Skocz do zawartości

N42 Silnik ciezko sie wkreca po 5 min pracy - naprawione !!!


Listonosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przewertowalem juz chyba wszystkie fora w poszukiwaniu mojego problemu ale jak narazie nic nie znalazłem. No I chyba w was ostania deska ratunku :)

 

pacjent to n42b20

 

Kupilem ten samochód z przeskoczonym łańcuchem, po wymianie rozrządu i ustawieniu (mam blokady-i juz robilem rozrzad w e46 mojego taty ktora chodzi bez problemu) wszystko wygląda ok, auto odpala, nic się nie tłucze zero błędów - sprawdzane inpa ktora ja posiadam i GT1 kolegi , więc zadowolony wyjeżdżam z garażu szybkie dodaniu gazu i tu zaczynają się problemy,

 

silnik po dodaniu gazu gwałtownie tak jak by się zalewal , nie wkreca się płynnie jak by mial czkawke po przekroczeniu 1300-1500 obrotów zachowuje się normalnie.Jesli dodaje gazu powoli wszystko jest ok

 

z racji tego za mam taką samą drugą więc zaczęłam eksperymentować.

 

a więc tak po wypieciu przepływomierza silnik wkreca się bez problemu ,więc diagnoza padla na przeplywke , ale przed kupnem przeplywki założyłem przeplywke od mojego taty i qurna dalej to samo , więc przeplywka odpada, zaczelem przekładać czujniki wałków itd dalej żadnych zmian, w dalszym ciągu zero błędów a silnik zachowuje się tak jak by go zalewalo albo brakowało mu iskry, więc kupiłem 4 nowe świece, i dalej zero efektów, podmienilem wszystkie cewki zero efektów.

 

sprawdziłem jeszcze raz rozrząd i qurna wszytko ok, jak krece rozrusznikiem silniczek od valvetronika pracuje tzn podczas kręcenia wypycha ten półksiężyc w stronę kolektora ssacego ,jak przestaje kręcić wraca do swojej pozycji - niewiem czy to normalny objaw

 

zlozylem wszystko jeszcze raz odpalam I wszystko ok wkreca sie I zero bledow :D ,ale euforia nie trawa dlugo po 5 min kiedy silnik zlapal troche temperatury znowu ten sam problem :mad2:

Znalazlem jeszcze jeden dziwny objaw, Odpielem kostkę od czujnika valvetronica ta koło wlewu oleju i tu niespodzianka silnik wkreca sie bez problemu(jak jest cieply I zimny).Ale komp wywala blad sterowania valvetronikiem

 

Podmienilem komputery od sterowania Velvetronica ale to dalej nie dalo zadnych efektow.

Z podpietym wszystkim jak sie nalezy jak silnik calkiem ostygnie wszystko jest OK jak tylko zacznie lapac temperature okolo 35-40 stopni odrazu ten sam objaw

 

 

Brakło już mi pomysłów i naprawdę liczę na jakieś podpowiedzi

Z gory dzieki za wszelkie info

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Listonosz

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj obrócić kostkę od velwetronika bo cos mi sie wydaje ze na odwrót ci chodzi . wydaje mi sie ze dostajesz zbyt małą dawkę powietrza lub masz zepsute gniazdo te obok wlewu oleju które odpinales lub całe urządzenie . ja to w moim n42 miałem wymieniane .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, Sprawdze to dzisiaj I dam znac, a jeszcze jedno pytanie czy odma tez moze powodowac takie zachowanie czy raczej nie ?

 

Podnioslem pokrywe zaworow jeszcze raz I jak jest podpiety ten czujnik przy wlewie oleju to silnik valvetronica przy kreceniu rozrusznikiem zachowuje sie jak pisalem powyzej, ale jak go odepne to krecac rozrusznikiem wypycha ten polksiezyc do samego konca I tam zostaje.

 

Ot taki problem :mad2:

 

 

 

Pozdrawiam

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jesli byś miał zatkaną odmę to na zapalonym silniku strasznie zasysałoby ci korek od wlewu oleju, mozesz to sprawdzic powinno go tylko lekko ssac, a co do mulenia to luknij na impie czy pracuje ci lambda przed katalizatorem ona zaczyna pracowac tak gdzies jak silnik łapie 40 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzisiaj sprawdzilem Sonde I wyglada na to ze pracuje, jesli ktos z kolegow mogl by mi napisac ile jest V w waszych N42 na wolnych obrotach a ile po dodaniu gazu byl bym wdzieczny, bo umnie w na wolnych obrotach jest 1.5V I rosnie przy dodaniu gazu do 4.3V a , Na angielskim forum znalazlem taki sam przypadek ale tam zagadaka nie zostala rozwiazana I kolega z tamtego forum jezdzi z odpieta wtyczka ta przy wlewie oleju.

 

A moze nam sie uda rozwiazac ten przypadek :?

 

Pozdrawiam

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze u mnie tak samo ale to jest standardowa procedura przed odpaleniem silnika a ty nie masz problemu z odpaleniem . jak chcesz sprawdzic czy velve ci działa to odpal silnik wsadz miernik w kostke z velve tylko jej nie wypinaj i dodawaj gazu powinno napiecie ci rosnąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy więc tak, napięcie do valvetronica dochodzi i pobiera od 5 do 20 amper zależy jak mocno nacisne na gaz , jesli chodzi o rurki pod pokrywą to przy kreceniu rozrusznikiem olej leci na każdą kszywke , więc tam raczej jest OK ,jutro porobie screeny z inpy to może coś pomoże

 

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie i pomoc

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Listonosz co do lambdy to u mnie wolne obroty 1,5v a po depnieciu na gaz i puszczeniu podskakuje do 4,5v i wraca przez 0 na 1,5v wiec wyniki praktycznie identyczne, wrzoc screeny z temp. na rozgrzanym silniku i wskazaniami MAFa na wolnych obrotach.

 

adi955

sonda lambda powinna oscylowac od 0.1 do 1V

lambda przed katem o ktorej mowa w n42/46xx jest 5 przewodowa i pracuje w zakresie od 0 do 5v

 

znibi

Lukaszski, jakim sposobem auto miało by dymic przy zapchanej odmie?

Nigdzie słowem nie rzekłem o dymieniu wiec to pytanie nie do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do odmy to było o tym 736423487298374 tematów wiec sobie kolego poczytaj . kolega po wymianie sondy zaświecil mu czek a efekt ma odwrotny niz u ciebie . ale mu tez wyskakuje błąd sondy za katalizatorem . spróbuj sprawdzic błędy na odpalonym silniku albo podziłaj ze strojeniem silnika na inpie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dzisiaj zrobilem test dymny aby sprawdzic czy nie ma gdzies dziury w podcisnieniach I kolektorze, wszystko wyglada 100% dobrze

wlasnie zrobilem upload na youtube trzech filmow z live data z inpy.

Pierwszy film zaraz po odpaleniu, silnik wkreca sie bez problemu-wszystko podlaczone brak bledow

Dzisiaj zauwazylem ze wszystko bylo w porzadku do prawie 90 stopni

http://youtu.be/oKfpEI5wgvg

 

Drugi film, problem z wkrecaniem sie na obroty - co slychac na filmie

 

http://youtu.be/IFlNEYpg6V4

 

Trzeci film jest z odpietym sensorem od valvetronica, silnik reaguje na gaz bez dlawienia sie ,ale wyskakuje blad od valvetronica

 

http://youtu.be/7no4pgngnZU

 

 

Jesli bedzie to pomocne w jaki kolwiek sposob zauwazylem rowniez ze w sumie nie jest wazne co odepne,czy to jest przeplywka,sensor od valvetronica czy zawory od vanosow, silnik jak wchodzi w tryb awaryjny to pracuje dobrze I nie ma problem z wchodzeniem na obroty.

 

Pozdrawiam

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzisiaj przyszło mi na myśl ze może ecu silnika się wysypalo i pomoże update, ale cholera mam mały problem bo jak wpisałem assembly number to winkpf wyrzuca mi że nie znalazł takiego numeru , jakieś pomysły jak to można inaczej zrobić,

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie jest problem z valvetronikiem. Podmien siłownik valvetronika, jak nie pomoże to zespół regulacyjny jest zużyty do wymiany, na niemieckich forach widziałem podobny przypadek.

Naprawy po sąsiedzku BMW E46 - Lubin dolnyśląsk

wymiany elementów zawieszenia, układu hamulcowego, elektryka, doposazenia, diagnostyka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

A wiec udalo mi sie zrobic aktualizacje ECU silnika - (jak by ktos szukal w winkfp jest w ECU family -EK924) no I dalej to samo :mad2:

 

Dzisiaj akurat stalem nad silnikiem I uslyszalem jeszcze jedno, jak przestaje sie wkrecac to przy silniku valvetronica slychac delikatne zaklekotanie doslownie na 1sekunde

 

Auto kupilem od pierwszego wlasciciela z przebiegiem 145tys km, bylo caly czas servisowane u dealera BMW, mam rowniez wszystkie kartki z przegladow wiec wykluczam cofanie licznika, a pisze dlatego ze pojawia sie pytanie czy przy takim przebiegu mogl sie wyklepac zespol regulacyjny czy moze ten silniczek od valvetronica poprosu powoli umiera - nie pokazujac przy tym zadnych bledow.

 

No I teraz mam dylemat bo jesli kupie uzywany silnik od valvetronica I po zmianie beda te same objawy to dalej bede w kropce- czy wymieniony silnik tez jest uszkodzony czy cos innego sie tam dzieje. Bo moj silnik fizycznie tez pracuje - a cos qurna jest nie tak :mad2:

 

Z mila checia poprostu bym odlaczyl valvetronica I tak jezdzil, ale z drugiej strony nie bedzie mi to dawalo spokoju :duh:

 

Pozdrawiam wszystkich ktorzy staraja sie mi pomoc :D

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie,

 

A wiec tak:

 

Silniczek od valvetronica wymieniony - zadnej poprawy

ECU sinika - update zrobiony - zadnej poprawy

 

Wpielem volotomierz w kable od silniczka valvetronica i sytucja wyglada mastepujaco:

 

Zimny silnik - 0V - chodzi dobrze

5-10 min pracy 0.1v na wolnych obrotach ,po dodaniu gazu skacze do 6-7v - silnik sie dlawi po gwaltownym dodaniu gazu

 

Wypiety czujnik od valvetronica - 0.9v - silnik wkreca sie bez problemu

 

Moja pomyslowosc jest juz wyczerpana :mad2:

 

Wlasnie znalazlem podobny przypadek do mojego na angielskim forum gdzie chlopaki rozwiazali zagadke :)

 

Komputer okazjonalnie pokazywal brak iskty na 4 cylindrze , chlopaki wymienili prawie wszystkie czujniki,cewki,swiece ,silnik valvetronica jak I rowniez walek od valvetronica I czujnik. I nic to nie pomoglo .

 

Okazalo sie ze samoregulatory zamworow sie skonczyly I do puki silnik mial sterowanie po przez przepustnice wszystko bylo ok, jak tylko kontrole przejmowal valvetronic odrazu zaczynaly sie problemy.A dlatego ze doplyw powietrza jest sterowany przez otwarcie zaworu, w momencie kiedy gwaltownie dodaje sie gazu silnik od valvetronica probuje otworzyc zawor na maxa ale najpierw sciska samoregulator a pozniej dopiero otwiera sie zawor jak samoregulator sie napompuje, a wiec wtryski lejea duza ilosc a zawor jeszcze nie jest otwarty I jest taki efekt wlasnie zalewania.

 

A wiec jest to jakis pomysl ktory napewno sprawdze :)

 

 

 

Pozdrawiam

Zobacz moje Bmw http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=122339


http://img651.imageshack.us/img651/2404/bmw3r.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.