Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Piszę jako przestrogę i jednocześnie prosząc o pomoc (czy ktoś w Was tak miał, czy jakoś sobie z tym poradził).

Od początku - beemka jeździ i jeździła b. dobrze i nic się nie dzieje ale coś mnie zakorciło żeby zrobić update softu bo miałem stary z 2006r. Przed aktualizacją oprogramowania żadnych błędów turbiny nie było.

Wcześniej ani później nie chipowałem turbiny - zwyczajny oryginalny soft.

 

Aktualizację robiłem też nie byle gdzie jak u Pana Seweryna z Wawy - generalnie ma dobre opinie również na forum (które ja podtrzymuję).

 

Po aktualizacji softu na najnowszy 2013r. wyskoczył błąd aktuatora turbiny.

okazuje się że komp żąda informacji zwrotnej od turbiny.

Turbina nie moze jej dostarczyć bo w BMW 1 do 2006 montowano turbinę Mitsubischi która takiej informacji nie dostarcza - nie ma nawet odp złącza.

 

Sytuacja patowa, mógłbym oczywiście zmienić turbinę ale po co wydawać 4k na nową jeżeli ta jest sprawna.

 

Czy mieliście cos podobnego? Czy da się cofnąć soft do poprzedniej wersji. Wg. mechanika to nie jest takie proste bo cały update robi się automatycznie.

Opublikowano
Jakim sprzętem była wykonywana aktualizacja? Jakoś nie chce mi się wierzyć, że WinKFP zaproponował wersję softu, która nie byłaby kompatybilna z Twoim autem. Chyba, że osoba wykonująca update ręcznie wpisała ZB number i gdzieś się "sypła" ... Można powrócić do wcześniejszej wersji.
Opublikowano

jeżeli masz na myśli elektryczny mechaniz przestawiający łopatki to działa. podobno komp już przed odpaleniem sprawdza skrajne wartości min - max i to widać gołym okiem że działa. Ładuje też jak trzeba. Nie wiem jakim sprzętem była robiona ale podobno to totalny automat czlowiek nic tam nie wpisuje - kom sam wybiera do której wersji zaktualizować.

Totalnie żadnych objawów przed i po zmianie softu (dymienie, gorsza dynamika - nic z tych rzeczy)

 

zachciało mi się zmiany. Niby można tak jeździć ale to nie w moim stylu, strasznie mnie to gryzie.

 

co do mitsubishi to w 120d i 118d są na pewno inne turbawki więc trudno szukać gwarantowanej analogii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.