieżnika w relacji przód-tyl. W inpie zrob test predkosc obrotowych kol.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich uzytkownikow x5.problem polega jak mi sie wydaje w napedzie na kola.przy ruszaniu czuc jakby kola szukaly przyczepnosci,polega to na szarpaniu kolami do pewnej szybkosci.jest kilka wersji.prosze o pomoc i wytlumaczeniu mi dlaczego tak sie dzieje.jest to x5 e53 2004r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero dziś miałem trochę czasu żeby sprawdzić prędkości obrotowe kół no i jest różnica przód tył. Czyli to może być przyczyna takiego zachowania się auta?

 

http://zapodaj.net/02da00b58df1e.jpg.html

 

http://fotoo.pl//out.php?i=777754_dxc8.jpg

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak. To moze byc przyczyna. Dsc sadzi, ze auto jest w poslizgu i nie wie jak dostosować naped. Pewnie dlatego jest ten blad, który, jak wcześniej pisałem, dotyczy raczej dsc. Wymien opony na osi o słabszym biezniku. Opony w autach z x-drive pelnia kluczowa rolę w prawidłowym dzialaniu systemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Sprawdziłem jeszcze dokładnie ciśnienie w oponach i z tyłu było za wysokie. Wyrównałem je i jest sporo lepiej. Opisane na wstępie objawy pojawiają się tylko na wolniejszych obrotach kiedy puszczam gaz z 3 biegu. Faktycznie z przodu mam słabszy bieżnik na oponach.

 

Po dwóch dniach jazdy i "zabawy" z autem mam dość uzasadnione podejrzenia uszkodzenia pamięci w sterowniku DSC.

 

Żeby być prawie pewnym może mi ktoś potwierdzić następującą rzecz? Czy po odpięciu klemy powinna zapalać się w e53 lampka 4x4 na liczniku i w odczycie DSC pojawiać się błąd dotyczący czujnika kąta skrętu?

 

Edytuję post żeby nie pisać jednego pod drugim. Zatem doczytałem, że po odpięciu akumulatora albo jego rozładowaniu się w e53 (zresztą nie tylko) zapala się 4x4 i wtedy po uruchomieniu silnika trzeba pokręcić kierownicą do końca w lewo i później do końca w prawo i lampka ta gaśnie.

 

Po jakimś czasie znów edycja posta....

 

Tak więc sterownik dsc zaktualizowany najnowszym softem, to samo sterownik skrzynki rozdzielczej.

Oba w pełni sprawne, (ten drugi po programowaniu wymaga przekodowania)

 

Jednakże to zmiana opon na jednakowe na każdej osi rozwiązała problem.

 

pzdr.

jak suka nie da to pies nie weźmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.