Skocz do zawartości

316 znikanie plynu chlodzacego po wymianie pompy


trzystaszesnascie

Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytalem juz chyba dziesiatki tematow na roznych forach i tak naprawde widze ze ile ludzi tyle opinii... wiec mam nadzieje ze tu mi ktos odpowie na moj problem, tylko nie w sposob " CHYBA to masz popsute..."

Moj sprzet to bmw e316 coupe benzyna + lpg. Problem zaczal sie gdy wrocilem z pracy do domu (10 km) zobaczylem ze mi wode wyrzucilo korkiem (mam zbiorniczke zintegrowany z chlodnica). Woda sie wylala wiec uzupelnilem braki (jak auto troche ostyglo), odpalilem - poziom sie znowu podnosil i wyrzucalo wode. Stety albo niestety mam przelozona chlodnice od e46 z wiatrakiem elektrycznym zamiast visco... ktory zalacza sie raz tak raz nie. Wode mi non stop wylewalo nie gotowala sie tylko robilo sie cisnienie weze twarde i cieple. Odpowietrzylem uklad- wyminilem korek na nowy i odpowietrznik tez, nadal sie wypychalo wode. Wyjalem termostat (bo myslalem ze sie nie otwiera) nadal wylewalo wode. Wkoncu wzialem sie za pompe wodna okazalo sie ze byla uszkodzona -peknieta obudowa i ciezko sie krecila. Wsadzilem uzywke oryginalna sprawna i teraz... wlalem 5 l wody przejechalem 10 km znowu cisnienie sie zrobilo, odkrecilem odpowietrznik powietrze syczalo intensywnie, wody w zbiorniczku 1/4 wlalem kolejne 5 l, zrobilem 10 km i znowu to samo, ta woda gdzies nagle zaczela znikac, ogrzewanie takze mi zniklo- choc po wymianie pompy jeszcze bylo ogrzewanie. przez 15 km dzisiaj dolewalem 3x5l wody bo mi wskazowka nagle szla w strone czerwonego pola. Spialem wentylator na krotko zeby chlodzil caly czas ale to nic nie dalo. Jak sie dolewa wody to slychac jakby przepychalo powietrze gdzies w okolicach 3 przewodow co ida na nagrzewanie. Chlodnica na dole zimna u gory ciepla. Odpowietrzalem go z 5 razy i dalej robi sie to samo, uszczelka jakby walnela to by byly jakies oznaki a tu ani masla ani bialego dymu, ani zwiekszonej ilosci oleju na bagnecie... Podsumowujac= pompa wymieniona, termostat wyjety, po przejchaniu kilku kilometrow znika gdzies prawie cala woda, ogrzewania brak, plam pod autem jakby co cieklo tez brak. Mam wersje z klima ale klima jest odlaczona... mam nadzieje ze ktos mi objasni ten moj konkretny przypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Na początek to posprawdzaj czy gdzieś nie leci, bo to nie jest możliwe żebyś wlał 15 litrów płynu czy tam jak napisałeś wody.

Odpowietrz układ porządnie tak jak się powinno to zrobić, a nie zalałeś wodę i jazda-tak nie wolno.

Instrukcji jak się odpowietrza jest mnóstwo na forum, dlatego nie będę powielał.

Skoro ogrzewania nie ma to jest powietrze w układzie.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzalem uklad kilka razy, dzis tak musialem wlewac bo wyjechalem z domu do mechanika i jakos tam musialem dotrzec (niestety jedyne co mi poradzil- sprawdz czy chlodnica drozna), wczesniej nie ubywalo mi tak duzo plynu, dzis podczas tej wyprawy dopiero mi sie zaczelo tak robic :/ z odpowietrzaniem tez juz kilka wersji widzialem na necie... jedni pisza ze jak korek wlewu odkrecony to odpowietrznik zakrecony, inni ze wlewac plyn na odpalonym silniku przy odkreconym odpowietrzniku... jeszcze jedno pytanie czy termostat w bmw z 96 mozna wymienic bez tej plastikowej fajki? bo dowiedzialem sie ze od 93 termostat+plastikowa obudowa to zespolona czesc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie dymi, jezdze na gazie, moze ja to zle odpowietrzam bo robie tak: na zimnym silniku odkrecam odpowietrznik, leje plyn, zakrecam odpowietrznik, pompuje szlaufem plyn, jak jest obieg to odpalam auto i patrze co sie dzieje ze strumieniem, i woda w zbiorniczku, strumien jest, ale woda sie podnosi, zakrecam korek, odkrecam odpowietrznik, odczekuje chwile, i tak wkolko az z odpowietrznika nie poleci plyn, jak juz wszystko jest git to czekam az aut osie zagrzeje, nic sie nie zmienia wiec zostawiam auto i tyle... ogrzewanei na max nadmuch na max, czy cos robie nei tak ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/h/7.png jak ktos moze to niech mi jeszcze zaznaczy ktoredy jaka woda leci, tzn chodzi mi glownie o przewod 12 13, 12 skad wychodzi bo niby jest do silnika ale nie wiem co z nia dalej, a 13 dokad dochodzi, bylbym wdzieczny, jeszcze musze dorwac jakas chlodnice bo wydaje mi sie ze moja jak sie nagrzeje woda to przecieka, na zimno jest stan ale jak silnik cieply to gdzies tam jest mokro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiem się co do odpowietrzania układu bo też robiłem to na setki sposobów np. naciskanie węży itp. Po wymianie uszczelki pod głowicą mechanik odpowietrzał układ przy mnie i poprostu odpalił auto, zagrzał się silnik, odkręcił delikatnie odpowietrznik, a gdy juz bąbelki przestały sie pokazywać przez odpowietrznik to zakręcił go i po sprawie.. wszystko zajeło moze max 10 min

 

A jak powiedziałem mu że wyczytałem na forach że trzeba uciskać wąż itp to sie tylko zaśmiał i powiedział że przy silniku 1.6 oraz 1.8 gdy wszystko jest sprawne to nie ma problemu z odpowietrzeniem układu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie płaszcza wodnego , docieranie gniazd , wymiana uszczelniaczy zaworowych i innych zużytych elementów .. nie raz i spawanie - wszystko to jest dodatkowo płatne . Wszystko zależy od tego gdzie ją oddasz i jakim funduszem dysponujesz , bo zakład zakładowi nie równy:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.