Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie szanownych kolegów,

mam problem z autkiem żony, BMW X3 2.0D 09/2007r

 

Wiem, że bez podłączenie do komputera, to wróżenie z fusów, ale może ktoś spotkał się z takim problemem i może mnie trochę naprowadzi na prawidłowy tor myślenia :)

Mechaników "normalnych" w obrębie 1500 km brak, mieszkam w Hiszpanii.

Autko z przebiegiem 115000, serwisowane w tutejszym ASO, kupione jakieś 5000 km temu od znajomych (pierwsi właściciele).

 

Objawy:

Auto straciło moc, pojawił się charakterystyczny dla turbiny świst.

Okazało się, że wyciekło prawie litr oleju z silnika, ale na zewnątrz, tj po zdjęciu osłon silnika wszystko było mokre.

Z góry silnik suchy, turbina, przewody, suche.

Z bagnetu, korka wlewu oleju wieje dymem, a więc gdzieś jest nieszczelność.

Oczywiście uzupełniłem olej (minęło kilka dni, ale jeszcze nie zlokalizowałem wycieku, pewnie wycieka gdy olej ma temperaturę).

Wiatrak turbiny ma niewielki luz (około 1-2mm).

 

Podłączę do komputera, będę wiedział więcej, ale mam pytanie do kolegów, czy to faktycznie będzie padnięta turbina (przebieg oryginalny), czy też inne nieszczęście?

 

Wideo, ale raczej do posłuchania :)

http://vimeo.com/88517884

 

https://vimeo.com/88517888

Opublikowano
Tak na logikę to turbina a przebieg nie jest jedynym wyznacznikiem.Podłącz pod kompa i wszystko wyjdzie
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Na wszelki wypadek to dobrze kierowcy dać instrukcje jak zadusić silnik na wypadek zapętlenia.

Jak z powodów mechanicznych jest wyciek to komputer nie wychwyci.

Dobrze sprawdzić gdzie jest ten wyciek i ile go jest bo mogą być dwie różne sprawy.

Są tu macherzy co Ci zdalnie mogą zrobić komputerową diagnostykę.

Na temat luzów na turbinie to jest sporo napisane i nawet są video.

Ten luz to masz poprzeczny czy wzdłużny ?

A jak odkręcasz korek wlewu ojeju w czasie pracy silnika to Ci przypadkiem ciśnienie nie pozwala go założyć z powrotem? .

Mam na myśli czy niema dużego przedmuchu ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Zdalnie komputerową diagnostykę? To możliwe, czy kolega żartuje?

Myślałem o podlączeniu do INPA, sprobuje w najblizszym tygodniu.

Mam swoje e46 z 98r (2.0d), przebieg pod 300000 i zero problemów z silnikiem,

poza drobiazgami, które na bieżaco robilem.

Myślałem, że problem oleju to turbo tudzież doprowadzajacy do niej wężyk :)

ale sucha turbina i wyciek na silnik, a nie do filtra dpf :) naprowadza na inny trop :)

Umylem silnik spod spodu, może obaczymy skąd wycieka olej.

Za uwagi kolegow serdecznie dziekuje.

Opublikowano
Zdalnie komputerową diagnostykę? To możliwe, czy kolega żartuje?

Dam Ci linka do naszego forumowicza

viewtopic.php?f=5&t=201381

Powiem szczerze że tego nie robiłem ale możesz popytać dodam że są też inni.

Przedmuch jest na tyle duży, że jest problem z założeniem korka

To nie wróży dobrze i tu można się dopatrywać spadku mocy, a olej to Ci pewnie ciśnienie wydmuchało.

Mechanior to pewnie zacznie od pomiaru ciśnienia na cylindrach.

A w zbiorniczku płynu chłodzenia nie widać śladów oleju ?

Może ktoś tu wpadnie co to ostatnio przerabiał na własnej skórze.

O odmie to nie wspominałem bo to tu często jest wałkowane ale od tego byś nie miał spadku mocy.

Dalej trzeba pamiętać o turbosprężarce.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Użyłem BMWhat z cichą nadzieję, że wyskoczą jakieś błędy, ale błędów brak.

Może coś nie tak z programem, nie wiem. Tzn. na pewno coś nie tak, bo nie sądzę, żeby nie było błędów w komputerze.

 

Gdy auto stoi, brak wycieku oleju.

Uruchomiony silnik, do obrotów 2.500 korek wlewu oleju zamykam bez problemu, ale <> jest dość mocny.

Po kilku minutach od uruchomienia silnika zaczęło coś jakby grzechotać z przodu silnika, od strony kierowcy, świstać, potem się uspokoiło.

Zacząłem szukać wycieku no i jest, Przewód powietrza doładowującego instalacji AGR na dole cały w oleju.

Zdjąłem przewód, przepustnica w oleju.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/v/242.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Być może masz nieszczelny układ dolotowy

 

W ASO mozesz kupic te oringi 8 i 7 koszt około 25 zł za sztukę

Ja u siebie miałem jeszcze przedmuch na połączeniu dolnej gumy z rurą alu ( poniżej czujnika temp).Trzeba wywalić tą oryginalna opaskę i zamontować skręcana .Cała nowa rura to koszt 750 zł

 

Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W sumie o tym również myślałem, a że od jutra w końcu bede miał czas na zajęcie się autem, zaczniemy od najtańszych wariantów :)

 

Dzięki!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Nie chce Cie martwic ale te silniki maja wade i pekaja im bloki silnikow :) Poniewaz (z informacji jakie posiadam) te silniki byly produkowane przez rok to sa szalenie ciezko dostepne na rynku. Wlasnie jestesmy w trakcie wymieniania takiego silnika ale juz mamy dosc, bo 2 silnik, ktory do nas dotarl z "pewnego zrodla" to tzw. ulep i bedziemy go odsylac do sprzedawcy... Jedna wielka masakra.. :mad2:
Opublikowano

Jesli masz silnik N47D20A to wielce prawdopodbobne jest to co pisze papik.

Poczytaj wątki o problemach z tym silnikiem w dziale E90 i E60.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Blok pęka ale między cylindrami i efekt jest taki że ubywa płyn chłodniczy.

Słupek można śmiało brać nowszy bo wszystko pasuje.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Turbina była faktycznie padnięta, niestety to tylko poczatek góry lodowej :(

Turbinę wymieniłem sam, z wymianą oleju, filtrów,czyszczeniem agr itd jeden dzień.

 

Niestety, ten silnik to jedna wielka porazka, przebieg oryginalny, 124 tys, cylindry jakby po 800 tys

Zostaje szlifowanie lub wymiana silnika :(

Rozumiem, że nowszy silnik nie wchodzi w rachubę z powodu elektroniki?

Masakra :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.