Skocz do zawartości

Michelin Primacy HP - dobrze je założyłem?


andrew09

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, nie smiejcie sie, ale już zgupiałem. Dzisiaj założyłem swoje letnie opony Michelin Primacy HP 205/55/16. Niestety nie podpisałem je w zeszłym roku.

Nie mają one określonego kierunku obrotu, jedynie mają napisy OUTSIDE i INSIDE, które mówią z której strony mamy umieścić oponę na feldze.

Opony na bieżniku mają od wewnątrz rowek prosty (niebieski), a z zewnątrz falowany (czerwony).

I TERAZ SEDNO

Na zdjęciu lewe kolo jest dobrze założone, czy powinno być przerzucone na prawą stronę?

Gdy je przerzucimy na prawą stronę, to jadąc do przodu będzie się ono obracało w przeciwnym kierunku, niż w obecnej sytuacji, gdy jest zamontowane na lewej stronie.

Pomożecie?

 

http://oi62.tinypic.com/2nqbnf8.jpg

http://oi62.tinypic.com/2nqbnf8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie o co mi chodzi?

Chodzi o to, że zewnętrzny bieżnik (nacięcia) są na zdjęciu skierowane do góry (jadąc w przód).

Jeśli tę oponę przerzucę na stronę prawą, to nacięcia bedą skierowane w dół (jadąc w przód).

Nie wiem jak powinno być..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mają one określonego kierunku obrotu, jedynie mają napisy OUTSIDE i INSIDE, które mówią z której strony mamy umieścić oponę na feldze.

 

Kierujesz sie tylko i wylacznie, oznaczeniami OUTSIDE i INSIDE, to opony asymetryczne. Jezeli masz je zalozone po obu stronach zgodnie z tymi oznaczeniami, to wszystkie jest ok.

 

Aby bieznik wygladal po obu stronach tak samo (i obracal sie w ta sama strone), musialyby to byc opony jednoczesnie kierunkowe i asymetryczne (z innyma rzezba bieznika na strone lewa i prawa), zastanow sie, ile takich opon znasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wiem wiem, ale chodzi mi o coś innego.

Spójrz na zdjęcie. Założone koło jest po lewej stronie. Nacięcia na czerwonym rowku skierowane są ku górze.

Jeśli to koło przerzucę na prawą stronę, to nacięcia na czerwonym rowku będą skierowane w dół.

Ma to jakieś znaczenie? Na przykład przy hamowaniu na mokrej nawierzchni lub na zakrętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Wiem wiem, ale chodzi mi o coś innego.

Spójrz na zdjęcie. Założone koło jest po lewej stronie. Nacięcia na czerwonym rowku skierowane są ku górze.

Jeśli to koło przerzucę na prawą stronę, to nacięcia na czerwonym rowku będą skierowane w dół.

Ma to jakieś znaczenie? Na przykład przy hamowaniu na mokrej nawierzchni lub na zakrętach?

 

Stojac na wprost, przed autem, tak powinny byc ustawione biezniki opon na obu kolach

 

http://iv.pl/images/07435455561413971393.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.