Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj po zgaszeniu auta zapalila mi sie zolta kontrolka olejowa. Zwyczajnie kiedy mi sie zapalala dolewalem pare setek i po sprawie, ale dzisiaj postanowilem sprawdzic poziom, bo bylem przekonany ze jest stan. okazalo sie ze oleju jest ponad max, czy ta kontrolka moze sie tez zapalac jesli oliwy jest za duzo? czy czujnik sobie szwankuje? licze na dobre rady od bmtriko
Opublikowano
Wersja,że szwankuje Ci czujnik jest niestety bardzo prawdopodobna-podobno to dość newralgiczny punkt w E46.Z tego co wiem problem załatwia dopiero zakupienie nowego czujnika i to zdecydowanie najlepiej ori-niestety koszta są znaczne( ok 500-600 zł)
Opublikowano
Oczywiście nie przesądzam,że jest to ten czujnik-ale fakt faktem,że usterki tego czujnika dosyć często się zdarzają....czy kontrolka oleju będzie się świeciła gdy będzie oleju za dużo?Dobre pytanie-w instrukcji obsługi jest napisane,że kontrolka pali się gdy oleju jest za mało-z kolei zbyt duża ilość oleju może być szkodliwa dla silnika.
Opublikowano

standard ja u siebie 3 razy wymieniłem na gwarancji i odpuściłem. po prostu pilnuje. Często się tak dzieje a wymiana nie gwarantuje że na dłużej będzie ok niestety. Tylko wymiana jeśli już ... i na oryginał ale to koszt ok 250-300 Kolega wcześniej trochę chyba przesadził. U mnie pali rano zaraz po uruchomieniu przez kilka sekund potem gaśnie.

Proponuje przejechać się trochę w trasę i postawić na jakiej równej nawierzchni i sprawdzić na następny dzień najlepiej. Jeśli będzie za dużo to nie dobrze dla wtrysków i katalizatora. Nie masz tam śladów płynu chłodniczego może to początek padniętej uszczelki pod głowicą

BUNIA :)
Opublikowano
Z tym,że są to ceny to aut z R4,nie wydaje mi się żeby do R6 było taniej-oczywiście mówimy o oryginale.Zamienniki ponoć nie zdają tutaj egzaminu.
Opublikowano (edytowane)

w takim sklepie to na pewno tyle będzie kosztował wystarczy poszukać w necie i w "normalnych" sklepach masz przynajmniej 1/3 mniej. Z tego sklepu to szukam tylko numeru części nic więcej :cool2:

polecam ten sklep sam ich sprawdziłem i jak coś są na allegro.

http://www.autoczesciwrobel.pl

Edytowane przez roberto23wawa
BUNIA :)
Opublikowano
Z tym,że są to ceny to aut z R4,nie wydaje mi się żeby do R6 było taniej-oczywiście mówimy o oryginale.Zamienniki ponoć nie zdają tutaj egzaminu.

potwierdzam zamienniki są do niczego 2 wkładałem od razu był problem na oryginale pojeździłem rok .. i po wymianie oleju znowu padł więc odpuściłem

BUNIA :)
Opublikowano
tymi cenami nie ma co się sugerować. Na bmw store kosztuje 700pln. A doi r4 i r6 jest ten sam czujnik. Do diesla z tego co pamiętam 300pln. Najlepiej zadzwonić do serwisu i zapytać po numerze części.
Opublikowano
No pewnie-jeśli można kupić taniej dobrą ori część to nie ma co przepłacać-jasna sprawa :cool2: Tak czy siak jeśli zdiagnozujesz już na 100%,że to czujnik a najprawdopodobniej tak właśnie jest-to tylko i wyłącznie ori.Gdzieś nawet słyszałem opinię,że jeśli chodzi o elektronikę to BMW nie znosi zamienników.
Opublikowano
dzisiaj podczas jazdy zapalila mi sie zolta kontrolka, lekko wystraszony mowie łot da fak? zjechalem, odczekalem 5 minut. sprawdzam stan - sporo ponad minimum. poczekalem jeszcze 2 min - blisko maximum. dolalem 3 setki bo sie troche wystraszylem, ale wydaje mi sie ze znowu niepotrzebnie, tymbardziej ze olej w tych silnikach to sliski temat :evil:
Opublikowano
czasami trzeba dłuzej poczekac... okolo 10-15 minut i stan powinien byc pomiędzy kreskami. powinna tez byc równa nawierzchnia kazda krzywizna przeklamie wynik ja u siebie tez tak mam. najlepiej pojedz na jakis market i sprawdz w jakims garazu jak nie masz u siebie. najlepiej po nocy sprawdzic jak wszystko splynie. a moze masz odme przypchana i nie wszystko splywa?
BUNIA :)
Opublikowano
tak żółta o tym świadczy.. o ile czujnik nie jest walnięty. Dlatego sugeruje ci spokojne posprawdzanie. Jesłi oleju bedziesz pilnował i stan jest ok to proponuje ci olać tą kontrolkę albo wymienić ja przy wymienie oleju. Nie ma sensu specjalnie jej wymieniac jak nic sie nie dzieje tak jak wczesniej pisalismy to standard
BUNIA :)
Opublikowano
Jeśli żółta kontrolka zapala sie podczas jazdy to oznacza,że jest minimalna ilość oleju i należy oleju dolać w ciągu 50 km-to tyle instrukcja obsługi na ten temat.W Twoim przypadku wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na walnięty czujnik i w tej sytuacji olej należy kontrolować na bagnecie.Nie dolewaj teraz juz oleju,tylko zrób tak jak zasugerował Kolega wyżej-czyli sprawdź olej na zupełnie zimnym silniku i równej powierzchni(najlepiej właśnie po nocy).
Opublikowano
w ogóle co to za poroniony pomysł miało BMW, żeby poziom oleju kontrolować za pomocą elektronicznych czujników w czasie jazdy :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.