Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Czy ktoś może jeżdzi/jeżdził na oponach o rozmiarze 215/60R16? Proszę o opinie i wrażenia. Czy w ogóle taki rozmiar można założyć do E60, bo tabliczce na progu nie widzę takiego rozmiaru. Dziękuję. Pozdrawiam

Opublikowano
Ja jeździłem, ale nie na oryginalnych felgach (trochę węższe i głębiej osadzone). Większy komfort na polskich drogach i lepsze zachowanie w koleinach. Trochę bujało autem na zakrętach przy wyższych prędkościach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz autocasco to lepiej nie zakładaj takich opon bo ubezpieczalnia nie wypłaci odszkodowania w razie jakiejś szkody.
Opublikowano
W swojej E60 mam założone 225/50 R16 zimówki i nie widzę problemów. Jeśli chodzi o ubezpieczenie to nie ma znaczenia rozmiar a wysokość bieżnika i stan opon. Zgłaszałem ostatnio szkodę to mierzyli bieżnik tył przód i sprawdzali stan opon ... Nie przejmuj się tylko zakładaj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W swojej E60 mam założone 225/50 R16 zimówki i nie widzę problemów. Jeśli chodzi o ubezpieczenie to nie ma znaczenia rozmiar a wysokość bieżnika i stan opon. Zgłaszałem ostatnio szkodę to mierzyli bieżnik tył przód i sprawdzali stan opon ... Nie przejmuj się tylko zakładaj.

 

Kolega wyżej chce założyć 215/60 R16 a to już inny indeks nośności, z resztą już był tu na forum temat że komuś odmówiono odszkodowania przez nie prawidłowe rozmiary i indeksy.

Opublikowano

Kolega wyżej chce założyć 215/60 R16 a to już inny indeks nośności,

 

 

a co ma rozmiar do indeksu nośności ?? Są opony w tym rozmiarze z różnymi indeksami nośności a Kolega nie napisał z jakim indeksem nośności chce założyć opony.

Co do rozmiaru 215/60 R16 to używam takich na kołach zimowych, a dokładnie 215/60 R16 99 H czyli indeks nośności do 775 kg a prędkości do 210, letnich używam 225/55 R16 95 W czyli indeks nośności nawet mniejszy bo 690 kg za to większy indeks prędkości bo do 270.

 

Co do wrażeń z jazdy na 215/60 to powiem że nie widzę różnicy między nimi a 225/55 no może poza tym że są bardziej miękkie ale to pewnie też dlatego, że to zimówki.

 

pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega wyżej chce założyć 215/60 R16 a to już inny indeks nośności,

 

 

a co ma rozmiar do indeksu nośności ?? Są opony w tym rozmiarze z różnymi indeksami nośności a Kolega nie napisał z jakim indeksem nośności chce założyć opony.

Co do rozmiaru 215/60 R16 to używam takich na kołach zimowych, a dokładnie 215/60 R16 99 H czyli indeks nośności do 775 kg a prędkości do 210, letnich używam 225/55 R16 95 W czyli indeks nośności nawet mniejszy bo 690 kg za to większy indeks prędkości bo do 270.

 

 

Chodzi o to że rozmiar R16 215/60 nie posiada homologacji dla E60, ma za niski indeks prędkości i ubezpieczalnia się przyczepi.

 

Edit: Można przeczytać o tym tu, punkt 7 : http://m.auto-swiat.pl/1-10-pytan-opony-czyli-wszystko-co-chcialbys-wiedziec-oponach/2

Opublikowano

guzior2 bez obrazy ale pierdoły piszesz. Najpierw sugerujesz, że opony 215/60 r16 maja za niski indeks nośności teraz natomiast, że za niski indeks prędkości. Rozmiar opony nijak się ma do jej indeksów prędkości i nośności można kupić oponę w danym rozmiarze z różnymi indeksami i tyczy się to tak samo opony 215/60 r16 jak i 225/55 r17 a także wszystkich innych dla przykładu Goodyear EFFICIENTGRIP 215/60 R16 95 W indeks prędkości W - do 270, nośności 95 - do 690 kg.

W linku do poradnika auto-świat jest napisane: ..."zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury pojazd powinien być wyposażony w ogumienie o nośności dostosowanej do nacisku koła oraz o indeksie prędkości odpowiednim do osiągów pojazdu." I zgadzam się z tym całkowicie trzeba zwracać uwagę aby indeksy spełniały wymogi producenta samochodu. Ja kupując opony biorę to pod uwagę. Indeks prędkości dla opony zimowej zalecany przez producenta dla mojego auta to H lub wyższy, moje opony zimowe maja H natomiast indeks nośności to 95 lub większy, moje opony zimowe mają 99.

Producent zaleca także minimalna szerokość 225 przy wysokości 55 no i tu jest różnica bo 215/60 są minimalnie węższe i wyższe i dlatego je wybrałem na zimę - zawsze to trochę większy jednostkowy nacisk na powierzchnię (mniejsza powierzchnia styku z nawierzchnią) głębiej i mocniej wgryzają się w śnieg i kilka mm wyżej nad ziemią.

Czy to pomaga? - szczerze nie jestem pewny, raczej też nie przeszkadza. Czy kupię takie ponownie? Jak będą odpowiednio tańsze od takich samych w rozmiarze 225/55 to tak. Jeśli nie to pewnie nie.

 

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kowal ale mi tego nie musisz pisać, gorzej będzie z ubezpieczalnią która wymaga opon z homologacją i to chciałem przekazać koledze który założył temat.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.