Skocz do zawartości

3.0sd 286KM - szarpie podczas przyspieszania


snafumanila

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem forumowicze. Nie jestem posiadaczem BMW, ale robię przymiarki.

 

Wczoraj byłem na oględzinach jednego egzemplarza. 2007, ok 150 tyś (wygląda na realne). Wszystko jest cacy, ale przy MOCNYM przyspieszaniu na wyższych biegach (powiedzmy od ok 3-4) ma takie delikatne podszarpywania. Coś jakby zmiana biegu w automacie, ale dużo krótsze. Nie traci ciągu, ale jest to podszarpywanie odczuwalne.

 

Na forum znalazłem w zasadzie podobny przypadek viewtopic.php?f=86&t=114650 ale nie został do końca wyjaśniony. Był to wątek z 2009 więc po tylu latach spora część mogła tego też doświadczyć. Czy może to być "miałem podobny problem,serwis stwierdził uszkodzenie skrzynki rozdzielczej x drive,po wymianie problem zniknął."?

 

Wiem, najlepiej podjechać do ASO, jest to do zrealizowania ale z racji odległości (auto w małej miejscowości się znajduje) nie wiem czy warte zachodu.

 

Z góry dzięki za ewentualne podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego.....o tym wszystkim było ale bez sprawdzenia to sobie gdybiesz tylko czy to skrzynka czy moze skrzynia....a moze przeguby ??? Albo jeszcze coś innego :mrgreen: :mrgreen:

Poza tym jak ktoś ma ci powiedzieć czy warte zachodu.....jasnowidzami nie jesteś jesteśmy :cool2: :cool2: :cool2:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że powinienem przeorać forum, potem pytać. Wydawało mi się, że wczoraj nic nie pominąłem, sporo szukałem - niemniej działam też, powiedzmy, pod presją czasu :)

Dziś (chyba po wyspaniu się) trafiłem jeszcze na ten wątek. Więc w sumie testy to odłaczenie kostki od skrzynki i w szystko będzie jasne.

viewtopic.php?f=86&t=237037

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto naturalnie będzie sprawdzone w ASO. Niemniej zanim na takie coś się zdecyduję muszę przewidzieć, zorientowac się, czego mogę się spodziewać (sprawdzenie w ASO to koszt + logistyka).

Inna sprawa, że czytając sporo postów można dojść do wniosku, że ASO tu skasuje ale mało co powie bez wymiany połowy auta. Tak więc na razie chcę wiedzieć, jakie są opcje, nawet jeśli to wróżenie z fusów na tym etapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielacz-skrzynka.Zmień olej.Jak nie pomoże to zębatkę siln.nastawczego.Nie trać energi na serwisy.Olej to Castrol TransMax Z.55pln/ltr.Wymiana grosze,I wtedy zobaczysz jak e 83 jest zajebista.
Zakup BMW zarejstrowanego w RP to brak wyobrazni,lenistwo lub bezgraniczna naiwność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor wątku pisze

przy MOCNYM przyspieszaniu na wyższych biegach (powiedzmy od ok 3-4) ma takie delikatne podszarpywania.

Najprostsze wytłumaczenie to można by powiedzieć że :przy gwałtownym przyspieszeniu jak wszystkie opony mają takiej samej przyczepności to układ może to odbierać jako poślizg i się stara to korygować .

Ale jednak nic nie zastąpi dobrej diagnozy przez mechanika.

Ps.

Mam nadzieję że rozmiary opon są takie same.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie o tym piszę....bo tym bardziej jak sie nie miało do czynienia z napędem 4x4 to trzeba auto sprawdzić :cool2: :cool2: :cool2: a potem radzic co jest uszkodzone a nie odwrotnie :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
Tak więc po dłuższej nieobecności, wracam . Niestety po przeglądzie podzespołów "bunia" szarpie troszkę łagodniej ale szarpie. Poszarpywania są takie łagodne. Najbardziej odczuwalne są przy przespieszaniu pomiędzy 3000 a 4000 obrotów. Jak jadę sam to lekko a jak mam obładowany wóz to mocniej jest odczówalne to poszarpywanie. Zdarzyło mi się też że wypadł zapłon 6 cylindra. Najpierw zaczęła migać kontrolka CHECK a potem wyłączyło cewkę nr6. Dało mi to myślenia że mam nieszczelność w dolocie ale sprawdziłem chyba wszystko tzn: zawór Disa ok. wyczyszczony pracuje prawidłowo; silniczek krokowy wyczyszczony; Wymieniona odma na nową; Sprwdzenie nieszczelności Plakiem brak reakcji; Co najważniejsze po wypięciu wtyczki reduktora brak różnicy, szarpie dalej. Mam instalację gazową ale testy robiłem na benzynie. Doradźcie co dalej mam robić szukać??? Jeszcze jedno . Mój tester pokazuje mi błąd powrotnego powietrza ,co to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.